PDA

Se full versjon : For en jævlig dag..

Sigrid
13-10-2006, 19:39
I dag har jeg vært utplassert i stallen, og jeg tok morgenforinga alene.
Senere sa stalleieren til meg at Bella, hesten jeg elsker og pleide å ri 7 dager i uka før, kanskje skulle slaktes ..
Jeg ble helt paff! Helt sjokka..
Jeg gråt mens jeg leide ut en hest, og så gikk jeg inn i stallen og satte meg ned for å få ut litt :(
Når jeg var ferdig med skrikingen, så kom veninna mi og lurte på hvorfor jeg var helt våt i ansiktet. Jeg klarte ikke å få fram en dritt!
Så kom bare tårene silende igjen.
Da jeg endelig hadde fått forklart, så gikk vi ut på beitet og dulla litt med Bella..

Og dette skjer SELVFØLGELIG på fredag den 13...

Fy søren! Er så utrolig trist akkurat nå! :cry:

Edit for å si at grunnen til at hesten kanskje skal slaktes er at hun er så fryktelig stiv, og har masse låsninger. Kiropraktor er prøvd flere ganger. En gang prøvde hun tilogmed akupunktur, men ingen av delene funker.
Bella har vondt, så det beste er vel å la henne slippe.. :cry:

Bente & Etanec
13-10-2006, 20:04
Nei nå sitter jeg her og sipper og gråter litt jeg også da... :cry: Så trist og lese....
Selv om det er til det beste for Bella, så er det likevel vondt for dem som er glad i henne... Føler ordentlig med deg, kommer i samme situasjon snart jeg også føler jeg.. Har en gammel gutt her hjemme som er stiv og ikke kan brukes mer pga patella opphaking eller noe liknende hvertfall.

Jeg håper bare at du får en fin tid sammen med Bella, den siste tiden nå. Og at du greier og samle de gode minnene om henne, og fokusere på at dette er til det beste for henne... Selv om det gjør så utrolig vondt... :cry:

*trøsteklem fra Bente*

JiviDream
13-10-2006, 20:14
Huff, stakkar deg :cry: Kjenner til følelsen, jeg trodde vi måtte alive Jivi.. Vet ikke hva jeg kan si for å bedre det.. Det hjelper ikke så mye at du nå vet at da får kanskje hesten det bedre, men det har nå aldri hjulpet meg.. Huff, håper Bella kommer på bedringens vei...

Sigrid
13-10-2006, 20:34
Takk for støtten, folkens.
Det gjør det litt bedre å tenke på at Bella får det bedre på "de evige beitemarker". Men samtidig er det fryktelig trist, alt sammen. :cry:

Mari
13-10-2006, 22:07
Huff. Husker selv en mørk høstdag i 2004. Dyrlegen gav meg et blikk jeg aldri glemmer. Jeg kunne ikke fatte det. Jeg gjorde en enorm feil jeg aldri kan få rettet på - isteden for å tilbringe den siste tiden sammen med fjordhoppa mi var jeg helt nede i kjelleren, brydde meg null om alt og alle - også henne. Det plager meg skrekkelig enda...

Nyt den siste tiden sammen med hesten!!!!! Hvis du ikke nyter dagene sammen med henne, og gjør den siste tiden så herlig og positiv som mulig, så kommer du til å plages med det lenge...

*trøsteklem*

Funa
13-10-2006, 22:20
Huff, det er alltid trist å miste noen!
Men Bella har vell levd et langt og forhåpentligvis godt liv, og en gang skal alle dø, dessverre:(

som Mari sier, nyt den siste tiden sammen med hesten din!

Sigrid
13-10-2006, 22:26
Ja, Bella er nå 16 år.
Hun er en hest som en blir utrolig fort glad i!
Sjarmerende og glad. Uansett hva.
En hest jeg aldri vil glemme ..
Hadde brukt lang, lang tid på å få et slikt forhold med henne slik at jeg faktisk klarte å ri henne :P
Hun løp veldig mye ut i begynnelsen, og etterhvert ble hun rolig og snill, og det ble morsomt å ri henne.
Men fytte grisen, hvor glad en kan bli i en hest!

