PDA

Se full versjon : Dølehingst

Anita&Svarten
07-09-2006, 11:19
Hvor finner man gode dølehingster som er kåret, og som i tilegg er til salgs? Har kun funnet en jeg.. og den var så klart ikke kåret :?

I mine fremtidsplaner inngår det litt avl. og jeg vil da finne ut hva gode dølehingster ligger på i innkjøp.. Men for å finne ut av det må jeg liksom finne noen annonser på de og da :P Vet hva jeg vil ha, må bare finne ut hva de ligger på.. Regner med at det kan komme ei stigning i prisen på de, men så har jeg hvertfall noe å gå ut fra..

Kurre
07-09-2006, 11:25
Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt kontakt med Øyvind Landgraff.
Han har noen gode selv og et fenomenalt øye for å plukke ut kåringsemner.
Sier han de går gjennom,så gjør de stort sett det!

Mulig han er av de litt stivere i pris,men det kan det nok være verdt.Dessuten er'n en skikkelig artig skrue!
Holder til på Skollenborg ved Kongsberg,selger (og kjøper) mye hest.

Sender deg en PM med nummer.

Silje og Tindra
07-09-2006, 11:31
Kan også være en idè å kontakte landslaget for dølehest, og noen av de lokale dølene som driver med avl? :-)

Anita&Svarten
07-09-2006, 11:42
Tusen takk Kurre :D

Jeg vil heller betale og få noe bra, enn å være "kjip" og få noe ikke fullt så bra.. Vil ikke ha noe "tull", skal være noe skikkelig noe.
Hadde og tenkt å få en bra utdannelse på den, så må være en som har et greit utgangspunkt for det.

Det er egentlig ingen lokale her som avler på døl.. Svært få dølehester her og.. Mest islandshester her ute.
Men landslaget for dølehest var ikke så dumt nei..

Silje og Tindra
07-09-2006, 12:38
Med "lokale døler" mente jeg nok lokale avlere i Gudbrandsdalen. ;-)

Anita&Svarten
07-09-2006, 13:10
å.. hehe.. bare meg som er treg.. :P hehe