PDA

Se full versjon : Triks...

Henarn
06-12-2008, 22:28
Heei :D

Noen som kan lære meg? PLIS!! :)

Jeg er FULT klar over hva konsekvensene av slike triks kan føre til, og jeg vet at det kan være farlig. MEN jeg har nå tenkt til å prøve å lære shettishoppa mi til å gjøre forskjellige triks.. Som å steile på komando, (spanske steg?) Men som sagt er jeg FULT klar over at det kan være meget farlig, og hvis dere ikke har lyst til å legge trikse ut på et åpent forum, kanskje dere kan sende meg PM?

Arachnida
06-12-2008, 22:40
Let litt rundt på forumet så finner du ganske så mange tråder om nettopp dette.
Lykke til med treningen... :)

Henarn
06-12-2008, 22:45
Takk :D

Henarn
07-12-2008, 15:28
Fant ikke det jeg var ute etter :( Kan ikke noen fortelle meg da?

Nina
07-12-2008, 15:32
http://www.hestene.no/forum/showthread.php?t=45389&highlight=triks

Sofie&Lavageitene
07-12-2008, 19:36
ikke lær hesten din å steile først. det er bare dumt.

Henarn
07-12-2008, 19:43
Nei, men for ekesmpel å sitte ? Bukke (ikke kaste-av-bukke, men bukke fint lizzm) ?

Sofie&Lavageitene
07-12-2008, 19:45
Jeg kan legge ut bilde serie av meg selv om lærer meg selv å sitte:D

Sofie&Lavageitene
07-12-2008, 19:46
Men en finfin regel er å ikke lære hesten noen dominante øvelser før den kan minst en underkastende:)

Sæli
07-12-2008, 20:36
Hør på sofie hu kan dette omtrent best av alle! Jeg har møtt hesten hennes å hun gjør alt med riktige metoder osv! Jeg likte det jeg så! Har sett andre hester som bel tvunget ned til å ligge det var ikke like bra som å se sofie og katla når katla bare la seg ned frivillig!

TheaHøili
07-12-2008, 21:32
Hør på sofie hu kan dette omtrent best av alle! Jeg har møtt hesten hennes å hun gjør alt med riktige metoder osv! Jeg likte det jeg så! Har sett andre hester som bel tvunget ned til å ligge det var ikke like bra som å se sofie og katla når katla bare la seg ned frivillig!

Selv om du har møtt hesten til Sofie og den la seg ned frivillig, betyr ikke det at Sofie har lært hesten å ligge uten makt. Selv om du liker det du ser betyr ikke det at det er den riktige metoden. Nå tviler jeg ikke på noen måte på at Sofie har lært Katla å ligge på det letteste trykket hun kan og jeg vet at Sofie ikke bruker makt nå. Hva Sofi har gjort før jeg møtte hun vet jeg ingenting om, men trur ikke det var noen grusomme metoder da heller.
Jeg vil også anbefalle Sofie som trikstrener, men ikke gjennom en data. Jeg anbefaller sofie på det varmeste som en som kommer å viser hvordan gå frem på en sikker metode og kan forklare teorien rundt det hun gjør, og veilede deg igjennom treningen. Det er ganske mye mer enn at det skal se kult ut man skal tenke på, og det er en del av hestens anatomi man bør kunne før man bare begir seg ut på kneling ol.
Jeg er på ingen måte i mot trikstrening, men synes man først skal fokusere på de nyttige triksene, og heller trene på de "morsomme" triksene når de nyttige sitter.

Sofie&Lavageitene
07-12-2008, 22:19
Og takk for at thea der skrev alt jeg ikke gadd å skrive:p Det er en grunn til at jeg ikke går ut med noen metoder via nettet, og dette vet jo du også moinca, som har prøvd omtrent hardest av alle:p hehe.. jeg gav deg jo ingenting før jeg faktisk hadde møtt deg og hesten og viste at du ville bruke det riktig

Sofie&Lavageitene
07-12-2008, 22:29
Resultat og veien dit er to vidt forskjellige ting. Jeg mener nummer 2 er den viktigste, og jeg har nettopp fått en ekstrem oppvekker på at alt ikke er som det kanskje ser ut som, og da av den ene jeg virkelig trodde gjorde det riktig.

