PDA

Se full versjon : Fukt og mugg!

Harneshaug
01-09-2006, 19:30
Hjelp... jeg har åpen stall dvs. hestene, høyet og utstyret er i samme rom. Den er diger, 250m2 og det blir så rått der inne nå i alt dette regnet. Jeg har dørene igjen om natten men da lukter det om morgenen og jeg må jo lufte ut!
Jeg har dieselaggregat som strøm med vanlig 220V og 12V....
Utstyret mugler og høyet blir rått, hva skal jeg gjøre?
Dette er midlertidig da vi holder på å kjøpe gården men jeg kan jo ikke begynne å bygge før vi eier den selv. Da blir det snekret forrom og utstyrsrom med EN gang!!!

Noen som har gode tips til hva jeg kan gjøre i mellomtiden??? :oops:

Wenche
01-09-2006, 20:33
Er det vinduer som kan stå åpne om natta? Hvis ikke, vil jeg råde deg til å la døra stå åpen. Dersom det er mye dyr i området, så kan du sette på en netting, slik at de ikke kommer inn.

Utstyret: Har du et lite kott eller en gang eller noe slikt i huset, hvor du ihvertfall kan oppbevare salen og annet lærutstyr?

Ellers har jeg lite med tips, har ikke vært borti problemet før selv.

Fort deg å få kjøpt gården, så du kan bygge om! ;)

Labello
01-09-2006, 20:57
Har sam

Harneshaug
01-09-2006, 22:46
Ja jeg tenkte på å sette inn vifte i alle fall en stund, det dumme agregatet må jo stå å dure da...
Wenche; problemet er at det er FOR åpent ut slik at all fukten kommer inn i stallen (-: Har ALDRI i verden plass til utstyret hjemme, har 4 hester med
3 dekken hver (de store har fler!)
2 saler hver
tusen hodelag ca...
kjøreseler
osv osv.. he he...
Uff... må prøve med slik vifte kanskje...

SnippSnapp
01-09-2006, 23:12
ooops.. klarte å slette innlegget mitt :oops: .. anbefalte iallefall vifte :wink: jeg synes iallefall det er bedre med sunne hester osv, og et irriterende aggregat enn omvendt :wink: