PDA

Se full versjon : Kjøpe sal fra sverige

Helenepia
24-01-2009, 16:45
Noen som kan hjelpe meg litt?
Jeg skal kjøpe sal fra Sverige, men jeg vil at den skal sendes til Storlien i sverige på postkontoret der, fordi jeg vil "lure" meg unna momsen :P Noen som vet hvordan det skal gjøres, og hvordan jeg kan forklare en iq sperra svenske hva hun skal gjøre? Har prøvd å forklart men tror ikke hun skjønner hva jeg mener og blir bare sur :P

Fullrulle
27-01-2009, 20:24
Hei..men har du odnet deg en postboks på storlien da eller?Får det går vel ikke ann å sende bare salen til postkontoret..man må jo ha en adresse å sende til.
Men du kan jo spørre de som du kjøper de av om å sende den hjem til deg og be de sende den som en gave og at de setter verdien på den veldig lav..si at den skal være under 200 kr..da kommer den fint til deg tollfritt.
Jeg har handlet mye varer ifra england og det har ikke blitt noen problemer for meg å gjøre det slikt..lykke til..fortell hvordan du gjorde det:-)

kikki
16-02-2009, 19:20
jo man kan sende til postkontoret uten adresse. poste restante eller hva det nå heter. tror ikke de går på at en sal koster 200 kr

Helenepia
18-02-2009, 13:21
Jeg fikk fiksa det :) Den ble sendt med poste restante med postoppkrav til storlien :) Kjøpte sal av ei anna dame som skjønte hva jeg snakka om :)

crusabell
24-03-2009, 20:56
hvor fant du brukte saler i sverige?:D

Helenepia
24-03-2009, 21:06
www.hastnet.se :) Se på Beg utrustning og sadler ;) MASSE saler der.

tuuuva
29-03-2009, 03:03
Du, hvor mye blei portoen på salen du kjøpte? Nå vurderer jeg å kjøpe fra sverige også! :p

Helenepia
29-03-2009, 22:59
Vet ikke x) Hun som jeg kjøpte salen av var enten kjempesnill og betalte portoen, eller glemte å legge til prisen for portoen til kjøpesummen :p Men på www.bussgods.se er det prisliste ;)

Erika&hestene
30-03-2009, 01:36
Da jeg fikk min sal sendt med bussgods i sverige, var frakta bare på 50kr:D

Helenepia
30-03-2009, 15:33
Ja det er veldig billig å sende med bussgods, men det kommer an på hvor den blir sendt fra og hvor den skal og hvor mye den veier, men er absolutt mye raskere og billigere å sende med bussgods :)

Line
30-03-2009, 18:09
Men har de postkontor på Storlien da? Jeg måtte til Åre..

Helenepia
30-03-2009, 19:43
Jepp det har de. Bussgods sendes dit, men ikke annen post. Er på bensinstasjonen like ved siden av matbutikken oppå der.

Embliss
30-03-2009, 20:42
Hvordan finner man ut hvor nærmeste sted man kan hente ut en pakke fra bussgods er, da?

Helenepia
30-03-2009, 20:59
www.bussgods.se ;)

Felice
03-04-2009, 20:17
Nå er jo dette løst, men ville bare si at jeg kjenner en som kjøpte sal fra Sverige (fra forhandler), og hun fikk den sendt til en matbutikk som ligger rett over grensa. Så hentet hun den der. :)

Asa Garsy
11-05-2009, 19:20
Jeg skal kjøpe sal av priv person nå, men trodde ikke hesteutstyr ble momsbelagt jeg?!? Hvordan er enkleste og billigste mulighet for meg nå da? har ikke mulighet til å hente i sverige.

Helenepia
13-05-2009, 22:45
Hesteutstyr er momsbelagt uansett om det blir kjøpt brukt eller nytt. Billigste mulighet er overføre pengene på konto til selger, og få selger til å sende deg salen som gave. Da lurer du deg unna momsen :)

mallilen
14-05-2009, 00:15
Men lærvarer er vel ikke momsbelagt? Hesteutstyr går vel også som sportsutstyr, som heller ikke er momsbelagt? Rideklær og utstyr til rytter, derimot...

I allefall det jeg mener å ha fått med meg her inne :)

Asa Garsy
15-05-2009, 22:20
skal få henne til å sende som gave, må vel ikke betale moms på det da det er hesteutstyr men ja... Tollkontoret er vel ikke helt på nett hele tiden

sPiKE
18-05-2009, 20:37
De kjøper ikke at det er gave, jeg skulle få tilsendt fra Sverige og da fikk jeg brev fra tollen om at de ville ha fullmakt til å åpne pakken, pluss at jeg måtte sende kviteringer osv for hva det var som var i pakken og hvor mye det var verdt:s Skikkelig masse styr og kjempedyrt kom det til å bli så jeg gadd ikke styre med det og fikk den sendt tilbake til avsender. Skal heller få sendt poste resistanse (eller hva det heter) tror jeg uansett om det blir et stykke å hente:) Men det er sikkert muligheter til å få den som gave men jeg orket ikke begynne å lyve og styre med tollmyndighetene;)

Helenepia
18-05-2009, 21:22
Hesteutstyr er momsbelagt, akurat som alt annet! Det er bare tull at det ikke er moms på det. Jeg har ringt tollvesenet, og selv brukt hesteutstyr må man betale moms på når man kjøper over grensa. De åpner ikke vanlige esker som blir sendt. Du kan jo bare si at hun har lånt salen din, men har nå kjøpt egen sal, så da sendte hun tilbake din sal igjenn ;)

Asa Garsy
18-05-2009, 21:45
Det går ann, men hva med å legge ved et skriv eller noe? skal spørre om vi kan ha den avtalen, ellers er gubben flink på å sno seg unna slike ting. Vil så gjerne ha den salen så.

Helenepia
18-05-2009, 22:03
Selger kan legge ved en fake kontrakt der det står at hun har lånt salen din og at den nå er levert tilbake. Liksom en fake leiekontrakt :p

MeretheHa
13-10-2009, 11:20
*låne tråd*

Jeg skal ha en sal i fra Sverige, holder det ikke at selger skriver liten verdi på salen, slik at momsen blir lav?

Ninja007
13-10-2009, 13:09
Om jeg forstår rett, så kan jeg få selger til å sende en sal til f.eks. Kiruna (nærmest Tromsø?), så henter jeg den der? Men må man hente den med engang "bussen" kommer, eller kan den ligge der?