PDA

Se full versjon : Barne-TV

Siriga
14-12-2008, 21:38
Jeg svitsja forbi NRK 3 Super kanalen eller hva det nå heter, når jeg skulle finne en kanal til en beboer på sykehjemmet der jeg jobber... der var det noen unger som holdt på å gjenskape "Tre Nøtter Til Askepott" scenen, da prinsen setter på skoen på askepott.. det jeg reagerte på var at jenten som var askepott satt på hesten uten hjelm. Og denne jenten kan jeg tippe var mellom 12-14 år gammel.. og barn som sikkert så dette programmet i en alder fra 5 til 14 kan jeg tro..

Synes de kunne tatt på jenta hjelm, selv om de gjenskaper en scene, og askepott ikke bruker hjelm, men på TV kunne de spesifisert at de bruker hjelm pga sikkerheten. Tenker på alle disse unge heste-jentene og guttene som kanskje så på.. ikke bra.

Pernooh
14-12-2008, 21:39
Har du link, evt. artikkel?

Rotta
15-12-2008, 12:39
Jeg så noe av det samme i Hestesport i dag! I den nyeste utgaven står det en artikkel om hvor viktig det er å ha på seg hjelm og at NRYF støtter bruk av hjelm osv, og så blar du 3-4 sider og så står det om en jente på 22 år som hadde ansvar for en stor stall eller noe sånt (rakk ikke lese), og der ser du et bilde hvor hun rir uten hjelm, med underteksten "navnet på jenta" rir opp til 6 hester om dagen! Og da uten hjelm tydeligvis..

anely
16-12-2008, 08:32
Har alltid hjelm når jeg rir. Når en holder på med så store dyr skal man tenke sikkerhet. Man vet aldri når noe uventet skjer, og den dagen man sitter der med en hodeskade er allt for sent.

Siriga
16-12-2008, 15:37
Har du link, evt. artikkel?

Har leitet på nett-tv, men finner det ikke igjen... for jeg så det når jeg var på jobb som sagt, og skulle finne riktig kanal til ene beboeren.

Vi satt på hester uten hjelm en gang, når vi hadde nisseluer på oss og skulle ta julekort bilde..men da stod en i midten og holdt de to hestene vi skulle ha med på bildet. Og gjett om vi var nervøse da..

Har med meg en "lita" jente opp i stallen til Rigel noen ganger, så hun får ri, og jeg må som oftest opp på ryggen hans for å få strammet salen skikkelig, selv da bruker jeg hjelm, selv om jeg skal rett opp og rett ned igjen..man vet aldri hva som kan skje på de 2 min.

Siriga
18-12-2008, 21:36
Fabrikken het programmet..

MichelleT
20-12-2008, 19:10
Jeg så noe av det samme i Hestesport i dag! I den nyeste utgaven står det en artikkel om hvor viktig det er å ha på seg hjelm og at NRYF støtter bruk av hjelm osv, og så blar du 3-4 sider og så står det om en jente på 22 år som hadde ansvar for en stor stall eller noe sånt (rakk ikke lese), og der ser du et bilde hvor hun rir uten hjelm, med underteksten "navnet på jenta" rir opp til 6 hester om dagen! Og da uten hjelm tydeligvis..

Jeg leste det samme! Utrolig hvor lite TV og magasiner tenker seg om når det gjelder slike ting.

Tonje
20-12-2008, 19:27
http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/444693

Her kan dere se.