PDA

Se full versjon : Hvor kjøpe "fòrtønner/dunker?

Birre
06-01-2009, 11:58
HVor får jeg tak i plastdunker med lokk til å ha fòr i? (Til hele fòrsekker)

Nitapita
06-01-2009, 11:59
Det selges veldig mange steder. Du kan kjøpe sånne oppbevaringskasser fra Europris, Obs, Biltema ++. Alt over 60 liter holder.

anexiel
06-01-2009, 12:01
Felleskjøpet har stoe dunker som du får en 20-30kg kr.fôr i.

Birre
06-01-2009, 12:04
A-ha! Da skal jeg løpe og kjøpe. Tusen takk skal dere ha:)

Mandarinhest
06-01-2009, 12:23
Jeg synes de på fellekjøpet er fine.. De jeg så hadde rosa lokk.. :p

insolita
06-01-2009, 12:26
FK sine er piiiiittelitt små, men det går. de har en blå til Champion og en gulaktig til Labb i tillegg til to farger på lokkene dersom man vil ha ulik farge til ulikt fôr.

Birre
06-01-2009, 12:29
FK sine er piiiiittelitt små, men det går. de har en blå til Champion og en gulaktig til Labb i tillegg til to farger på lokkene dersom man vil ha ulik farge til ulikt fôr.

Jeg skal vel få presset ned i sekkene mine med Müsli og Speedibeet:)

Marte J
06-01-2009, 12:30
Ellers kan du kjøpe slike du kan stable oppå hverandre der halve lokket åpnes. De har disse på IKEA.
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90076364
Vet ikke om linken virker. Men disse tar iallefall liten plass og er geniale da di kan stables i høyden. Tar akkurat en sekk med Champion fôr iallefall.

Pelle og Tone
06-01-2009, 12:32
Genialt, Marte! :D Det skal jeg se på! Vi har liten plass i fôrrommet vi også. Får en virkelig plass til 20 kg i en slik?

Birre
06-01-2009, 12:33
Ellers kan du kjøpe slike du kan stable oppå hverandre der halve lokket åpnes. De har disse på IKEA.
Vet ikke om linken virker. Men disse tar iallefall liten plass og er geniale da di kan stables i høyden. Tar akkurat en sekk med Champion fôr iallefall.

Ja, de er veldig fine. Og jeg skal på IKEA og investere i en lav hyllesak med kurver til salskapet mitt...

Hmmm... Valgets kvaler kom dettende ned i hodet på meg:confused: Nei, jeg tror jeg vil ha tønner... Enklest når de må stå på gulvet.

Natalie_s
06-01-2009, 12:34

Signerer denne, disse er geniale:)

Birre
06-01-2009, 12:39
Signerer denne, disse er geniale:)

Ikke når man ikke har hylleplass, men kun en oppmerket plass på et låvegulv. Men om de kan stå i en god høyde, så ja.

Pernooh
06-01-2009, 12:54
Synes disse grønne fra FK er greie, jeg. Hvis det er fra FK de er, da.

Harneshaug
06-01-2009, 12:56
Bruker FK sine Labb-dunker jeg. De har jo i mer velassorterte FK-butikker :rolleyes: til Champion da, men Ålesund..... sukk....

Ingvild
06-01-2009, 13:02
Ingen problem med å få plass til ein stor sekk fôr i FK sine dunkar :)

insolita
06-01-2009, 13:14
Ingen problem med å få plass til ein stor sekk fôr i FK sine dunkar :)

Jeg har hatt det problemet i hvertfall, men det gjelder da 40 kg sekker, ikke 20.

Nina
06-01-2009, 13:18
Jeg har hatt det problemet i hvertfall, men det gjelder da 40 kg sekker, ikke 20.

40 kg går akkurat ned i mine i hvert fall.:) Men har ikke mye å gå på akkurat.

anexiel
06-01-2009, 13:18
Men 40kg sekkene har de jo ikke lengre?

Ingvild
06-01-2009, 13:20
Hadde same type fôrtønne når det var 40 kg'sekkar, og det var ikkje noko problem. No sel dei jo berre 25 kg, og det går i alle fall fint :)

Nina
06-01-2009, 13:22
Men 40kg sekkene har de jo ikke lengre?

Ikke FK nei, men Norgesfôr har.

Marte J
06-01-2009, 13:23
Ikke når man ikke har hylleplass, men kun en oppmerket plass på et låvegulv. Men om de kan stå i en god høyde, så ja.

Våre står på gulvet med 3 i høyden og 4 i bredden. Ikke noe problem i det hele tatt. Dunkene ser kanskje mindre ut på bildene enn det de er i virkeligheten...

Ingvild
06-01-2009, 13:24
40 kg'sekkane til Norgesfôr er på veg "ut av produksjon". Sist eg spurte hadde dei berre 25 kg, så dei sel vel ut det dei har av 40 kg først.

Lopke
06-01-2009, 13:36
Gå på Spareland. Der finnes alt mulig av plastikk spann og tønner til halv pris.

Natalie_s
06-01-2009, 13:42

Ehm, må man ha hylleplass? Mine står da stabla oppå hverandre på gulvet de, har fungert de 5-6 årene jeg har hatt dem...:)

(Jeg har foresten den litt større varianten ser jeg nå, den til 95kr)

Chem
06-01-2009, 13:49

Trenger ingen hylle til disse fra IKEA.
Linken viser den på 37 liter, om du velger alternativ så finner du en på 60 liter, som rommer allurat en 25 kilos sekk betfiber her hos meg. Jeg har to 60 litere (betfiber og en til diverse) og en 37 liter (multivitaminer) som står oppå hverandre, og det er lett å komme til alle 3 forsortene, de stablet oppå hverandre og har en høyde på ca 1,20 cm. Genialt.

Birre
06-01-2009, 14:10
Gå på Spareland. Der finnes alt mulig av plastikk spann og tønner til halv pris.

Og hvor på verdenskartet er "Spareland"? Går det fly dit?:p

Birre
06-01-2009, 14:14
Ehm, må man ha hylleplass? Mine står da stabla oppå hverandre på gulvet de, har fungert de 5-6 årene jeg har hatt dem...:)

(Jeg har foresten den litt større varianten ser jeg nå, den til 95kr)

Nå trenger jeg bare to. Så jeg så for meg at jeg måtte krabbe på gulvet for å få ut fòret... Men de er kanskje ikke så dumme alike vel? Jeg klarer jo bare ikke å takle alternativer lenger, det går helt rundt for meg og jeg klarer ikke å velge. Tenk om jeg velger feil??? Kjøper jeg kassene på IKEA, så ville jeg nok heller hatt dunkene, og omvendt...

Men nå leste jeg et sted at fòret holder seg bedre i sekkene de leveres i, og da er det bedre med dunker.

Jo, det heller fortsatt til dunker...:rolleyes:

*Duste-Birre*

Silje&Tenjar
06-01-2009, 14:34
Birre!! Nelson ønsker seg helt klart slike med RÅÅÅSA lokk på FK. Vet ikke hvordan müsli du fôrer med, men min Havens Cool mix har GOD plass ;)

Birre
06-01-2009, 14:35
Birre!! Nelson ønsker seg helt klart slike med RÅÅÅSA lokk på FK. Vet ikke hvordan müsli du fôrer med, men min Havens Cool mix har GOD plass ;)

Da fòrer vi på samme fòret:) Jo... Råsa høres veldig pent ut;)

Chevaleresse
06-01-2009, 14:36
Jeg kan gi deg enda et alternativ? Vi dro på gjenvinningssentralen ( der man leverer spesialavfall som maling og slikt. De hadde en masse søppeldunker i plast med hjul som de ikke brukte siden de hadde blitt byttet ut med ny type. Fikk med oss så mange vi ville ha gratis (fyllte hengeren med 22 stk). Vasket dem og puttet flere inn i stallen. De er geniale. Med hjul er de enkle å flytte på, og det går to og en halv sekk i hver. Eneste problemet er at det for meg er litt vanskelig å få ut det siste kraftfôret da de er litt dype. Løser seg om man har tilgang til et par lange armer:-)

Mvh Torill

Silje&Tenjar
06-01-2009, 14:38
Jeg kan gi deg enda et alternativ? Vi dro på gjenvinningssentralen ( der man leverer spesialavfall som maling og slikt. De hadde en masse søppeldunker i plast med hjul som de ikke brukte siden de hadde blitt byttet ut med ny type. Fikk med oss så mange vi ville ha gratis (fyllte hengeren med 22 stk). Vasket dem og puttet flere inn i stallen. De er geniale. Med hjul er de enkle å flytte på, og det går to og en halv sekk i hver. Eneste problemet er at det for meg er litt vanskelig å få ut det siste kraftfôret da de er litt dype. Løser seg om man har tilgang til et par lange armer:-)

Mvh Torill

Jeg med mine knappe 1.58 hadde da hengt over kanten og sprella med bena :D

Birre
06-01-2009, 14:45

Mvh Torill

Det hørtes veldig smart ut, men på stallen hos oss står fòret på høyloftet. Kjapt det altså, å løpe opp trappen og hente det man skal ha. Men å trille en dunk med hjul opp og ned blir nok LITT tungvindt med den løsningen vi har:)

Birre
06-01-2009, 14:46
Jeg med mine knappe 1.58 hadde da hengt over kanten og sprella med bena :D

Og tenk om du hadde ramlet oppi og lokket smekket igjen???
Oj då...

anexiel
06-01-2009, 14:51
Ikke FK nei, men Norgesfôr har.

Ahaa.. Men slikt fancy fôr har ikke vi her nord :p

Helenepia
06-01-2009, 15:37
Vi bruker sånne hvite plastdunker som man kan stable oppå hverandre fra ikea! De er geniale! luka er såpass stor at du kan fylle på den nederste dunken uten å måtte ta vekk de andre for å åpne hele lokket. Og de rommer en sekk fra FK uten å bli rennfulle :) De er veldig praktiske.

Pernooh
06-01-2009, 15:39
Vi bruker sånne hvite plastdunker som man kan stable oppå hverandre fra ikea! De er geniale! luka er såpass stor at du kan fylle på den nederste dunken uten å måtte ta vekk de andre for å åpne hele lokket. Og de rommer en sekk fra FK uten å bli rennfulle :) De er veldig praktiske.

Det er vel de det er bilde av på s. 1? eller?

Birre
06-01-2009, 15:42
Hva ligger disse dunkene på i pris på FK. Noen som vet? (Noe sier meg at de dyre...?)

Muzikaa
06-01-2009, 16:08

Mvh Torill

Vi har og sånne i stallen:D Geniale til å lagre for i:)
Ellers syns jeg og de fra Ikea som du kan stable er geniale:)

Helenepia
06-01-2009, 16:28
Det er vel de det er bilde av på s. 1? eller?

Jepp ;) Tenkte bare å dele en positiv erfaring ;)

Nina
06-01-2009, 17:04
Hva ligger disse dunkene på i pris på FK. Noen som vet? (Noe sier meg at de dyre...?)

Husker ikke helt, men mener det var mellom 100 og 200 et sted. Men en stund siden jeg kjøpte mine da.

Ingvild
06-01-2009, 17:07
Luurer på om eg betalte 140 for min FK-dunk.

Birre
06-01-2009, 17:08
139,- pr stk Det var en fin pris:) Da ble det dunker;)

EvaV
06-01-2009, 18:00
Anbefaller ellers fryseboks til å oppbevare for i, de er tette med god plass. Nå har jeg en som er oppdelt i tre rom, veldig greit. Ellers har vi bare satt åpne forsekker oppi fryseboksen hvis den ikke er oppdelt i rom

Arachnida
06-01-2009, 18:42
Jeg har tønnene fra FK og er veldig fornøyd... :jupp:

Pernooh
06-01-2009, 23:55
Jepp ;) Tenkte bare å dele en positiv erfaring ;)

Jada :) Bare lurte på om det var de samme det var snakk om, eller om det fantes fler ;)

Silje og Tindra
07-01-2009, 00:29
Jeg har en tønne fra FK og en fra Gjesti. Liker helt klart Gjesti sin best. Finnes i to typer; en som tar en 25 kg sekk åpnet (jeg har den) og en som tar 25kg ++ uåpnet. :-)

Mini
07-01-2009, 22:25
Mange i stallen vår har de fra Ikea. De anbefaler de på det varmeste i alle fall.:)