PDA

Se full versjon : Nekter å spise mineraltilskudd...

Rosita!
22-09-2006, 21:49
Hesten nekter å spise om det er noe slikt oppi foret,bare det kommer noe som er nytt spiser hun ikke en ting av kraftforet.

Noen som vet hvordan man kan få henne til å begynne å spise slikt,det er vel noe hun bør ha i seg?

Lopke
22-09-2006, 21:54
Trenger den mineraltilskudd??
Er det noe den liker godt ellers utenom kraftfor?? f.eks blande i melasse og dyppe en gulerot i smøra.. Det hadde gått rett i magen på Lopke.. men det gjør vel egentlig alt..

hmm.. hva med å drysse det i vannet? går det an??

Rosita!
22-09-2006, 22:11
Om hun trenger det eller ikke,tja,er ikke noen forekspert jeg,er jo mulig hun ikke trenger heller,er ganske god kvalitet på grovforet da...

Det tilskudde vi gir nå er sånn pellets,så blanda det jo godt inn i det andre kraftforet..Men nei...
Kan jo prøve med melasse,men tror egentlig ikke hun vil ha det heller,liker heller ikke særlig godt gulerøtter og epler å slikt....
En mer kresen hest har jeg aldri vært borti;)

Kurre
22-09-2006, 22:36
Hadde en ridehest jeg slet veldig med å få i vitaminer o.l.
Til ham endte jeg med å kjøpe Chevinal Plus.
Flytende vit.tilskudd som han virkelig elsket.Dyrere enn det man fikk på FK,men det gikk i hvertfall ned og det ble ikke så ille heller. Skulle jo bare en "sprut" til en stor hest om dagen.

FInnes sikkert andre flytende også,det kan være en løsning. Får hos div hesteutstyrsforretninger.

Shadowfax
23-09-2006, 10:02
Prøvd de der Equipro (?) mineralbøttene? De til å slikke på.. De er gaaale etter det!

EDIT: Equi-Lick, kanskje? husker ikke helt jeg visst..

Rosita!
23-09-2006, 12:24
Å ja...De der mineralbøttene,de elsker hun jo...
Pleier å ha de ute på beitene om sommeren.
Og alle er virkelig galne etter det.
Så de kan jeg jo sef prøve å få tak i igjen.

Men vet du om de selges i Norge,har tidligere kjøpt de på vm og nordisk bare.
Eller vet du plasser i dk man kan få tak i det?

Shadowfax
23-09-2006, 22:46
Ring til Rune. han har en del på lager av de. Pleier å ta med seg fra DK.

Ja, hos Flemming, han som eier Numi fra Thoroddsstødum. Er ikke så langt unna her det.

crusabell
23-09-2006, 22:53
fines det ikke sånne kjeks du gir til hesten? en om dagen skal visst dekke vitamin og mineralbehov.