PDA

Se full versjon : Årets føll

Shadowfax
03-09-2006, 10:48
Av rein nysgjerrighet...

- Hva ble navnene på sommerens små krabater? Hvorfor valgte du dette navnet??

Hos oss fikk den første navnet Von, som betyr håp. Hun var det første levende føllet som kom i år..
Hingsteføllet til Elin fikk navnet Hroi Høttur, eller Robin Hood :wink: fordi han er rød og fordi det klinker så fint.
Så var det Søkn, som betyr attack og progress, nettopp fordi hun ble angrepet av rovdyr da hun var 6 dager gammel. Her forsvant bla halen...
De andre har ikke fått navn ennå..

Wilisia
03-09-2006, 14:01
Føllet her fikk navnet Miss Sassy. Vet ikke hvorfor jeg ;)

Gjest-
03-09-2006, 14:17
Er ikke årets føll, men fjorårets, og var navnløs til jeg kjøpte henne!
Ga henne navnet Milla, enkelt og søtt navn, og hun er da oppkalt etter Milla Jovovich som jeg synes er den vakreste modellen der ute.... hehe...

+Falco+
03-09-2006, 15:51
Har ikke egen hest/føll, men føllet der jeg rir heter Little Mystery. :) Vet ikke hvorfor.

Reaper
03-09-2006, 17:44
Årets første føll på stallen jeg rir heter Hogsnes Kongen, e:Lome Kongen=)

Kurre
03-09-2006, 17:47
Tindra.

Betyr skinne/lyse/blinke...(Tindre)
Hun var sånt et lite lysglimt etter en tøff vinter og vår med mye tunge stunder.

Lite "klangen" i navnet og også oppkalt etter en nyydelig svensk hoppe det ikke hadde gjort noe om hun fikk mer enn bare navnet fra...

Rosita!
04-09-2006, 00:22
Strokkur....

Hadde bestemt det på forhånd om det ble hingst,noe det gjorde.
Oppkalt etter geysiren på Island,vet ikke om det betyr noe spesielt.

jameho
05-09-2006, 18:44
Har ingen føll selv, men må bare ta med føllet til ei venninne. Hun er nå tre måneder gammel, og verdens nydeligste langbente lille sak.
Navnet? Kiakræsj. Moren fløy ut, ble blendet av en bil og kræsjet rett i den da hun var drektig. Bilen var selvfølgelig en Kia.. :wink:

Gjest-
05-09-2006, 19:00
Har ingen føll selv, men må bare ta med føllet til ei venninne. Hun er nå tre måneder gammel, og verdens nydeligste langbente lille sak.
Navnet? Kiakræsj. Moren fløy ut, ble blendet av en bil og kræsjet rett i den da hun var drektig. Bilen var selvfølgelig en Kia.. :wink:

:lol: :lol: :lol:
fælt at jeg ler nå, men det var et passende navn ;)

Marte+Quicky
05-09-2006, 21:31
På stallen jeg jobber er det mange føll:D Er en avlsstasjon da, så er ikke så rart;) Oppdretternavnet til stallen er Story for varmblodsene og Huldre for kaldblodsene. I år er bokstaven L, så navna ble da:

Lingo Story
Lovely Story
Lucky Story
Lonely Story
Huldre Liv
Huldre Lykke
Huldre Lukas
Huldre Leikar

(oxo er det et føll til, som ikke er opprettet på gården, som heter Gry Hege. Vet ikke hvor Gry kommer fra, men Hege kommer fra moren, Hege Tina)

Sofie & Suzett
06-09-2006, 14:08
Har ikke egen hest/føll, men føllet der jeg rir heter Little Mystery. :) Vet ikke hvorfor.

OT.. :p

er du lone? hihi

Mari
06-09-2006, 14:14
Skulle egentlig hete Øyjordets Mai Gull, men nå aner jeg ikke hva det blir....

marcello
22-09-2006, 23:06
Har fått 2 Welsh seC D i år

Moslåtta`s Magical Comet en hingst som er Strawberry Roan etter Storhaug`s Magic Victoria og Marcello.

Moslåtta`s Lady Linwen palomino hoppe etter Storhaug`s Lady Lorraine og Marcello

En nusselig sec A hoppe født 06.06-06
Moslåtta`s Wee Georgette etter Dorthealyst Wee Georgie og Thwyford Nightstar. denne er brunsvart.

Georgette var i Bergen sist helg og ble reserve føll champion.Vi skal til Løten på føll finalen.Er det andre på forumet her som skal dit?