Marte+Quicky
13-10-2006, 22:51
Passhesten min ble slaktet når jeg var utplassert i stallen for to uker siden :( Så jeg skjønner virkelig hvordan du har det! Føler virkelig med deg! Sånt er kjempeleit. Men prøv å tenke på at hesten får det bedre dit den skal.

Maria
13-10-2006, 23:03
Ja, Bella er nå 16 år.
Hun er en hest som en blir utrolig fort glad i!
Sjarmerende og glad. Uansett hva.
En hest jeg aldri vil glemme ..
Hadde brukt lang, lang tid på å få et slikt forhold med henne slik at jeg faktisk klarte å ri henne :P
Hun løp veldig mye ut i begynnelsen, og etterhvert ble hun rolig og snill, og det ble morsomt å ri henne.
Men fytte grisen, hvor glad en kan bli i en hest!

Uff, ja!
*Vekke minner*. Husker du i påska? du leide Bella, og så begynte hun og løpe, og så sto du på hælene bortover? det var skøy! :D
Og når man sammenligner den hesten, som du styrte en god del i gjerdet, og ehh.. småbrølte til xD?
ÅI! Husker du da Tora og Bella løp ut? FY det var skremmende og Morsomt! Helt sinnsykt totalt umulig og stanse dem da :).
Og nå, for noen måneder siden, kom du på 3 plass av 7 stykker, på dressurstevnet :). Dere har virkelig opplevd mye sammen.. Jeg vil savne bella jeg og. Hun var jo bestevennen til Tora, da måå hun nesten være litt venn med meg også ^^.

absinthe
13-10-2006, 23:23
huff, så trist å lese! :( selv om det er til det beste for bella, så er det ikke lett for de som står igjen... opplevd hester som jeg har måttet ta farvel med jeg og, det er like ille hver gang... så føler med deg her!
men som andre sier her, ta vare på de gode minnene! virker som dere har hatt mange av de... det er dette som er så trist med hestene..
at vi en dag må si farvel til vår beste venn! :(
stor klem til deg!

Sigrid
13-10-2006, 23:35
Uffuff.. ;(
Ja, også den gangen hun løp ut med meg på tur, hun tok en bråd sving, så falt jeg av rett i lyngen, og så stoppa hun og så rart på meg, nesten som om hun sa: "Hva gjør du der nede??!"
Dermed spytta jeg ut litt dritt som tilfeldigvis havna i kjeften min, og satte meg oppå Bella og red videre..
Det glemmer jeg aldri <3

Maria
14-10-2006, 00:25
Hehe :p Bella er en skøyer.. Hun kunne blitt riktig mye flinkere, og sikkert ikke vært så stiv, om hun ikke gikk i rideskolen. Du har jo selv sagt at hun ikke er så god lengre, og har dårlig samvittighet. Hadde du bare fått kjøpe henne :(.. For når hun går i rideskolen, klarer ikke småjentene og bøye henne/bruke sjenkler. Så da kan hun jo og bli stiv.
Men.. kanskje jeg snakker i søvne her .. Vet ikke.. ;) Stakkars Bella.. fortjener mer!

Sigrid
14-10-2006, 09:05
Maria:
Det er ikke bare bare å bøye Bella :P
Man må bruke alle krefter man har, det er utrolig vanskelig :P

Maria
14-10-2006, 12:27
vet da det, men blir jo ikke bedre av at 2-3 nybegynnere rir henne 2-3 dager i uka, noen når ikke ned på der sjenkelen skal være engang. Og de har iallefall ikke nok muskler i beina

IngvildK
14-10-2006, 15:55
Er det Bella på Stall P, Maria ? :shock:

Uff.. Hva man får greie på over nett.. Så trist at hun skal slaktes! :(
Husker at hver gang jeg har vært på ridehelger og på rideleiren hos Julie, at Bella gikk og var stiv hele tiden. Julie fikk henne til å bøye seg med hvert, men hesten var som en pinne jo :(

Maria
14-10-2006, 17:23
Ja.. Stakkars lille Bella.
Men hun trenger iallefall ikke lide da.

