PDA

Se full versjon : Westerngjort i lær? Finnes det?

Mandarinhest
06-04-2009, 22:14
Hvordan det fungerer? Eller om i det hele tatt går an? Bilder av slike?

Lær er jo ganske stivt og sånt, så er redd det ikke blir behagelig?

Hadde vært morro å prøvd å lage gjort selv i lær, for da får jeg machende gjort å fortøy :D

Nikita
06-04-2009, 23:51
Gjorden synes jo nesten ikke... Ikke så viktig at denne matcher vel? (Hehe sier jeg som hverken har tøyler som har samme farge som hodelaget, alt er brunt, gjorden er sort, fortøyet er i en annen brunfarge også :D) Når ting skal funke måtte jeg bare legge det av meg at ting skulle matche..) (Jeg må finne tøyler som funker, uavhengig av hodelag osv).

Har ennå ikke opplevd westerngjord i lær... Da jeg red klassisk var det mange lærgjorder som lagde gnag, så det er vel ikke noe å hige etter i western? De med neopren er fine, de med mohair skal jo være bra :D

flaana
07-04-2009, 08:33
Jeg liker lærgjorder best, de er enkle å holde rene! De syntetiske krever mer skrubbing for å bli rene, og de med sau på er jo et mareritt!!

Barefoot har westerngjordi lær, har en slik selv, men har ikke fått brukt den enda. Virker veldig god hvertfall, godt paddet og ikke noe skarpt som kan gi gnag.

Mandarinhest
07-04-2009, 09:16
Tenkte å prøve å sy på sånn pus på innsiden. Men alikevell så er jeg redd for gnag på kantene rundt på en måte.

Jeg er turrytter så jeg er ikke avhengig av at noe skal matche, men tanken er der ;)

Karoline87
08-04-2009, 14:06
Du kan bestille mange uliketyper lærgjorter fra USA. Finnes i alle former og fasonger ;)
www.rods.com eller fra http://www.western.no/F%C3%B8rstesideramme.htm