PDA

Se full versjon : Noen som tar i mot "vanskelige" hester?

Silver
13-02-2009, 11:08
Er det noen som vet om noen som tar i mot vanskelige hester for å "fikse" dem? Jeg mener å ha hørt om en dame som kjøper billig/får vanskelige og "ødelagte" hester og som driver med horsemanship. Hestene hun har blir helt fine ridehester etter en stund. Noen som har hørt om noen slike?

Jeg har en vanskelig hest som jeg ønsker at noen kan få glede av og er villig til å gi ham bort om jeg vet han blir håndtert vha. horsemanship og får det bra, og at han får den hjelpen han trenger for å bli en snill og god hest.

MeretheHa
13-02-2009, 11:36
Snakk med Sol :)

Bente & Etanec
13-02-2009, 11:44
Hva med Line Christine? Hun driver med horsemanship og er veldig flink.
Hennes nick her inne er Line Christine.

Sol
13-02-2009, 20:00
hm.. fortelle litt mer om den hesten?

Silver
16-02-2009, 08:23
Har sendt deg PM. Er her kun interessert i å lokalisere noen som tar i mot vanskelige hester, ikke diskutere hesten.

Sol
16-02-2009, 09:17
:)

Gudhild
16-02-2009, 12:46
Finnes det noen hjelpsomme folk som kan hjelpe med trening så man slipper å gi bort hesten sin da?

Sol
16-02-2009, 12:51
Det fins da noen som syns det er gøy med en utfordring i tillegg til sine egne ganske så veloppdragne hester ja:) Særlig i sommerhalvåret.. hehe

Gudhild
16-02-2009, 13:15
Hvor??:)

Sol
16-02-2009, 13:34
;)

Tyzonsdoll
16-02-2009, 13:48
Svein bjørhusdal her oppe i nord! sinnsykt flink med problemehester og innridning av unghester. Han har vel plass til en til hest dette året tror jeg :)

Sol
16-02-2009, 13:50
Svein bjørhusdal her oppe i nord! sinnsykt flink med problemehester og innridning av unghester. Han har vel plass til en til hest dette året tror jeg :)

Vet du hva han tar for det? Pr mnd?

Gudhild
16-02-2009, 13:55
;)?
Hva menes med det da?:)

Hun frøkna mi har jo vært hos en og annen såkalt profftrenere med meg tilstede,som sa hun egentlig bare var å gi opp å at de var redd henne.De sa ikke at de var redde,men det lyste lang veg.Heldigvis hjalp jo Merethe inne her meg en periode,å da fant vi ut at hun egentlig er en skikkelig godjente,men manglet oppdragelse..
Men hun går jo alikevel under "problemhest" da hun fortsatt ikke kan løfte bakbein og ikke er innridd i en alder av snart fire år.

Har gitt henne masse tid med bakbein,å plukket av det at hun skal angripe folk i forhold til å løfte bakbein.For før jeg fikk henne,så hadde hun tydeligvis aldri fått noen form for regler å forholde seg til.I forhold til innridning har det vært litt frem og tilbake,da noen sier de kan hjelpe meg og noen vil ha henne til seg.Dette er uansett ikke en oppgave jeg tar på meg alene,da jeg mangler erfaring o.s.v.Hun er sittet på i skritt et par ganger uten å gjøre noe ut av seg.Hun godtar egentlig det meste,å virker som en veldig kald hest i hodet.Skvetter mye mindre enn kaldblodsen på 14 i hvert fall:)
Men siste gangen når jeg skulle ha hjelp med innridning gikk det alt for fort frem,å hun ble redd og kastet meg av..

Nå høres det sikkert ut som jeg har tatt meg vann over hodet som har en sånn unghest jeg ikke får has på.Men jeg kan fin tømmekjøre med henne og slikt,å har fått bort mye av redselen for henne etter at hun var bøs fordi jeg er trygg i situasjonen. å jeg lærer jo masse underveis.Men de unghestene jeg har vært med å trent selv var jo vant med å bli løftet bena på fra de var nyfødt.Så er vel egentlig der feilen er.Jeg sitter med en "kjempehest",men aner ikke hvordan jeg skal gå frem..Et lite rop om hjelp ja:)

Gudhild
16-02-2009, 13:56

Finnes det ingen litt nærmere da?Så man slipper overnatting på turen i hvert fall?Kan jo fint kjøre til Trondheim med henne om det var så,men..