Ingeborg
10-10-2006, 22:37
...

linki
10-10-2006, 22:49
Her er det født:

Travere:

High Cigar
French Crown
French Force
Stjerne Eld

Welch:

Johnny Roger B

Shetland:

Hoppeføll
Hingsteføll

Haflinger:

Bella Mia B (det var det Lisafi som fant på :wink: )

LilleLilli
08-11-2006, 16:02
Navnet ble Jack, etter faren Unionjack. Oldenburger

Andrea
08-11-2006, 18:54
Føllet på stallen heter PirriPirri :lol:

Synne
12-11-2006, 18:15
Har fått 2 Welsh seC D i år

Moslåtta`s Magical Comet en hingst som er Strawberry Roan etter Storhaug`s Magic Victoria og Marcello.

Moslåtta`s Lady Linwen palomino hoppe etter Storhaug`s Lady Lorraine og Marcello

En nusselig sec A hoppe født 06.06-06
Moslåtta`s Wee Georgette etter Dorthealyst Wee Georgie og Thwyford Nightstar. denne er brunsvart.

Georgette var i Bergen sist helg og ble reserve føll champion.Vi skal til Løten på føll finalen.Er det andre på forumet her som skal dit?

Hmm... Da er Moslåtta`s Lady Linwen Søstra til Sion, da :D ...

Shadowfax
12-11-2006, 19:49
Helt OT, men jeg har ridd på Gjeldokk ;) Hadde timer der da vi gikk på GK på Lien ;)

Synne
12-11-2006, 21:39
Helt OT, men jeg har ridd på Gjeldokk ;) Hadde timer der da vi gikk på GK på Lien ;)

Har du!? Kem har du ridd? :lol: 8) :D :?:

Shadowfax
13-11-2006, 20:00

ææææhh.... en fjording-ting, hva var det den het igjen da.. en isis, Hugur el no? en av de der store kjørehestene, rød dølagamp m bles tror jeg? Den der.. Fanny?
Er så dårlig med navn..
Hadde ellers med meg min egen et par ganger ;)

Synne
13-11-2006, 20:28

ææææhh.... en fjording-ting, hva var det den het igjen da.. en isis, Hugur el no? en av de der store kjørehestene, rød dølagamp m bles tror jeg? Den der.. Fanny?
Er så dårlig med navn..

* Fjording-tingen=Røden, hesten som eg brukar å ri :D Ikkje kall han ting :evil:
* Hugur= Solgt til ei jente...
* Stor kjørehest= Blesen, bruker å ri han og :D Ikkje kall han gamp :evil:
*Fanny= Øh.. Fanny :roll: Kompisen til Blesen :D Ingen kommentar til travet hennes :x Det er j*****

LinnMerethe
14-11-2006, 09:35
Jeg tror gamle forhesten min sto på Gjeldokk før han ble solgt og avlivet :sad: Rokki het han,en litt yr,rød dansk varmblodsvallak.OT;OT;OT!!!!

Synne
14-11-2006, 16:39
Jeg tror gamle forhesten min sto på Gjeldokk før han ble solgt og avlivet :sad: Rokki het han,en litt yr,rød dansk varmblodsvallak.OT;OT;OT!!!!

:OT:
Rocky, ja! Verden er jammen liten! :thumpsup: Han hadde så dårlige bein, så han vart avliva :cry: Han var så snill... :roll:

Shadowfax
14-11-2006, 20:51

Er så dårlig med navn..

* Fjording-tingen=Røden, hesten som eg brukar å ri :D Ikkje kall han ting :evil:
* Hugur= Solgt til ei jente...
* Stor kjørehest= Blesen, bruker å ri han og :D Ikkje kall han gamp :evil:
*Fanny= Øh.. Fanny :roll: Kompisen til Blesen :D Ingen kommentar til travet hennes :x Det er j*****

Aha, det kan nok stemme det..
Rei ikke så mange av de... Fikk ikke så mye ut av de så tok med min egen tass ;-)

ellbell
15-11-2006, 10:04
Flipi fra Aasen. Flipi betyr mule / snipp. Kalte ham det fordi han var så ufattelig nysgjerrig...og litt dum :roll: Han gikk opp og ned etter strømgjerdet og tok mulen borti annenhver meter...-Er det strøm her? Au, ja...hva med her? Au, au...her da? au..ja, hmm...Jeg må gå tilbake å sjekke en gang til...au, okey... Opptil flere ganger om dagen...Ikke rart han har pønkersveis. ;-)

edit: er det mulig å ha så mange skrivefeil da???Grr.Hater dette tastaturet

Kristine I.L.H
25-11-2006, 00:04
På stallen vår ble det Dimmalimm og Balthasar fra Stensrud.