PDA

Se full versjon : Ranch Horse Classic på High Chaparral i juni!

Nikita
26-02-2009, 14:23
Vi er flere som reiser dit, er det noen her som vil være med?

http://www.highchaparral.se/doc.asp?M=100000196&D=600000294&L=EN

Det er fra torsdag til søndag (25.-28. juni), vi ligger på teltplassen som ligger rett ved parken. Vi kler oss ut som cowgirls (and boys) og følger med på hester og "kosser" og greier :D

Olena
26-02-2009, 16:04
Ja håper virkelig å få bli med på det... ! ! Hadde vært sykt moro!!

mallilen
26-02-2009, 19:55
Åh, var der for et par år siden.. var virkelig knallmoro!!!

Olena
26-02-2009, 20:17
mallilen: Har du noen gode tips og råd til oss som ikke har vært der ennå?? Noe vi bare IKKE må gå glipp av??

mallilen
26-02-2009, 20:44
Altså.. Hele High Chaparral er et eneste sammensurium av ting å se! Ta en titt på stallene der inne(i selve "byen" altså, ikke konkurranseoppstallingen) - SÅNN vil jeg ha når jeg vinner i lotto! :D

Ellers er mye av konkurransene et must, altså. Dummy-roping er bare helt vanvittig kult å se på, det samme er cuttingen og barrel-racing. Noe som faktisk også er interessant er pleasure-klassene. Var en varmblodstraver som utmerket seg flott da jeg var der.
Er selvfølgelig veldig mye hest der, og selv om det er mye amerikansk, er det også en del annet. Både travere, tinkere, gotlandsrusser,fjordinger og egentlig alt hva folk rir på er med. Veldig tydelig at alle er velkomne til et felles miljø der!

Inne i byen er det jo en hel del show, og selv om mange er mest beregnet på barn ER det faktisk litt moro å bli utsatt for togran :p Ok, jeg er kanskje litt av et barn selv, men er neppe alene om det ;)

Det er også en del kveldsshow der, der maten er inkludert. Eller - showet foregår mens du spiser. Mexicansk aften var i allefall knall, med tacos og alt som gikk an å ha som tilbehør.
Var på en annen "aften" også, men den husker jeg lite av, siden ølet rant i strie strømmer.

Var også en heidundrende fest der ene kvelden, med linedance og "lokale" countryartister, inne i byen. En tur på puben er også å anbefale!!!

Det er LANGT til nærmeste matbutikk, så sørg for å ha med nok mat om dere skal campe. Butikken på campingplassen har lite utvalg og er dyr!
Det er også veldig få toaletter der i fht gjester, så om morran er det et mareritt å være tissetrengt. Det lønte seg faktisk å sykle ned til hovedinngangen til HC og gå på do der fremfor å stå i dokø!
Dusjene var i åpen løsning i det ene bygget, og i det andre vr det litt mer lukket og privat.

Det selges også mye rart i butikkene inne i byen - trappercamp er det der, og de har kjempemye stilig stæsj og smykker. Håndlaget, så klart.

Ta en tur i diligencen - den er skikkelig stilig! Sånn vil jeg forresten også ha når jeg vinner i lotto! :p

Silver
03-03-2009, 14:48
Jeg vil, jeg vil! Håper jeg får det til da.. Må se hvordan det går med hestene og hvor de ender opp (på beite/i trening eller hva) og så blir det nok fra fredag til søndag for min del. Men hadde vært kjempemorro! :D