PDA

Se full versjon : Ponnigalopp 2009

Musical Missile
29-01-2009, 10:44
Skandinavisk mesterskap 2009 skal gå av stablen her i landet. På Øvrevoll
30.august 2009 kommer det til å vrimle av ponnier i alle størrelser og ryttere i alle aldere.

Vi søker DEG og din PONNI som ønsker å ha en mulighet til å være med!

Hvordan kommer jeg med?
Du må ha vært med på minst en trening i regi av NoARK for å starte i ponniløp. Når datoen for skandinavisk mesterskap nærmer seg kommer det til å bli tatt ut ryttere og ponnier. Dermed kan du starte med ponnigalopp nå og starte skandinavisk i august!

Hvor foregår dette?
Alle treninger foregår på Øvrevoll galoppbane i Bærum, Oslo.

Koster det mye penger?
Nei! Verken trening eller løp i regi av NoARK koster noe ting. Du velger selv om du vil melde deg inn som medlem, men melder du deg inn er du dekket av en egen ponniforsikring og andre goder som f.eks 10% rabatt på utstyr hos Øvrevol hestesport.

Hvor får jeg informasjon om ponnigalopp?
Masse informasjon om ponnigalopp finnes på www.noark.info under ponninews. Om du søker her på galoppforumet også ligger det endel informasjon.

Må jeg være liten og lett, noen krav til størrelse?
Nei, i ponni/ridehestgalopp kan ALLE være med. Vi har ingen størrelse krav til rytterne.

Hva er påbudt av utstyr?
Sikkerhetsvest og godkjent hjelm, sko med hæl. Ponni/hest må ha halsring.
Pisk/sporer er IKKE tillatt.

Hvordan skilles ponniene og hvor langt løper de?
Ponniene deles opp i kategorier etter mankehøyde, kategorie 1,2,3 og 4, deretter klassifiseres hest som ridehest.
De minste ponniene løper ca 400 meter, kategori 2 ca 700 meter, kategori 3 ca 900 meter, kategori 1 ca 1000 meter. Ridehest går 1100 meter ca.

http://www.hest.no/artikkel.html?news.nid=5159&temasider.tid= Artikkel fra skandinavisk mesterskap 2008 i Sverige

http://www.hest.no/artikkel.html?news.nid=4078&temasider.tid=5 Artikkel fra skandinavisk mesterskap 2007 i Danmark

Er det DEG vi skriver om når 2009 mesterskapet har vært?!?!

Ta med ponnien din på en trening å se hvordan vi har det davel! Informasjon om treningstider og løp legges ut her så snart terminlisten er satt opp. Se også www.noark.info for mer informasjon om både ponnigalopp og "vanlig" galopp :)

Linoo
31-01-2009, 19:03
Hørtes gøy ut :)

Hanna
01-02-2009, 00:26
i'll be there :)

har vært på banen flere ganger i vinter, og trent for moro skyld. veldig gøy, særlig fordi det aldri er noen andre der! (lørdagskveldene.) Lukas tar alltid helt av!

Sunniva93
25-02-2009, 13:41
Åh, jeg vil være med:D
Jeg flytter kanskje til Rygge i sommer, så da er det litt mindre avstand i forhold til hvordan det er nå :P

Men er det samme hvor gammel hesten er? Rase osv?

Tonje
25-02-2009, 13:54
Åh, hadde vært morsomt å tatt med seg Velida, hun springer jo som en gal, den lille norlandshesten.. Løper forbi kaldblodsen på stallen når han langer ut alt han har.. Det sier vel litt om norlandshesten?!:p

Hanna
27-02-2009, 00:16
Åh, hadde vært morsomt å tatt med seg Velida, hun springer jo som en gal, den lille norlandshesten.. Løper forbi kaldblodsen på stallen når han langer ut alt han har.. Det sier vel litt om norlandshesten?!:p

eller om kaldblodsen :D:D