PDA

Se full versjon : Anky tapte til 29 åring ;)

Lopke
30-11-2008, 23:11
Anky sat på plads

En for danskere lettere ukendt hollandsk rytter har i denne weekend givet sin landsmand Anky Van Grunsven baghjul i både Grand Prix og Grand Prix Kür klasserne i Stockholm.

Adelinde Cornelissen på Parzival har været suveræn under det internationale stævne. Igår måtte Anky se sig slået med næsten seks procent af Adelinde.

Idag rakte Ankys flotte 77,150 procent blot til 2.pladsen, mens 1.pladsen igen gik til Adelinde. Den 29-årige dressurrytter var nærmest flyvende på vallakken og opnåede 80,300%.

Adeleine adskiller sig fra mange af de andre topryttere, da hun kun har en enkelt grand-prix hest at træne på, nemlig den 11-årige vallak Parzival.

Indtil midten af 2008 passede hun sit job som lærer, men forberedelserne til OL gjorde, at hun valgte at sige sit job op for at satse fuldstændigt på ridningen resten af året.

Anky er nu nok ikke så bitter på den unge dressurrytter, da hun udemærket kender Adeleine. De deler nemlig begge samme træner, Ankys mand, Sjef Jannsen.

For at se mere om den nye dressurkomet se: www.adelinde.nl/

Embliss
30-11-2008, 23:14
Spennende med noen nye navn i dressurtoppen, må jeg si! :) Det er vel ganske få grand prix-ryttere som konkurrerer så høyt, og kun har en hest? Er det ikke?

Edit: Misforsto, kun en hest på grand prix-nivå, ja.

Tone Kristin
30-11-2008, 23:31
De deler nemlig begge samme træner, Ankys mand, Sjef Jannsen.
Jeg leste De deler nemlig samme mann:lol:.

Morro med nye fjes i toppen.

Harneshaug
30-11-2008, 23:35
Åååå... og det skulle jeg vært og sett sammen med Kurre :( Grrrr... Jaja, får vel rapport straks!!

Issa
30-11-2008, 23:53
Gikk på svensk tv, og switcha tilfeldigvis innom akkurat tidsnok til å se begge de to ri. Knallritt av "ungjenta" :)

Silje og Tindra
30-11-2008, 23:53
Er det Sjef eller Anky som har tatt til seg rollküren da? Det vil si - er denne rytteren fri for rollkür, eller er hun også rollkürbefengt?

Lopke
30-11-2008, 23:56
Er det Sjef eller Anky som har tatt til seg rollküren da? Det vil si - er denne rytteren fri for rollkür, eller er hun også rollkürbefengt?

God spørsmål!!

Chevaleresse
30-11-2008, 23:57
Regner med hun også bruker rollkur ja, siden Sjef er den som "oppfant" det i det nederlandske dressurmiljøet.

Mvh Torill