TheaHøili
07-12-2008, 22:34
Resultat og veien dit er to vidt forskjellige ting. Jeg mener nummer 2 er den viktigste, og jeg har nettopp fått en ekstrem oppvekker på at alt ikke er som det kanskje ser ut som, og da av den ene jeg virkelig trodde gjorde det riktig.

Jeg vil mene at de er like viktige. Om du aldri får ønsket resultat må det jo være noe galt med veien dit?

Sofie&Lavageitene
07-12-2008, 22:45
selvfølgelig, men det er veien TIL ønsket resultat er viktigere syntes nå jeg. For du kan helt fint oppnå kjempe bra resultater, men med feil vei, og det er det jeg syntes er feil.

TheaHøili
07-12-2008, 23:00
selvfølgelig, men det er veien TIL ønsket resultat er viktigere syntes nå jeg. For du kan helt fint oppnå kjempe bra resultater, men med feil vei, og det er det jeg syntes er feil.

Selvfølgelig, men hvordan vet man at man bruker feil trening om resultatet er bra? Og hvordan skal man finne det ut.
Om man bruker en metode som fungerer vil man jo tru på den metoden.
Det er sikkert mange som mener jeg trener hesten min feil, men siden den har gitt meg gode resultater ønsker jo ikke jeg å endre metodene mine selv om andre sier det er feil.
Hvordan skal man da vite om man gjør riktig eller feil?

Sofie&Lavageitene
07-12-2008, 23:05
Nei, det er jo et veldig godt og ikke minst vanskelig spørsmål da. Vet ikke hvordan man kan svare på det, men jeg vet at jeg ikke liker å tvinge hesten til noe, og at den skal gjøre ting av fri vilje og trives med det den gjør, så er det et godt utgangspunkt, syntes jeg. Og thea, vi trener jo på en ganske lik måte, og jeg liker ihvertfall dine metoder, og siden jeg skal komme å leke med carisma til uka så regner jeg med at jeg ikke er fult så ille heller?;) Men uten tvil et spennende tema. Ny tråd om det?

Sæli
08-12-2008, 08:10
Nei nei men tror ikke hesten hadde lagt seg ned helt uten videre uten tvang! Å jeg har jo møtt sofie å jeg stoler mye på hu så jeg tror ikke hu bruker makt på noen måte!

Sæli
08-12-2008, 08:11
hehe Ja sofie:D:P DEt kan nokk stemme! Men jeg fikk deg hit så da fikk jeg en del svar :P Hehe

TheaHøili
08-12-2008, 18:00
Nei nei men tror ikke hesten hadde lagt seg ned helt uten videre uten tvang! Å jeg har jo møtt sofie å jeg stoler mye på hu så jeg tror ikke hu bruker makt på noen måte!

Hvilken hest mener du her?
Stoler også på Sofie (derfor hun skal være frieser barnevakt hvis jeg reiser til USA) og jeg vet hun ikke bruker tvang.
Og hvis jeg skal anbefalle en trikstrener så vil jeg uten tvil anbefalle Sofie (kjenner ikke noen andre heller), men igjen man kan ikke fortelle hvordan starte med slike ting over internett (da mener jeg øvelser som kan skade menneske eller hest). Masse tullfjoll man kan starte på selv.. heh

Sæli
08-12-2008, 19:20
Jupp jupp:D:P Burde nesten lage en klubb som heter Sofie vett:P

TheaHøili
08-12-2008, 22:00
HAHAHAhahah Nei!

Sofie&Lavageitene
08-12-2008, 22:21
Jo da, Thea, du er formann:D hahahahahahhaha

TheaHøili
08-12-2008, 23:23
Kranglete formann du velger, er det veldig smart?
"sofie er så flink"
Thea: Nja er hun det? om hun, hvis, derfor, sånn, vil jo ikke det stemme helt 100 og da stemmer ikke det og jeg ville gjort det sånn fordiforderforatte ja.

For en flott tråd dette har blitt, mye hjelp å få her... heh

Sæli
09-12-2008, 08:01
JUpp:P:D

Linoo
11-12-2008, 14:56
Gi fot, det er kjempe enkelt! :D

Henarn
12-12-2008, 16:48
Gi fot, det er kjempe enkelt! :D

Det har jeg allerede nesten lært henne, men jeg får henne bare til å skrape og ikke holde den oppe.. Tips til hvordan jeg kan få til det?

Kaja&HP
12-12-2008, 17:10
kreve at hun har den oppe lenger før hun får godbit etterhvert :)