PDA

Se full versjon : Hvordan klippe av sikkerhetsvester nederst på ryggen?

Nikita
07-03-2009, 10:02
Jeg hadde en vest tidligere som det var borrelås nederst bak slik at man kunne kutte av litt nederst på vesten.

Jeg har nå racesafe, men der er det jo kanaler/plater som går loddrett helt ned og det er ikke noe åpningn i stoffet... Hvordan får jeg klippet av litt nederst uten å ødelegge vesten?

Kaja&HP
07-03-2009, 10:14
Du kan vel klippe over platene, og sy ett eller annet over?

Litt OT, vil sikkerhetsvesten være godkjent etterpå?

Nikita
07-03-2009, 10:15
Du kan vel klippe over platene, og sy ett eller annet over?

Litt OT, vil sikkerhetsvesten være godkjent etterpå?

Det kommer ikke til å være påbudt å bruke vest for min deg (konkurranse), så det spiller ikke så stor rolle for meg :D

Kaja&HP
07-03-2009, 10:17
Åå :p
Så er det vel egentlig ikke påbudt i noen konkuranse hvis man er over 16 ?:P
Jeg kan nemlig disse reglene så veldig godt ;P

Nikita
07-03-2009, 10:25

Oki, jeg er ikke inni det :) Det er bare det at vesten går ned i salen i galopp og det er vanskelig å sitte ordentlig :S Men jeg vil den skal være pen også da... kan prøve å kutte stoffet og så kutte panelene inni kortere enn stoffet, slik at jeg får sydd den igjen...

julnil
07-03-2009, 13:29
Jeg har en racesafe som jeg har kortet inn i ryggen.

Spratt opp sømmen i underkant.
Tok ute panelene og skjærte de kortere med en veldig skarp tapetkniv, slik at det ble rette kutt. Fulgte også fasongen som var på panelen i utgangspunktet.

Før jeg sydde igjen, så prøvde jeg den, slik at jeg var sikker på at jeg hadde tatt nok i lengden.

Skar ikke noe av stoffet, lot det være like langt selv om panelene ble kortet inn, ble ikke seende rart ut selv om.
Jeg tok inn 3,5 cm

Å sy igjen var ikke det enkelste. Kan evt sy for hånd, men jeg valgte å bruke en symaskin. Er litt problem med å komme helt inn til panelene med symaskinen, men med mye bainnskap gikk det til slutt, selv om jeg ikke var helt fornøyd med skjeve sømmer etc...

Men fikk den sammen, og om den ikke er godkjent for konkurranse, blåser jeg en lang mars i for å si det pent. Den er akkurat like sikker nå som før jeg gjorde dette, og ser ingen grunn til å spørre noen om jeg kan bruke den eller ikke....

Marte+Quicky
08-03-2009, 19:04

Jo, f.eks. monté;)
Eller hva med feltritt, der må man kanskje ha uansett??