PDA

Se full versjon : dressurbok å anbefale?

LailaE
21-09-2006, 11:30
Jeg sitter her å lurer på å køpe meg ei dressurbok, og trenger litt hjelp.
Jeg er skikkelig nybegynner så jeg trenger ei bok som er enkel skrevet så jeg forstår hva som menes, i tillegg så hadde det jo vært fint om den var litt nyttig også ;)

Så om noen har noen tips så blir jeg lykkelig :D

Silje og Tindra
21-09-2006, 13:47
Successful Schooling: Train Your Horse With Empathy, av Karin Blignault. Tar for seg alt fra å lære hesten sjenkler til grand prix dressur, på en litt annerledes måte enn standarden :-)

Bente & Etanec
21-09-2006, 13:50
Jeg har to supre dressurbøker og anbefale deg;
"Lær ridning" med Kjersti og Alex
"Dressurridning" med Louise Nathhorst.

Spesielt liker jeg godt den siste av disse to bøkene!

Wenche
21-09-2006, 15:42
Jeg har dressur med Kyra, og liker den veldig godt. Utgitt av landbruksforlaget. Nå skal det sies at dette er den eneste dressurboka jeg har også, men liker den godt :)

Ina
21-09-2006, 15:46
"Lær ridning med Kjersti og Alex."

Utrolig bra bok, verd å lese.

Kurre
21-09-2006, 16:45
Dressyr med Kyra....
Gurudamen...

LisaFi
19-10-2006, 00:48
... tja ...

Hvorfor ikke Bent Branderups "ridning på kandar"?

Tittelen høres vel ganske ambisiøs ut, men i praksis er det en fin-fin liten bok som inneholder mange praktiske tips til hvordan du kan jobbe hesten din RIKTIG fra dag en, både fra bakken, og fra salen!

Jeg elsker i alle fall denne, og tar den fram i gjen ganske ofte.
Og så har den masse bilder og ordforklaringer og sånn. Og litt historikk..

Lisa liker "hva- hvorfor-hvordan- metodikk... :)

Ane,Blida&Brana
19-10-2006, 01:12
"Lær ridning med Kjersti og Alex."

Utrolig bra bok, verd å lese.

Skriver under her. Har lånt boka 4 ganger på bibloteket.. Lest gjennom mange ganger og brukt veldig mye av det. Lettlest og gode forklaringer!

Lopke
19-10-2006, 10:04
jeg tror den sentrert ridning med sally swift skulle være fantastisk. har ikke fått lest den ennå da..