Julie og Kamy
16-02-2009, 13:59
Hadde jeg hatt plass så ville jeg prøvd meg. Hehe. Min var ganske så vanskelig en stund, og fått rimelige gode resultater

Gudhild
16-02-2009, 14:09
Men sol...Jeg ser på hjemmesiden din..Tar du i mot?:D

MeretheHa
16-02-2009, 15:27
Maria si hoppe er kjempeflott! Skulle ønske jeg hadde tid Maria, beklager! Ble mye å gjøre når jeg fikk egen hest, vært mye styr! Siste halvår på skolen, må være flink!

Gudhild
16-02-2009, 18:06
Maria si hoppe er kjempeflott! Skulle ønske jeg hadde tid Maria, beklager! Ble mye å gjøre når jeg fikk egen hest, vært mye styr! Siste halvår på skolen, må være flink!

Du varmer et heste-eierhjerte nå:)
Jeg skjønte dette;)
Men det er veldig viktig å prioritere skole,å jeg unner deg virkelig den lille fritiden du har med den nye snuppen din.Men skulle ønske jeg kunne klone deg eller noe,å bare ha deg sånn tilgjengelig hele tiden:D

"Merethe..Hva gjør jeg når hun gjør sånn?Hva gjør jeg nå da?Nå da??"

Masete jeg?Nei da..Bare veldig glad i hjelp:p

Sol
16-02-2009, 19:54
Jeg eeer jo kanskje litt på utkikk etter litt sommermoro..;)

Gudhild
17-02-2009, 00:32
Jeg eeer jo kanskje litt på utkikk etter litt sommermoro..;)

Du har ikke veldig lyst å vurdere min lille frøken da?:p
Slik jeg har skjønt det er Flesberg i Buskerud?
Er jo ikke kjempekjent,men er det langt unna Hallingdal f.eks.?

LineLovise
17-02-2009, 09:33
Jeg har ikke noe plass å 'ta imot' hester, men liker å hjelpe folk med problem hester hos dem :)

Sol
17-02-2009, 09:51
Ikke veeeldig langt fra nei. skavise... 2 t og 35 min står det på gulesider.no.

Fortell, fortell:)

Tyzonsdoll
17-02-2009, 10:18
Vet du hva han tar for det? Pr mnd?

Er faktisk ikke helt sikker..... jeg og venninna mi trener gratis med han....Kan spørre :)

MeretheHa
17-02-2009, 11:38
Du varmer et heste-eierhjerte nå:)
Jeg skjønte dette;)
Men det er veldig viktig å prioritere skole,å jeg unner deg virkelig den lille fritiden du har med den nye snuppen din.Men skulle ønske jeg kunne klone deg eller noe,å bare ha deg sånn tilgjengelig hele tiden:D

"Merethe..Hva gjør jeg når hun gjør sånn?Hva gjør jeg nå da?Nå da??"

Masete jeg?Nei da..Bare veldig glad i hjelp:p

Hehe, Skulle så ønske at jeg hadde tid! VIRKELIG :)
Når damen skal tøffe seg uten å være tøff, må du være den tøffe du er....for da finner hun selv ut hvor tøff HUN ikke er :D

Gudhild
17-02-2009, 13:41
Ikke veeeldig langt fra nei. skavise... 2 t og 35 min står det på gulesider.no.

Fortell, fortell:)

Om Rubin?:D

Gudhild
17-02-2009, 13:50
Hehe, Skulle så ønske at jeg hadde tid! VIRKELIG :)
Når damen skal tøffe seg uten å være tøff, må du være den tøffe du er....for da finner hun selv ut hvor tøff HUN ikke er :D

Hun har blitt ganske høflig,å nå snakker hun ikke i så store bokstaver lenger heller:)For hun vet at jeg hører henne om hun "hvisker" også.
Hun går heller vekk for hu vil tydeligvis ikke oie opp til kamp mer.Hun bare trekker seg litt unna å gjør seg usynlig.Men tenker at hun egentlig er Sigyn for han har jeg jo null problem med å si i fra at vi kan være veldig harmoniske og fornøyde når vi samarbeider,men skal du tulle så blir det ikke så koselig lenger.Du så vel det når han ikke ville stå stille når jeg skulle opp.Å så blir han sånn.Ok,ok..Jeg bare står her til du sier hva jeg skal gjøre,jeg..

