PDA

Se full versjon : "Repetisjon" av barnelærdom.

Opal
17-02-2009, 09:15
Ei på stallen fikk seg en liten oppvekker i går og kommer nok ikke til å gjøre samme feilen igjen!

Hun skulle sette sin egen hest ut i paddock; leier han inn og tar av grime/ leietau og viiips var hesten ute av porten som hun ikke hadde lukket før hun slapp hesten.

Normalt er han den sindigste av de tre hestene men nå hadde han andre planer og etter en spraderunde på utebanen la han kursen ned mot hovedveien hvor han tok til høyre med kurs for Kvelde. Etter et par kilometer fant han i den andre rundkjøringen ut at dette kanskje ikke var så lurt, snudde og kom paraderende tilbake.

Heldigvis gikk det bra denne gangen og noen neste gang skal det ikke bli for nå blir hun nok å lukke porten FØR hun slipper hesten.

Liselotte
17-02-2009, 09:16
Wups, ja sånn kan det gå. Heldigvis er ikke stallen vår så nærme hovedveien, men ja, skummelt er det uansett når hesten er løs og ikke skal være det!

EliFi
17-02-2009, 09:26
Huff.. Det er så utrolig fort gjort. Vi trenger noen oppvekkere noen ganger, alle sammen. Godt det som regel går bra.. :)

Bitten&Betty
17-02-2009, 18:08
Det der er noe som tydeligvis ikke synker inn hos noen her i stallen vår. Hender alt for ofte at de kommer å ringer på for å få hjelp til å hente inn en hest som snudde i grinda. Hvor vanskelig kan det egentlig være å lukke før en slipper hesten? Heldigvis ingen trafikk her hos oss, men til gjengjeld ha vi 3 hingster som mer en gjerne vil ha besøk av løse damer.

Harneshaug
17-02-2009, 18:33
:lol: Skulle hatt Bahram der da, han er endelig begynt å finne på litt sprell, altså .. han er så snill at jeg blir GLAD jeg når han finner på ramp... Jeg leier han bare med en hånd på kjeven, bruker ikke grime/tau..

MEN han stopper i porten og snur seg og ser på meg for å spørre om han får lov :rofl:
Kremter jeg kommer han tilbake og om jeg ler av han eller si !Jada, ta deg en tur" så tusler han seg sååå fornøyd avgårde..

Han drar ingen steder og får ofte lov å tusle rundt løs, da er han litt konge på haugen og lyyyyser stolt :D

Men med en haug med hester, hingster, traffikk osv er det jo en selvfølge å lukke porten før man løser hesten ja...
Gamlehesten min var nater, han smatt ut gjennom en glippe på 2 cm altså... eh.. islandshest ja ;)

tuuuva
17-02-2009, 20:18
Ojjsann, skummelt altså! Jeg er faktisk flink til det der, går alltid inn og lukker porten før jeg slipper løs hesten... Men er nok andre ting jeg ikke er like flink til...

Arachnida
17-02-2009, 20:58
Oi...ja så fort kan det gå.
Jeg er sløv på det...tar av grima og sender han inn når vi står halvveis i åpningen... :o
Med Ariel så går jeg helt inn med henne før jeg slipper. Stoler ikke på at hun går inn av seg selv.
Får bli flinkere med Oliver...
(men det har jo aldri skjedd noe da...på fire år...hehe.)

RenateSJ
22-03-2009, 07:54
Jeg har for vane å gå inn, snu hesten med hodet mot meg mens porten blir lukket, og så slipper jeg. Da føler jeg meg tryggest :)

Silje og Tindra
22-03-2009, 08:38
Jeg går også inn porten, lukker den, snur hesten - og så slipper jeg. Gammel vane som jeg ikke ser noen grunn til å endre.

Linoo
22-03-2009, 16:13
Det er jo alltid en grunn til at det er slike regler ;)