PDA

Se full versjon : Galopp

Torhild
01-09-2006, 01:20
Ingen som diskuterer gallopp? Min store drøm er å få prøve å ri på en gallopp-bane en gang. Ikke i løp altså, men bare få føle følelsen av å ha lange marker forran deg og en rask og utholdende hest under deg. Så om noen har lyst å overraske meg en gang, feks til bursdagen min *hint-hint* :wink: så er det bare til å gi lyd!!! :D

Ingeborg
01-09-2006, 01:28
Hehe.. Ser ut til å være lite med galoppentusiaster her jah!

Når vi er ute å kjører (bil), og sitter å ser på stoooore grønne flate(/eller med litt stigning) jorder, så sitter jeg der å drømmer meg bort til en diger stilig hest i strak galopp fra ende til annen!
Gjerne på en litt forblåst dag, så det virkelig suser i ørene!!

Måne
01-09-2006, 01:32
Åh, sånn drømmer jeg og når jeg ser slike innbydende jorder. Bortsett fra at hesten ikke trenger å være så diger, da.

Funa
04-09-2006, 23:31
Samme her!
Kjører forbi et skikkelig fint fristende jorde på vei til skolen *drømme seg vekk*

Har også lyst å prøve å ri på galoppbane en gang.
Hadde vært skikkelig moro å få låne en fullblods og suse av gårde
:P

Wilisia
05-09-2006, 15:57
Hadde hatt så sinnsykt lyst til og dra på galoppløp med Roxanne. Sikkert andre ponnier som hadde vært mye raskere, men for meg er hun kjemperask ;)

Maja
05-09-2006, 17:38
Ja...Drømmer meg ofte bort når jeg sitter på bussen og kjører forbi jordet etter jordet... Men pleier å ta en liten galopp med Fernando da. Opp en ca 100m lang bakke(På gresset på kanten av et jordet) Det er så deilig :roll: Og Fernando elsker det han også.

Lopke
05-09-2006, 17:41
Ingen som diskuterer gallopp? Min store drøm er å få prøve å ri på en gallopp-bane en gang. Ikke i løp altså, men bare få føle følelsen av å ha lange marker forran deg og en rask og utholdende hest under deg. Så om noen har lyst å overraske meg en gang, feks til bursdagen min *hint-hint* :wink: så er det bare til å gi lyd!!! :D

Hint hint tatt.. :) hmm... Du skulle blitt med meg til DK du.. Der finnes jo ikke annet om høsten der enn gule stubmarker til fri avbenyttelse.. Kan sikkert ri mange km bare i et strekk flatmark..

absinthe
05-09-2006, 23:06
jeg deltok på galoppløp med walkover på lokalstevne i gamle stallen i vår! dæven, det var et kick!!!! ti hester i klynge i den største farta de klarer. var et par eks-galopphester der, så vi vant jo ikke akkurat :D hehe...
men samtidig, så var det litt ekkelt, for en hest stupte, og et par måtte hoppe over den og rytteren! :/
tror aldri jeg hadde hatt nerver til å delta i skikkelige løp akkurat...

JanneogTanha
08-09-2006, 12:48
maja: er fernando en araber!!!??? er det han jeg tror og håper det er, så er den hesten nyyydelig!!

Maja
08-09-2006, 15:45
maja: er fernando en araber!!!??? er det han jeg tror og håper det er, så er den hesten nyyydelig!!
Nei, han er oldenburger. Men ha er nyyydelig fordet :wink:

Flashback
09-09-2006, 01:09
Å, fy deg Torhild! Galopp skrives GaLopp og ikke GaLLopp xD (måtte bare)..

Forresten, hvilke andre plasser enn øvrevoll arrangeres det galoppløp?

Ferrari & Miriam
09-09-2006, 01:44
jaa... *drømme om å galoppere på en ordentlig galoppbane* Hadde vært kanonartig. Men nå er jeg så heldig likevel å ha mange fine steder å galoppere på hjemme (inkludert en liten travbane). Flotte greier :D
http://i78.photobucket.com/albums/j93/Ferrariox/DSCF1019.jpg
:lol: :lol:

Musical Missile
10-09-2006, 23:18
Jeg arbeider med galopphester og er så heldig å ha min egen løpshest. Vallak på 5 år, som går løp. Har drevet med løpshester i 10 år nå, og synes det er rasende festlig!

