PDA

Se full versjon : Hvilke trenere har du ridd for?

Nikita
01-12-2008, 23:39
Og hva synes du om dem som trener?

Ikke ment til å henge ut noen her, det skal være sakelig og begrunnes!

Beskriv gjerne i korte trekk (eller stikkordsform) egenskapene til treneren og hva du fikk ut av det :D

trineck
02-12-2008, 15:41
Har ridd endel ganger helgekurs for Christina Landewall.

Får mye utav dem og trives veldig godt med å ri for henne. Det er riktignok eneste tilgjengelige instruktør, så ja jeg skulle gjerne hatt innspill fra flere! Men det er fordi jeg liker å ta det beste fra ulike og sette sammen..

- Hun fokuserer på bæring og at hesten bruker rygg og bakpart og bøyer seg, noe jeg hadde savnet i westernridningen før jeg begynte å ri for henne. Men da hadde jeg bare ridd for urutinert trener i western, ingen konkurranserytter/trener..
- Hun har et godt blikk for hva som må rettes på, og er streng.
- Hun har sine tre "standardøvelser" som man gjerne blir lei, men som fungerer.
- Hun ønsker at man skal gå den "lange veien" og ikke ta snarveier- at hesten skal være klar for det man ber om samtidig som man selvfølgelig ikke skal stagnere..
- Jeg er enig med hennes hovedprinsipper, derfor er det langt enklere å delta på et kurs enn om man ser mye man er uenig i.
- Hesten min fungerer til dels veldig bra med hennes rettledning.
- Hun underviser fra scratch og oppover til et visst nivå. Neppe topp konkurranse, men de færreste er vel der.. :)

Borkus
04-12-2008, 23:03
Jeg red tidligere fast for Anne Nystrøm.

Kjempe flink og ok dame, som jeg virkelig følte at jeg fikk noe ut av!
Hun forklarer alt slik at det blir logisk, noe som passer for slike som meg som må forstå hva som skjer når jeg gir de forskjellige signalene.
Hun hjalp meg masse med min overgang til western, og den gikk faktisk smertefritt! (det er verre for dem som prøver å snu meg om igjen;))
Hesten min fungerte godt for henne, men ikke under henne da han er noe sær. Hennes datter derimot red han usedvanlig bra og han lærte super fort av henne.
Jeg var også med å ri inn hester med henne, noe som alltid var vellykket, og med fornøyde tilbakemeldinger.

Jeg er ikke redd for å anbefale henne, både til trening av rytter og hest:)

Bea
06-12-2008, 15:26
Anders Lake , er den jeg har ridd for lengst og lært mest av, han er utrolig dyktig og jeg er veldig fornøyd med han. Han er også dyktig når det kommer til undervisning av de " engelske " ekvipasjene, jeg hadde ikke " byttet " da jeg begynnte for ham. Har jobbet mye med han siden med undervisning og trening og hest, lærer alltid noe nytt :)

Ellers har jeg ridd for Roger S. han er jo dyktig , jeg likte basicene hans men generelt er det ikke min type ridestil.

Nikita
06-12-2008, 19:02
Jeg har ridd for Rick Lemay da jeg kjøpte Hollywood av han.

Han er veldig dyktig og flink til å lære bort. Han har humor og han er gjordnær. Han forklarer godt så man skjønner hva man mener. Han rir hestene har som regel har på time, og det viser at han virkelig bryr seg å lære bort siden alle hester er ulike.

Jeg har ridd for Roger Sundet også. Ikke så fornøyd der, litt agressiv ridestil og jeg fikk det ikke til å funke. Han rei hesten min (ikke westernhest) og han måtte gi dem opp... Det sier kanskje mest om han enn hesten....

Plain Justin
17-01-2009, 12:23
Jeg har ridd for Rick Lemay og Peter Ljunberg og er veldig fornøyd men begge to. Man må ha nye innputt hele tiden,men jeg trener for det meste for meg selv og setter i system det som jeg har plukket/lært opp på de forskjellige clinics.
Man må bli ett med sin hest og for å kunne bli en bra team er det bare en ting som gjelder og det er, samtrening,samtrening,samtrening og atter samtrening.
Det finnes ingen snarveier her,mener jeg

http://i262.photobucket.com/albums/ii97/ajulllar/Bkeberg02vanlig.jpg
Justin og meg fra Bøkeberg 2008

Silver
30-01-2009, 15:28
Jeg har ridd for:

Ove Hansen: grei cowboymann som kan en del basic westernridning. Fint for nybegynnere som ønsker å lære westernridning uten egen hest, for han driver også ridekurs i western. Ikke konkurransetrener.

Suzannah Thorstensen: hyggelig dame, kan veldig mye. Har ikke ridd så mye for henne, og det lille med vanskelig hest, så jeg fikk ikke så mye ut av det. Men hun er nok å anbefale for fast trening.

Christina Landewall: Enig med Trinec, hun tar ting fra scratch og det er bra. Jeg synes det går litt vel sakte frem med henne og at hun kan være litt negativ og favorisere på kursene sine. Hun er flink og kan nok sitt, men har til gode å se noen av hennes elever (som jeg kjenner) nå høyt. Men det er jo ikke sikkert det er målet deres da.

Pernille Bendix: Veldig flink instruktør og reiningrytter i Danmark. Streng og pirkete, men man lærer mye. Bra trener for de som ønsker høyt konkurransenivå.

Olena
25-02-2009, 00:34
Silver: Ove Hansen sier du... underviser han i sprang og eller?

Silver
25-02-2009, 08:54
Nei, kun western. Det er ikke Ove Hansen i Melum altså :)

Olena
25-02-2009, 14:26
ok... trodde det var han jeg siden du har hest oppi der han bor... men da er det fler av dem da;)

Silver
25-02-2009, 16:03
Nei, herregud, hehe.. western er western, og jeg skal aldri ri en eneste time for sprang-Ove Hansen!! Jeg hadde aldri hørt om han før jeg flyttet hit i sommer, jeg :)