PDA

Se full versjon : United 93

Anne&gneistene
18-09-2006, 01:04
Har vært på kino med noen venninner ikveld og sett United 93, basert på sann historie etter 11.september, om det ene flyet som kræsjet, men aldri nådde "målet" sitt..

Den mest forferdelige filmen jeg har sett tror jeg, aldri noen film som har gjort mer inntrykk.. tårene trillet nok på de fleste under filmen..
Noen andre som har sett den? hva syns dere om den?
.. Kan virkelig anbefales, men den er noe "heavy shit".. :(

Renate
18-09-2006, 01:37
Ja, jeg har sett den..
Fin, ganske objektiv og litt kjølig på en måte, men veldig intens! Holdt virkelig pusten de siste minuttene!
Det jeg satt igjen med etter filmen var tankene omkring hva jeg hadde gjort i en slik situasjon, hva ville jeg ha sagt til de hjemme hvis jeg hadde fått sjangsen til å ta en siste telefon hjem?

Ellers vil jeg nok ikke anbefale folk med flyskrekk å se den. Flyskrekken blir antageligvis ikke bedre etter den :wink:

Mari
18-09-2006, 07:51
Jeg har sett den. Litt intens og skummel, og jeg hadde utrolig mange tanker i oppe i nøtta etter å ha sett den ja...

Silje og Tindra
18-09-2006, 09:52
Nå har jeg et sært spørsmål, men er dette egentlig en film for meg? Jeg føler jeg ikke har noe lyst til å se den, men kjæresten har sett, og vil at jeg også skal se.

Jeg er slik som ikke ser, eller om jeg ser - absolutt ikke liker, moderne krigsfilmer (We Were Soldiers, Tears of the Sun mm) fordi jeg -vet- det skjer. Jeg vet at United 93 har skjedd .. Jeg har aldri hatt noe behov av å underholde meg med noe som har drept mange mennesker .. Jeg synes jeg liksom har sett hele greia på nyhetene, samt at vi jo alle vet hvordan det endte?

Er det likevel håp for meg og denne filmen? :-P