Har ikke visst om dette forumet før, men gøy med flere steder å diskutere ting på! Jeg sitter også i styret for norsk amatørrytterklubb og svarer gjerne på eventuelle spørsmål/ting dere lurer på om galopp!

Lopke
11-09-2006, 01:37

Ser du Torhild er i lag med en østlending og han prater vel sånn?? Galllllop?? :lol:

(er det tett på drammen??)

Harneshaug
11-09-2006, 01:46
Jeg har 170mål med laaaange jorder som skal pløyes opp neste år så dere må gjerne komme å hjelpe til alle mann, skal få ri og maltraktere så masse dere vil!!! (-:

Rosita!
19-09-2006, 00:28
Rask hest i full galopp på en lang slette,det er livet;)
Drømmen min er også å få testet ut øvrevoll og kjenne farten til en slik hest,det hadde bare vært gøy;)
Har deltatt på et galoppløp med gamlehesten,isis,det gikk unna det også...
Ente på en 2 plass,ikke verst det.

stine
19-09-2006, 00:59
jeg har også deltatt på galopp løp med hesten min, vi fikk tredje plass på isis stevne. Var skikkelig moro....

litt OT, men vi fikk 2.plass i et travløp på samme stevne da....

islandshesten min har stått oppstallet på øvrevoll og galoppert rundt der i sine yngre dager... hun blir en helt annen hest når vi kommer på trav/galoppbaner, da vil hun løøøøøpe

Måne
19-09-2006, 01:10
Hehe, noe å starte på Bjerke- eller Mjøsmôt, da? ;)

stine
19-09-2006, 01:14
det hadde vært noe :D

stine
19-09-2006, 01:16
På mjøsmot og ligende gir hun ALT, og det er kjempegøy

Shadowfax
08-10-2006, 09:58
Føler min har hatt en fortid som galopphest også.. hu-hei hvor det går når han tar hodet mellom beina og sprenger seg ut av passen.. hehe

Har ridd noen eks-galopphester. Knallgøy.
Den ene ble tatt ut av trening tidlig, da.. han ble nemlig så redd da det kom hester på siden at han bråbremsa, snudde og løp andre veien.... hehe

steinur__
01-01-2007, 23:34
Jeg har barnslige drømmer om at jeg eier en fullblodshest og driver med galopp.x) Hadde vært herlig å følt vinden i så stor fart! ;D
Men det er bare en drøm, siden jeg er aaaaaalt for høy, og ikke er flink nok. x)

Wilisia
02-01-2007, 09:43
Vil teste ut lille ponnisponnien på øvrevoll. Det hadde vært gøy. Tviler ikke på at hun har vært der allerede får hun kan hvirkelig springe!! Synd øvrevoll er på feil side av landet :neutral:

Lopke
02-01-2007, 12:04
Vil teste ut lille ponnisponnien på øvrevoll. Det hadde vært gøy. Tviler ikke på at hun har vært der allerede får hun kan hvirkelig springe!! Synd øvrevoll er på feil side av landet :neutral:

Kan du ikke teste den ut på forus travbane da?

Anita&Svarten
02-01-2007, 12:22
Jeg har og sååå lyst og prøve en skikkelig galopp hest, og bare sette avsted.. *drømme*.

Vært med på galopp noen ganger med Svarten, men nå er ikke akkurat dølehester laget for fart da.. hehe..
Scarlet derimot, den var det fart i!! Men hun hadde ikke ben til sånt mer når jeg kjøpte henne.. så ble med tanken;)

Wilisia
02-01-2007, 17:19

Har de galoppløp der??

Lopke
02-01-2007, 17:20

Har de galoppløp der??

Nei men var det ikke for å teste ut hesten da?? eller skal den blir løpsponni??

Ferrari & Miriam
02-01-2007, 17:26
dere er jo alle hjertelig velkomne til å delta på Gyland Grand Prix, første lørdagen i august hvert år :lol: Her er det galoppløp (og trav/monte) for alt mulig, fjordinger, alle typer ponnier, varm/kaldblods, araber, you name it. Norges mest spesielle hesteløp :dusk:

Er jo bare for gøy, og gøy er nettopp det det er :mrgreen:

(for de som lurte, Gyland ligger ved flekkefjord i vest agder :razz: )

Wilisia
02-01-2007, 17:36

Har de galoppløp der??

Nei men var det ikke for å teste ut hesten da?? eller skal den blir løpsponni??