Sigrid
14-10-2006, 19:41
Ja, som du sier så er det beste at Bella slipper å lide.
jeg skulle leie Bella ut i dag, og jeg sto å så på henne når hun dreiv å snuste på noen dekken.
Da jeg så de snille øynene hennes så kom bare tårene ;'(
Tenk at denne søte lille hesten skal dø... :cry:

Maria
14-10-2006, 20:18
Din og eierens favoritt liksom :)

Sigrid
14-10-2006, 21:12
ja :P
men nå må jeg slutte å syte..
Alle må kommer over slikt

Anne&gneistene
14-10-2006, 23:10
ble skikkelig lei meg nå.. det må være noe av den verste nyheten som kan få..
håper hun får det bedre på de evig grønne gressmarker... :cry:

Sigrid
15-10-2006, 16:34
Ja, det er godt å tenke på.
Der kan hun møte sine gamle venner Stella og Pavo, som også måtte slaktes for en stund siden.
Huffameg

Speedy As A Bullet
18-10-2006, 15:50
Skjønner hvordan du har det nå.. Er så uendelig trist når våre kjære må forlate oss..
Er bare knapt en måned siden min vakre følgesvenn forlot denne verden, til fordel for noe bedre. Gjør fryktelig vondt, men jeg vet at det var til hennes beste. Og som hesteeiere har vi et ansvar for at dyrene våre skal få det godt, avogtil innebærer det desverre at vi må la de gå.. :(
Jeg kjørte henne selv til slakteriet, og leide henne helt inn selv. For meg var det viktig å vite at hun ikke følte noen redsel helt til det siste. Hun sto som en engel på hengeren, overlykkelig over å få kjøre tur. Slakteren kom først ut å hilste på henne, strøk og koset. Jeg leide henne inn, og hun var helt rolig. Jeg hadde såvidt rukket og slippe henne før det hele var over, det var vondt for meg, men godt å vite med sikkerhet hvordan det foregikk og at hun ikke forsto noe som helst.

Jeg savner henne så grusomt, kikker til stadighet ut vinduet for å se etter henne, men der er ingen.. Hadde henne hjemme rett utafor huset, så det merkes veldig godt.. Ingen hover som lusker, løper eller hopper rundt her mere. Stallen er tom, bare utstyret hennes igjen.
Det dumme jeg gjorde var å ikke si det til noen andre forutenom familien før jeg kjørte med henne..
Fy for et smell det var å komme hjem, og folk spurte hvordan det gikk med May, om jeg ble med å ri, om de kunne låne henne o.l...

Men livet må gå videre, og jeg vet det vil gå lettere med tiden, har vært gjennom dette før også desverre..

May vil uannsett for alltid være en del av meg, i 7 år delte vi sorger og gleder, og hun var livet mitt så lenge hun var her. Nå er hun sammen med min forrige engel, Frida. Jeg vet de passer på hverandre..

Ta vare på den tiden du ennå har sammen med Bella, og gjør den så god som mulig. Etter henne vil det komme en annen hest du kan ta under dine vinger, bli glad i, og lære ennå mere av.

IngvildK
20-07-2007, 02:51
*Dra frem tr&#229;d*

Bella ble ikke slaktet likevel! :) Mener &#229; tro hun ble mye bedre, Sigrid red henne hvertfall p&#229; stevne i juni. :)

Gulponnis
20-07-2007, 02:56
&#229;, S&#229; fin!:D

Belinda
20-07-2007, 03:04
S&#229; flott at det l&#248;ste seg da. Er jo s&#229; trist &#229; lese om slikt..

Tornado
20-07-2007, 07:30
Nå ble jeg utrolig lei meg på dine vegne, får helt vondt inn i meg av å lese sånt, er livredd jeg skal havne i samme situasjon med min hest..

Men som de andre sier, bruk mye tid på Bella. Kjempe trist :(

Andrea
20-07-2007, 10:32
S&#229; bra at hun ikke ble slakta! :D

Filizity
20-07-2007, 10:43
s&#229; bra at det ordnet seg:)

Wilisia
20-07-2007, 11:29
Off så grusomt Sigrid :(

Wilisia
20-07-2007, 11:32
velkommen etter ja! Bra hun ble bedre :)

steinur__
20-07-2007, 11:39
Åh,så bra hun ble bedre!:)

Alice
20-07-2007, 11:46
s&#229; bra da:D

Ingeborg
20-07-2007, 11:54
S&#229; koselig hun ble bedre da!
Og kjempeflott at hun til og med deltar p&#229; stevner! H&#248;res ut til og v&#230;re litt av en forandring!