PDA

Se full versjon : "subber" med bakbein.

Alice
06-02-2009, 11:23
Dårlig overskrift. Men får heller prøve og fortelle litt mer her:)
Jeg hadde da en islandshest for noen år tilbake som jeg skal mest sannsynlig ha tilbake nå snart;)
Problemet er at han "subber" sann med bakbeinene. At han setter de ikke fast ned i bakken med slipen de ned i bakken før han sette de fast for å ta ett nytt steg. Det gjør slik at han sliper VELDIG fort ned skoene, sist jeg hadde han brukte han 14 dager på å slipe ned en hel sko.
Og det er ingen skoere som kommer med en gang lenger, så de tar en god stund før skoer kommer og skor på nytt, og dessuten har jeg ikke penger til og holde på å sko hver 14 dag.

Noen gode tips og råd om hva jeg kan gjøre for at han skal bli mer pressis i bakparten, og at han ikke sliper så mye?

Siiilje
06-02-2009, 11:28
Trene med bommer?

Frida&Jameel
06-02-2009, 11:30
Jameel subber med ene bakbeinet, mest sannsynlig fordi han har spatt, og i tillegg forkalkninger i kneet som gjør at beinet ikke blir like bevegelig.

BalticSilvio
06-02-2009, 11:45
Hesten jeg eide (x-traver) hadde samme problemet. Det ble gradvis bedre etter mye bakkearbeid og trening over bommer for å gjøre han mykere i bakparten :)

Nina
06-02-2009, 12:17
Har han blitt røngtet for spatt? Ikke veldig uvanlig hos isiser akkurat, og som Frida sier så kan det gi slike symptomer.

Alice
06-02-2009, 13:35
Har han blitt røngtet for spatt? Ikke veldig uvanlig hos isiser akkurat, og som Frida sier så kan det gi slike symptomer.

Nei, ikke som jeg vet om.
Er jo nesten 4 år siden jeg hadde han, så det kan jo ha bedret seg, men tviler..
Takk for svar:)