PDA

Se full versjon : Carolyn Resnick

taaketussa
25-12-2008, 16:58
Har lest litt om henne rundt om kring på nettet etter at hun ble nevnt i en artikkel på hest.no..

http://www.youtube.com/user/carolynresnick

Hva syns dere? :)

RenateSJ
25-12-2008, 17:59
Hun er med i filmen: The Path of the Horse, så førsteinntrykket mitt er derfra. Men alikevel, vil ikke kommentere henne så veldig (da jeg ikke har satt meg helt inn i hennes filosofi). Syns i filmen (the path) hun virket noe masete på hesten, og hun har igjen en sånn "metode" som jeg er ganske skeptisk til (ikke denne metoden, men metoder generelt), syns mer om folk som lærer fra seg enn måte å være på heller enn en metode. Ellers så kan jeg jo si at hun får nok til mer enn jeg kan :lol:

Ragnhild
25-12-2008, 22:06
Se, nå kan vi begynne å diskutere videre på det jeg såvidt nevnte ang. "liberty training", Renate ;)

Hanna
26-12-2008, 00:14
ble litt skeptisk da hun hadde skrevet at hun likte at Stina aldri spurte "hvorfor"... (i denne (http://www.hest.no/artikkel.html?news.nid=5476&temasider.tid=0) artikkelen) er det ikke positivt at elevene vil vite hvorfor man gjør noe, da? det første jeg tenker er at hun ikke hadde noe godt svar, selv om det sikkert ikke var det hun mente...

psst, Ragnhild... "Jeg fikk hun til å starte med vannhull-ritualet"?! hva skjedde med "henne"? ;) dårlig oversetting altså!! :p

Ragnhild
28-12-2008, 22:43
Pffffsjt.. Details..!

Jeg tenkte også litt på det med at hun aldri spurte "hvorfor". Som elev ville jeg jo visst hvorfor jeg gjorde ting. Men men..

RenateSJ
30-12-2008, 07:56
Liker godt tankemåten om å bare tilbringe tid med hesten. Tror mange glemmer denne biten. Det blir mye "upersonlig" stress med å rekke å ri, rekke å børste, osv.

Men nå damen sier at: Hun spurte ikke hvorfor, hun bare gjorde det.. Vil hun ikke at elevene skal forstå hva de gjør for å utvikle seg videre?

taaketussa
30-12-2008, 13:38
Kanskje hun vil at de skal finne ut av det på egenhånd? :S
Jeg skal bestille en av dvd'ene hennes så fort jeg får lønning:) Liker heller ikke dette med å lære fra seg metoder, men syns hun sier mye interessant så gleder meg til å finne ut mer om filosofien hennes.
Syns det kan minne litt om Klaus F. Hempfling..