PDA

Se full versjon : keratex

Anita&Svarten
03-09-2006, 10:04
Jeg holder på med Kreatex behandling på Svarten. Skal til på 4 uka..
Men.. så kommer jeg i stallen(i går kveld) og finner høvene i en mindre bra tilstand.. Ballene er blitt grå og i en ekkel konsistens, og han ømmer når vi legger trykk på de. Ringer hovtrimmer og kommer fram til at høvene har "drukna" på beitet.. I og med at høvene skal være helt friske og tørre når man påfører middelet, ble han ikke smørt, og fikk natta å komme seg på. Så.. Når jeg da skal til i dag igjen, må jeg begynne helt på nytt? eller kan jeg bare fortsette der vi var? noen som vet?

Harneshaug
03-09-2006, 13:42
Ja men du skal jo ikke smøre i nærheten av ballene en gang! Den skal jo bare på hornet... må ikke komme borti hverken stråle eller balle...? Hvordan kan hoven drukne på beite?

Anita&Svarten
03-09-2006, 15:50
nei, det vet jeg :wink: men i og med at det stod at hoven måtte være helt frisk, så turte jeg ikke siden ikke den var det da.. Det er leirjord under, så det klarer ikke å svelge unna alt vannet, så var det blitt for mye over lang tid, så "druknet" den.. akkurat som når vi er for lenge i vann.. Han stod inne i natt for å tørke opp, så går han på grusen foreløpig. Det har bøttet ned så mye her, at dreneringa har heller ikke klart å svelge unna..

Anita&Svarten
03-09-2006, 20:09
i dag var høvene var kommet seg vanvittig allerede etter litt inneståing.. så dette ser jeg positivt på!! :D

Harneshaug
03-09-2006, 23:17
Å så flott (-: Ja det er ikke akkurat ørken her med oss heller he he... men tar de inn om natta på spon så de får tørke opp..