PDA

Se full versjon : Baketips

Lopke
04-01-2009, 01:27
Så huslig jeg er blitt med nytt kjøkken.. men tar snarveier når jeg kan. Her er et tips til dere.

Hadde masse epler til overs fra waldorfsalat innkjøpet og siden Lopke ikke er snill jente så fikk hun dem ikke nei.

Så jeg skulle bake en eplekake da.. Fant en muffins (lyse) pose, sånn ferdig greie fra Toro.

Sjære eplebitene veldig tynne og legg på når du har fått halvparten av deigen i panna. Strø kanel over og hell resten av deigen over dette.

Inn i ovnen 160C i 30 min. Ble den beste eplekaken jeg har laget :D

wohooo... så smart jeg var!

Lopke
04-01-2009, 01:27
oki, hun skal få noen.. brukte jo bare 2 epler.

Andrea & Bajas
04-01-2009, 01:32
Lurt! :D

insolita
04-01-2009, 01:33
Det er ikke eplekake med to epler altså. Kalles eplekake (http://www.kakemonsen.no/sider/vis.asp?id=1655)har jeg fått ekstremt mye skryt for. Den er epler med kake rundt. Stapp til du tror det er fullt, og så stapper du litt til. Ikke noe over og under, bare deig rett i springformen og så stikkes eplene nedi deigen. Den blir mer enn høy nok likevel, selv om det ikke ser slik ut.

Lopke
04-01-2009, 01:41
JO det var det!! 2 epler med muffinsdeig til 8 muffins. Så det så! god var den og. :lol:

Men kanskje jeg skulle brukt 2 poser og 4 epler da.. Kan vi kalle det eplekake da? he he..