PDA

Se full versjon : engelsk tentamensoppgave: bridges

Flokus
04-12-2008, 16:49
fått med meg at det er flere som har hatt denne oppgaven, og jeg blir glad om noen kan fortelle meg litt om det? :) vi har fått ganske lite informasjon om prøven, bare at vi skal lese på nettet og håpe på det beste. det er ikke nok, da jeg er besatt på å være godt forberedt til prøver, og jeg kommer aldri til å klare å gjennomføre den om jeg ikke vet nok på forhånd.

blir glad om noen kan fortelle litt :)

KathrineK
04-12-2008, 16:51
Vi hadde dette som tema når jeg gikk i 10ende. Handlet om borer i historien osv. og vennskaps broer. Det var vel en fakta tekst og en skjønnlitterær.

Flokus
04-12-2008, 17:17
vi har fått beskjed om at vi får 2 deler, en spørsmåls/oppgavedel og en skjønnlitterær tekstoppgave. det er sånn ca eneste vi har fått vite. du husker vel ikke hva oppgavene, spesielt på nr 2 er?

KathrineK
04-12-2008, 17:37
Husker dessverre ingen av oppgavene. Tror den ene hadde noe med en bok/film å gjøre.

IngvildK
04-12-2008, 20:59
Hadde samme oppgaven i tiende. Skrev om ei ulykke på ei bru.

Stjerna
04-12-2008, 21:30
Vi hadde den på Tirsdag, og her kommer i hvertfall noen av spørsmålene vi hadde. Husk at broer ikke behøver å være bygde broer, men kan også symbolisere noe. Husker 3/5 oppgaver:

1. Write a novel
Skriv en roman der en bro spiller en mindre eller større rolle i historien
Lag en tittel til romanen din
Skriv temaet for romanen din(forelskelse, vennskap, mysterier osv.)
Skriv et sammendrag av hele romanen din
Skriv de første sidene av romanen

2. Write about a accident or a celebration
Her skal du fortelle om en uleykke eller en feiring på en bro.

3. Bridges and technology
Her skal du fortelle hva teknologien har gjort så vi har enklere og kommunisere med hverandre.

f.eks. bygget broer

LinnMerethe
04-12-2008, 22:27
Kanskje du får noe inspirasjon fra denne:
http://www.youtube.com/watch?v=vnIrwO9bCH8

På norsk da men...

Hangover
04-12-2008, 23:54
åhh det der husker jeg at vi fikk i 10. også!
Foren grusom oppgave..! Skrev en helt rar historie om ei ulykke på brua :P

Flokus
05-12-2008, 12:42
nå har jeg kommet hjem fra prøven, og jeg må si at de to første oppgavene var litt.. alternative. ganske vanskelig å finne utav hva jeg skulle skrive der, hvordan jeg skulle formulere meg og hvordan innholdet skulle være, objektivt/subjektivt eller hva. men fikk skrevet noe da, får håpe det er greit.

på langsvarsoppgaven skreiv jeg om ei jente som hadde hatt en traumatisk barndom, som får seg en venn, men så tar vennen selvmord fra en bru som faren til jenta hadde bygd.

Kristin93
05-12-2008, 15:37
vi hadde også denne oppgaven for noen uker siden :b