PDA

Se full versjon : Nesten som en drøm!

Kaja&HP
07-02-2009, 01:07
Viste ikke om jeg skulle legge ut tråd eller ikke jeg.
Men i dag skjedde det noe ganske spesielt, følelsen vil liksom ikke helt slippe taket! En god følelse altså, selvom jeg ikke helt får satt ord på det. Følelsen er på samme tid vond, jeg har dårlig samvittighet ovenfor hesten. Skjønte i dag at jeg har brukt for lite tid på han i det siste.

For noen er kanskje dette dagligdags, men ikke for oss.
Po har stolt på meg lenge, men han har fortsatt ikke helt "turt" å slippe taket på seg selv, om jeg kan si det slik.

I dag hadde jeg god tid igjen, og ikke vondt i hodet (har hjernerystelse..).
Gikk i stallen og møtte en svært stressa og understimulert hest. Ri får jeg ikke lov til, så tenkte at det var på tide at vi trente og lekte litt på banen.
Først løp han som en rakett, det gjør han alltid.
Så kom han halveis bort til meg (han pleier å komme helt bort).
Noen meter borte ble han stående og se på meg, før han gikk igjen. Da gikk det opp for meg at vi har mista litt av kontakten. Han pleide å være som en klegg.
Jeg tenkte ikke mer over saken, tross alt min egen feil.
Jeg satt med ned på knærne midt på banen så fikk han gjøre som han selv ville. Det han gjorde var å se på meg, komme sakte men sikkert for å så legge seg ned og rulle seg rett ved meg.
Det høres kanskje ikke så spesielt ut, men ponni tør nesten ikke legge seg ned når det er hester i nærheten.
Hele settingen var rar, flomlys på ridebanen som gav et veldig spesielt lys i snøen.
Klarer liksom ikke å gi slipp på øyeblikket, vi hadde et skikkelig vendepungt!
Det føler i hvertfall jeg, nå kan jeg med sikkerhet si at alt arbeidet ikke er bortkastet, og han er trygg på meg! :D
Vi avsluttet med å pludre (noe han nesten aldri gjør). Jeg satt i snøen og han sto over meg med mulen på hodet mitt!

Måtte bare dele med dere!! For et år siden ville ikke hesten ha noe med mennesker å gjøre, annet enn å bite dem!

Gleder meg veldig til i morgen, hele dagen er satt av til min vakre gode ponni <3

TeamFånna
07-02-2009, 01:10
S&#229; bra, Kaja! Fremgang! Skal se at du kan sove av deg hjernerystelsen uten at alt g&#229;r i stykker vettu :)

RenateSJ
07-02-2009, 02:45
:) se der! Hvor mye man kan f&#229;, av ikke &#229; gj&#248;re noe egentlig (alts&#229; at du satt deg ned bare, og lot han velge selv).

Kaja&HP
07-02-2009, 12:25
mhm :D
Det var veldig koselig egentlig ^^

Lille Rød
07-02-2009, 12:28
Så bra! :) Det er alltid så morsomt å høre at det går fremover med dere. :) Lykke til videre!

Kaja&HP
07-02-2009, 12:29
Takktakk Eirin :)
N&#229; drar han om to uker da, og da kommer han ikke hjem f&#248;r til sommeren.
Men vil tro Mona skal klare &#229; gj&#248;re en god jobb med han ogs&#229; :)

Krussedull
08-02-2009, 20:16
Er det ikke deilig n&#229;r det er s&#229;nn som det? Det ER magisk. Det er i s&#229;nne stunder man husker hvorfor man har hest synes jeg:)

Kaja&HP
08-02-2009, 20:43
Det var utrolig deilig :)