PDA

Se full versjon : Flytte med hest til Irland/England

Hanna
13-01-2009, 23:58
Er det vanskelig å ta med hest til f.eks. Irland eller England?

Jeg har tenkt til å jobbe med hest i utlandet et halvt år eller et år, og vurderer om jeg skal ta med Lukas, eller om jeg må selge ham/sette ham bort. Har lite lyst til sistnevnte, men spørsmålet er om det er verdt å ta ham med dit når det sikkert er en haug med flotte hester der.. :roll: Greit nok når det er Sverige eller Danmark, liksom, men når det blir lengre unna..

Pleier man å ta dem på båt "across the pond"? Koster det mye penger (ca)? Jeg kommer jo til å bo der borte, da kan jeg ta med hest som flyttegods, eller? Regner med at det er en del papirarbeid, men dét skal jeg vel komme meg over... Det er vel mer pengene og stresset med selve reisen (både for ham og for meg)...

Noen erfaringer? (eller tanker om å dra med seg kaldblodsgamp for å trene feltritt i et hesteland :roll: )

Filizity
15-01-2009, 11:35
jeg vil tro det er normalt å kjøre rundt:) ferjen fra norge til england går vel ikke lenger? vist du flytter kan du ta med luckas som flyttegods ja:)

lykke til!

Pernooh
15-01-2009, 11:36
Du kan ikke selge han :o

Hanna
15-01-2009, 13:16
jeg vil tro det er normalt å kjøre rundt:) ferjen fra norge til england går vel ikke lenger? vist du flytter kan du ta med luckas som flyttegods ja:)

lykke til!

aner ikke om den går jeg :p men går det an å kjøre rundt selv? dvs ikke bruke transportselskap etc, men bare laste ham på henger og kjøre selv? er det noe lurt?

Du kan ikke selge han :o

vil ikke det nei :( men jeg vet ikke om jeg klarer å ha hest i studietiden (vil, vil!!), så jeg må vurdere hele framtiden min og alt det der.. for hvis jeg ikke kan ha hest mens jeg studerer, så er det sikkert like greit å få solgt ham før jeg reiser til utlandet for å jobbe, ihvertfall hvis det er stress å få ham dit, og da kan jeg nesten like gjerne selge ham før jeg drar på backpacker-tur til Asia i høst også... det er ikke så lett :( klarer meg ikke uten hest, men vet ikke om jeg klarer å ha ham heller. eller klarer tanken på at noen andre skal ha ham.. eller å bare ri andre hester... vanskelig!!

Pernooh
15-01-2009, 13:17
:(:( Det er jo dere som hører sammen!

Hanna
15-01-2009, 13:18
:(:( Det er jo dere som hører sammen!

::\'): takk... jeg håper jeg kan ha ham leeenge!!

Pernooh
15-01-2009, 13:19
Når må du evt. selge/sette bort, da?

Sol
15-01-2009, 13:25
Ikke selg Hanna, sett han heller bort til noen som kan holde han igang for deg. Han er DIN vettu.. Skulle gjerne tatt han for deg jeg, men du vet, da ender han bare opp fet og lat, sånn som blåøydbroren sin;)

Filizity
15-01-2009, 13:32
Ikke selg Hanna, sett han heller bort til noen som kan holde han igang for deg. Han er DIN vettu.. Skulle gjerne tatt han for deg jeg, men du vet, da ender han bare opp fet og lat, sånn som blåøydbroren sin;)

er lukas broren til bajas???

tror vel du kan kjøre selv, men da må du nok finne stallplasser langs veien han kan overnatte på:)

Sol
15-01-2009, 13:35
Neida, bare blåøyd-bror.. som i at de har blå øyne begge to;)

Hanna
15-01-2009, 13:36
de er nok ikke brødre nei :p

jeg håper å slippe å selge, men hvis jeg må så blir det enten før Asia-turen min i høst (typ september-oktober og så 2-3 mnd, da må jeg sette ham bort uansett, men det skal jeg jo klare), eller før jobbe-med-hest-oppholdet mitt på vårparten i 2010, eller når jeg skal studere etter det. vet ikke hvor lenge jeg kommer til å ville jobbe i utlandet da, om det blir et halvt år, ett år eller halvannet... har jo to friår å ta av hvis jeg vil.

Filizity
15-01-2009, 13:36
Neida, bare blåøyd-bror.. som i at de har blå øyne begge to;)

ååå sånn og forstå:)

Pernooh
15-01-2009, 13:37
For om det ikke blir før til høsten evt. kanskje jeg muligens kan ha han en periode :) Har tenkt på å ha hest da, men har ikke råd til å kjøpe.

Bare en tanke.

Jeg vil ikke at du skal selge han :D

Sol
15-01-2009, 13:38
de er nok ikke brødre nei :p

jeg håper å slippe å selge, men hvis jeg må så blir det enten før Asia-turen min i høst (typ september-oktober og så 2-3 mnd, da må jeg sette ham bort uansett, men det skal jeg jo klare), eller før jobbe-med-hest-oppholdet mitt på vårparten i 2010, eller når jeg skal studere etter det. vet ikke hvor lenge jeg kommer til å ville jobbe i utlandet da, om det blir et halvt år, ett år eller halvannet... har jo to friår å ta av hvis jeg vil.

Skjønner jo at du må ta det opp til vurdering, og skal ikke si sånn eller slik jeg.. men det har en tendens til å ordne seg for snille jenter vettu;)

Hanna
15-01-2009, 23:51
For om det ikke blir før til høsten evt. kanskje jeg muligens kan ha han en periode :) Har tenkt på å ha hest da, men har ikke råd til å kjøpe.

Bare en tanke.

Jeg vil ikke at du skal selge han :D

det skal huskes! :) jeg kommer jo som sagt uansett til å trenge noen som kan ha ham mens jeg reiser nå i høst, så vi kan jo komme tilbake til det når det nærmer seg :)

Hanna
15-01-2009, 23:52
Skjønner jo at du må ta det opp til vurdering, og skal ikke si sånn eller slik jeg.. men det har en tendens til å ordne seg for snille jenter vettu;)

ja... jeg kommer nok bare til å utsette avgjørelsen og så håpe på det beste :p

Pernooh
15-01-2009, 23:56
Bare en tanke, men om det skulle være aktuelt, ta kontakt :) Bor jo ikke så fryktelig langt unna deg heller.

Hanna
16-01-2009, 00:01
det er alltid fint med tanker :D jeg tar kontakt i så fall ja!