PDA

Se full versjon : Trollspeilet

Mari
02-10-2006, 22:33
http://www.trollspeilet.no/index2.php

Noen som har erfaringer med dette stedet?

Shadowfax
03-10-2006, 09:28
Har ikke vært der selv, men det er trivelige mennesker.
Det var også stedet for aLEP i år :)

Aquila&Ingvild
03-10-2006, 14:25
Rir for han i uka og har vært på noen helgekurs der og jeg har vel utelukkende positive erfaringer hittil. Flinke med sits og forståelse for ridning og hester. Som Shadowfax sa; trivelige mennesker. Veldig åpne og man føler seg veldig velkommen der. Et sted jeg lett kan anbefale. :)

RWeb
03-10-2006, 16:28
Noen som har erfaringer med dette stedet?

Jeg regner med at du spør om kurs, ikke om oppstalling (eller rettere sagt utegangsplass...)

Kan absolutt anbefale å dra på kurs hos dem ja, de er hyggelige og flinke.

Har hatt hesten min hos dem ett år, om du er interessert kan jeg sende deg en PM litt mer utfyllende. :wink:

Mari
03-10-2006, 16:36
Send gjerne PM! Jeg har fått stedet anbefalt p.g.a. ryggproblemer.

RWeb
03-10-2006, 22:34
Joda, de hevder jo nærmest at de kan kurere ryggproblemer... det tror jeg nå hva jeg vil om, men om ryggproblemene oppstår p.g.a. feil sits, så er de nok inne på noe, altså om det er selve RIDNINGEN som gir feilbelastninger på ryggen, og de klarer å bryte en ond sirkel ved å korrigere sitsen din.
Det de mener, er at mange ryttere sitter for svai i ryggen, og at det gir feilbelastninger. Du får IKKE lov å sitte med svai rygg hos dem altså! :wink:
Jeg red på time hos dem mens jeg hadde skiveprolaps, og da klarte jeg ikke å korrigere sitsen min p.g.a. det gjorde så vanvittig vondt. At jeg kanskje ikke skulle ridd i det hele tatt når jeg var så dårlig i ryggen, er en annen sak... :roll:

Mari
03-10-2006, 23:15
Jeg har jo faktisk fått beskjed fra fysioterapeut om å prøve å ri med veileder, jeg tenker derfor på å ta en kurs hos dem.

RWeb
04-10-2006, 00:31
Dra på kurs du, og fortell dem om situasjonen, og hva du orker og ikke orker. De er forståelsesfulle og tar hensyn til det. Om jeg ikke tar helt feil, så bor Pelles bror også der nå, og han er nyutdannet fysioterapeut, så se ikke bort fra at han har noen lure ideer også.

Lykke til! :wink: