PDA

Se full versjon : Langrenn

Mari
04-01-2009, 12:16
Lurte på om det var nokon som går langrenn her? Føler meg litt einsam i løypene, og har få eg kan utveksle tips og triks med. Er særleg interessert i korleis folk held seg på beina (eller på skia då) i bratte utforkøyringar... :roll:

MonaB
04-01-2009, 13:35
det er enkelt:D man stiller seg sidelengs i toppen av bakken, setter pinnene slik at man får støtte og trakker forsiktig ned til man når bunnen...

:p

Siiilje
04-01-2009, 13:38
Jeg sto på langren i går, og fant ut at det letteste for å klare å bremse var å kjøre inn i snøen ;)

Ellers så ploger man ned, så lenge bakken er bred nok ;)
(og ikke gjør som mamma, tryne i stor fart. Fordi da brekker man ankelen på to steder)

Siiilje
04-01-2009, 13:44
og om man skal fort opp bakkene (med strekk i lysken) tar man av skiene og løper opp ;) :lol:

(jeg ER fryktelig god på ski ja :roll:)

Marianne
04-01-2009, 13:46
Jeg gikk masse skiløp før i mine yngre dager! Og i utforbakkene var jeg helt rå, og sto der de andre datt, hehe :lol:
Men i nedoverbakker sto jeg med litt bøy i knærne for bedre balanse, og med armene intill meg. Nesten jockeystilling om man kan si det på den måten:p
Skal du bremse må du komme deg ut av skisporet, og ploge.

Ellers så er det jævlig tungt å stake, og skøyting er foretrukket om det er lov.

Kanskje jeg burde kjøpe meg ski igjen, for det er faktisk litt moro å gå på ski.

Mari
04-01-2009, 13:52
det er enkelt:D man stiller seg sidelengs i toppen av bakken, setter pinnene slik at man får støtte og trakker forsiktig ned til man når bunnen...

:p

Aha, så det er det som er løyndommen :D :lol:

Ane,Blida&Brana
21-01-2009, 00:26
Gikk aktivt før(ca.10 år med skirenn), så har da vært utfor noen bakker :p
Rulleski er værre, om det er noen trøst ;) Bare spør, så skal jeg svare så godt jeg kan. Er "pensjonert" nå, men har da teknikken.

Pseudonym
21-01-2009, 00:31
Ski er gøy!
Som regel i bratte bakker og jeg blir dritredd så setter jeg meg ned på skia og "akker" eller bare setter meg helt ned og tar det easy (:lol:), ploger litt eller bare bøyer knea og bøyer meg framover med armene inntil sidene og skistavene rett ut bak meg (Nesten som Jokeystilling ja, som nevnt over). Superduper gøy :D

Det aller letteste er skøyting, über gøy syns nå jeg, hvertfall siden jeg får det til :p

Ane,Blida&Brana
21-01-2009, 00:37
Er særleg interessert i korleis folk held seg på beina (eller på skia då) i bratte utforkøyringar... :roll:

Svikt i knærne ;) Lett knekk i knærne gjør at du holder balansen bedre.
Skal det går fortest mulig nedover:
-huk deg sammen til en ball, så liten du bare klarer å bli.
-stå på hæla, da smøresålen som regel er under foten. Er du på hæla er det mindre av smøresonen som kommer i kontakt med snøen og gliden vil bli bedre.
-stavene heeelt inntil kroppen
-ha på tettsittende lue uten dusk :D

Issa
21-01-2009, 00:55
Åh har du hele jotunheimen å gå i..? Digg. Er i Oslomarka når det lar seg gjøre :)
Nedover? Bare står i hocky, og lukker øya i de værste partiene :lol:

Mari
21-01-2009, 06:53
Takk for råd, Ane!
Issa: Bur i Lom ja,så har Jotunheimen rett framom døra ;)

Linoo
21-01-2009, 15:55
Pleier å gå langrenn noen ganger :)

Kristin93
21-01-2009, 16:08
det gjør ikke jeg :b