PDA

Se full versjon : Har du prøvd Aloe Vera?

Silver
12-10-2006, 15:16
Jeg selger aloe vera produkter (Forever) til hest (og mennesker). Jeg lurer på om noen har erfaringer, gode eller dårlige med bruk av aloevera. Vi har en juice som gis i maten. Noen som har prøvd det? Er interessert i tilbakemeldinger.

Er også interessert i tilbakemeldinger på bruk av aloevera til andre ting, sår, håravfall ol. :D

Bente & Etanec
12-10-2006, 15:42
Jeg brukte litt Aloe Vera til gamleponnis en periode, men merket ikke noe forskjell egentlig. Han ble noe sprekere da han fikk den juicen men det var det hele.
Har også brukt Aloe Vet. (tror det var det det het), og var ganske fornøyd med den sprayen. Men er begrenset hvor ofte jeg kjøper den siden den er såpass dyr :?

Silje og Tindra
12-10-2006, 15:44
Jeg vet bare at jeg ikke tåler det, men at hver eneste aloe vera-produkt forhandler jeg snakker med insisterer på at deres produkt, det tåler jeg. Så blir de sinte når jeg sier at jeg ikke har lyst til å prøve, fordi det ikke er spesielt festlig å klø til blodet spruter. Aloe Vera tåler jo alle, sier de .. >.<

Ut over det så tror jeg nok det funker godt på de det funker på. Har brukt aloe vera på hestesår med gode resultater (det gror fint), men siden jeg helst ikke tar i det selv så blir det lite av det.

Kurre
12-10-2006, 15:52
Har brukt en god del Aloe Vera/Propolis salve på små sår.
Kjempefin!

Var med på å gi Aloejuice til en eksemhest som eksperiment.
NOE bedreing,men det ble så hysterisk dyrt om man skulle gi så det monnet (Måtte opp i 1 liter pr dag på liten Isis) så det var ikke holdbart.
ikke hjalp det så godt heller.

Brukt spray på eksemhest. Tja...fungerte,men det gjorde rimeligere andre produkter også,like godt til og med.

Brukt Aloejuice på travere m magesår.
Virket som om det ga god effekt,men igjen trengtes det såpass mengder at det ble helt dustete å skulle gi det frmfor billigere alternativer.

Shadowfax
13-10-2006, 01:23
Har aldri prøvd det..

Men så noe morsomt i sommer. Var ei hoppe hos Garpur som kom fra ei sånn aloe vera dame. Både hoppa og føllet hadde en voldsom pels! De sa det kom av aloe veraen..
Kan dette være riktig?

Silver
13-10-2006, 09:32
Hehe.. det kan jo selvfølgelig være, men har ikke hørt om det før. Men aloe vera hjelper jo på kroppens selvlegende kraft. kanskje hestene synes det var kaldt og laget EKSTA mye pels?! :P

Shadowfax
17-10-2006, 10:08
Hehe, kan godt være. De så i hvertfall helt komiske ut. De andre hestene hos denne dama var visst også sånn.. merkelig.. Skikkelige pelsdotter..