PDA

Se full versjon : Nv 3 års test?

ZK
12-10-2006, 17:25
Hei..
Har da skaffet meg ei norsk varmblods ridehest,og vurderer å stille henne ut i 3 års testen neste år..

Vet de bedømmes i: gangarter,løshopping og ekstriør og frivillig rideprøve for de som vil..

noen som har deltatt på disse 3 års testene?
Hva ligger høyden i på løshoppingen?

NinjaChristin
19-02-2007, 02:36
Er det løshopping for 3-åringer? Trodde ikke det var før som 4-åring..?

Inspirador
19-02-2007, 17:07
Det er nytt reglement fra i år av, og det blir obligatorisk rideprøve for alle på 3-årstesten. Vet ikke helt hvor høyt de hopper i løshopping, men det er veldig individuellt fra hest til hest. Tipper at det ligger på rundt 110 cm.
Vi har en to-åring i år, men tviler på at vi "skynder" han frem for testen neste år, for han er veldig stor.

Hilde

NinjaChristin
19-02-2007, 17:12
Er det vedtatt at det blir obligatorisk rideprove? Siste jeg horte (naar jeg var i kontakt med NV for ca en maaned sidden) var at rideprove ble valgfritt, men at hesten skulle vises enten under rytter eller ved longering.

Inspirador
19-02-2007, 17:20
Så vidt jeg vet skal det være obligstorisk, det var i alle fall det siste jeg hørte. De årene med frivillig rideprøve har vært som en overgangs periode. Jeg så inne på NV sine sider, men regelmentet hadde ikke blitt lagt ut enda.
På kåringen skal også 3-åringene vise rideprøve, og det er jo flere måneder før 3-årstesten. Jeg har vært "ute" av varmblodsforreningen en god stund, så det er fult mulig at jeg tar feil.