Uff,nå hørtes jeg ut som den hestemishandleren.Men jeg er litt for å ha lydige hester jeg da.Rubin var litt sint på meg her en dag når vi skulle gå tur fordi hun skulle forbi meg og alt er spennende.Ok,det er lov å mene at alt er spennende,men da må du faktisk oppføre deg også!
Men så koste hun seg skikkelig på slutten så det ut som,da hun fikk labbe litt rundt i dypsnøen,med meg på sidelinja.
Hun er egentlig veldig behagelig når vi får det til:)

MeretheHa
17-02-2009, 20:28
Så flott! :)
Hun trenger bare utfordringer...
Hestene SKAL være lydige, det vil jo ikke si at vi er hestemishandlere....bare strenge mødre som styrer skuta!, da e vi jo alle fornøyde :D

Du skal se at plutselig er harmonien på plass, og ingen utfordrer uten grunn lengre.

Gudhild
17-02-2009, 21:23
Så flott! :)
Hun trenger bare utfordringer...
Hestene SKAL være lydige, det vil jo ikke si at vi er hestemishandlere....bare strenge mødre som styrer skuta!, da e vi jo alle fornøyde :D

Du skal se at plutselig er harmonien på plass, og ingen utfordrer uten grunn lengre.

Ja,jeg kjenner litt på det at egentlig synes hun det er dritkult når hun skal være med ut i den store verden å oppdage..Selv om man må holde rammene.Men gud,så mye enklere det har blitt etter at jeg ble trygg:D

MeretheHa
17-02-2009, 21:30
Ja,jeg kjenner litt på det at egentlig synes hun det er dritkult når hun skal være med ut i den store verden å oppdage..Selv om man må holde rammene.Men gud,så mye enklere det har blitt etter at jeg ble trygg:D

TØØØØFT :twisted:

Da blir det plankekjøring framover :D

Sol
17-02-2009, 21:36
Da trenger du vel ikke å sette henne vekk da vel?? hehe.. tullehøne!

MeretheHa
17-02-2009, 21:49
:lol:

Gudhild
17-02-2009, 21:58
Da trenger du vel ikke å sette henne vekk da vel?? hehe.. tullehøne!

jo:oops:
For hadde jo ikke vært noe hjelp i å sette henne bort til noen flinke mennesker,å vi hadde fortsatt i samme sporet som før når hun kom tilbake.
Nå er jeg egentlig ute etter noen som kan ta henne litt videre i utdanningstigen med litt videre innridning,beinløft og slikt,da min kunnskap har sagt stopp på disse emnene:)

Fortalte jo om de positive sidene i ste,hehe..

Sol
17-02-2009, 22:06
innridning og Sol er liksom ikke så velklingende i noens ører føler jeg, så lenge vi ikke snakker start, stopp, start litt fortere og gå litt saktere, høyre og venstre;) Men bortsett fra det høres hun litt morsommere ut enn visse merrer som bor her:D

MeretheHa
17-02-2009, 22:13
Hører jeg prosjekt? Sol? :D

Hun er bare kjempeflott!!!

Gudhild
17-02-2009, 22:14
innridning og Sol er liksom ikke så velklingende i noens ører føler jeg, så lenge vi ikke snakker start, stopp, start litt fortere og gå litt saktere, høyre og venstre;) Men bortsett fra det høres hun litt morsommere ut enn visse merrer som bor her:D

Hehe.Ja,nå var det ikke berider det var snakk om da:p
Hun skulle bare blitt vant med å bli sittet på,klare å stoppe.Å skjønne litt forskjell på høyre og venstre,skritt og trav eller noe i den duren:)
Fra punktet etter dette fikk jeg kalbblodsen,så der i fra klarer vi oss nok.Men det er bare den teite kneika fra å ikke være vant med menneske på ryggen å som komanderer litt,til å bli vant med det.Det er der vi sliter altså:)

Min er ikke merr,hun er hoppe inn til videre:p

Gudhild
17-02-2009, 22:16
Hører jeg prosjekt? Sol? :D

Hun er bare kjempeflott!!!

:D

Gudhild
18-02-2009, 23:52
"opp"