PDA

Se full versjon : British Racing School

Missgadget
15-04-2009, 11:37
Hva må til for å komme inn der ? Er det bare så og så mange stipendiater som kommer inn der?

Er det noen her som har erfaring derifra?

Musical Missile
15-04-2009, 12:41
Det kommer an på hvilket kurs du tenker på. De har flere kurs, men det mest kjente er nok det 9 uker lange foundation course, som leder til en jobb hos en trener i 9 måneder etterpå. For å komme med på dette må man være mellom 16-22 år gammel, veie mindre enn 60 kg og være både psykisk og fysisk sterk. Kun en norsk jente som har fullført dette. Kaja Hellstrøm jobber nå hos trener Rae Guest der borte. Hun har skrevet en lang artikkel i årets Veddeløper om hvordan skolen der borte er. Si ifra om du ikke har denne så skal jeg sende den!

De andre kursene kan nok hvem som helst melde seg på. Vet vi har hatt noen deltakere som har vært på diverse andre kurs der borte. Hinderkurs og hvordan bli bedre på løpsridning.
Du har sikkert vært på web-siden deres, men legger ut linken allikevel :)
http://www.brs.org.uk/Courses/

Musical Missile
15-04-2009, 12:43
Man betaler ikke noe for det 9 uker lange kurset, men for de andre kursene koster det litt. Som medlem av EØS kan norske interessenter søke seg dit gratis.

Missgadget
15-04-2009, 13:41
. For å komme med på dette må man være mellom 16-22 år gammel, veie mindre enn 60 kg og være både psykisk og fysisk sterk.

Sukk, man må være mellom 16-22 år gammel? Ja, det ante meg... :(

Sånn går det når livet bare forsvinner som en virvelvind foran øynene på ein og ein dag så ser man at man har blitt gammel :D

Missgadget
15-04-2009, 13:42
Man betaler ikke noe for det 9 uker lange kurset, men for de andre kursene koster det litt. Som medlem av EØS kan norske interessenter søke seg dit gratis.

Interessangt, dette må eg nok sjekke ud litt nærmere =)

Musical Missile
15-04-2009, 15:49
Bare for å presisere at kursene er åpne for hvilke alder som helst, men de koster penger! Vet at da ei fra Norge var der borte på 4 dagers kurs så var det to stykker på kurset som såvidt hadde sitti på en hest fra før! Så de tar med blanda drops på kurs!

Intheflesh
16-04-2009, 21:39
Missgadget:
Har du fått årets Veddeløper? Der har vi en lang artikkel fra Kaja Hellstrøm som var på BRS i fjor. Den legges også snart ut på NoARK sin side. www.noark.info.
lykke til! :-D