Begge deler xD Eller liksom hadde vært gøy og bare testet ut i et løp. I tilegg til å teste ut. Må spørre pappa om han vil kjøre meg ut til Forus en gang. Det hadde vært gøy!!

Lopke
02-01-2007, 18:16
dere er jo alle hjertelig velkomne til å delta på Gyland Grand Prix, første lørdagen i august hvert år :lol: Her er det galoppløp (og trav/monte) for alt mulig, fjordinger, alle typer ponnier, varm/kaldblods, araber, you name it. Norges mest spesielle hesteløp :dusk:

æhh vil det si at jeg kan f.eks trave mens andre galopperer??

*hadde vel kommet på siste plass uansett da* :lol:

men hadde vært gøy !!

Ferrari & Miriam
02-01-2007, 18:22
hehe, nei, det er delt opp, travløp for seg, monte for seg og galoppen for seg da. Og de som setter sammen løpene setter da fjordingene sammen, varmblodsene sammen, shettisene sammen, osv.

Så er det jo tullingfestival på kvelden :skål , og sprangstevne dagen etter, på søndagen. Full fres i ei lita bygd den helga, med andre ord ;-)

edit: bilder (http://jerstad.no/gp/2004.html)
og søk på "gyland" på Hesteguidens bildebase (http://217.144.228.212/Cumulus/hesteguiden/)

Wilisia
02-01-2007, 18:26
Venninna mi var på gyland grand prix i fjord. Jeg vil også dit! Det hadde vært gøy :-D

Marte+Quicky
02-01-2007, 18:43

Forresten, hvilke andre plasser enn øvrevoll arrangeres det galoppløp?
Er bare en galoppbane i Norge, og det er Øvrevoll ;-)

Hadde tenkt å starte i et galoppløp da jeg hadde Mara, men ble aldri noe av... Hadde vært gøy å prøvd hu en gang da :lol:
Men funker supert med galoppintervaller på Quicky også da. Det er herlig! :-D Kanskje jeg skal gjøre hu om til galopphest isteden for traver? :lol:

Lopke
02-01-2007, 18:59
hvilken gruppe tror du Lopke og jeg hadde kommet i da??

Ferrari & Miriam
02-01-2007, 19:11
en gruppe med "litt forskjellig", ridehester, store blandinger, tungdøl, kanskje? Med skjønnsmessig handicap (der noen starter litt foran andre, noen lengre bak). Kan jo si at de som setter sammen løpene har litt av en jobb ;-)

Hadde jo vært gøy om du kom med Lopke, tviler på at de gamle travergubbene her har sett så mye friesere i sitt liv :-D (og jeg har jo også lyst å se hesten din live, så klart!)

Lopke
02-01-2007, 20:11
fikk lyst!! er det i starten av august??

Hvor langt ligger det fra Stavanger?

Ferrari & Miriam
02-01-2007, 20:23
:dusk:

det er ca to timers kjøretur fra stavanger. Første lørdag i august (tradisjon, vi feiret nettopp.. var det 30 års jubileum, tenker jeg), hvert år. Utrolig koselig dag med fart og spenning, og sosialt samvær ;-)

Lopke
02-01-2007, 20:34
Hva sier du Bente?? skal Etanecen og du avgårde??

RenateSJ
03-01-2007, 17:28
Knegg! Matilda her.

Jeg skulle virkelig ønske Renate topk meg med på øvrevoll en dag!
Her oppe i nord er det bare mini-jorder å galoppere på *snufs*

Det er jo såvidt jeg kommer igang før Renate skal ha meg til å bremse igjen,

Nå har jeg mast i flere dager at vi må springe. Så idag fikk jeg endelig lov å springe (nesten) alt jeg orket.
Det var kjempegøy! Selv om jeg glemte å høre etter når Renate sa jeg skulle stoppe noen ganger. Sjønner ikke hvofor vi ikke kan løpe i like høy fart nedover som oppover jordet. Renate er såå pysete. Noen som vil prøve seg som stuntrytter så jeg slipper å bremse ned hele tiden? Hvis jeg kunne velge hadde jeg ikke gjort annet enn å galoppere rundt (men Renate sier vi må trave pent og strekke litt på ryggen og og ikke bare på bena, uff såå kjedelig)

*drømme seg til øvrevoll* Mamman min var galopphest vet dere! Og jeg har hørt at i Frankrike har de egne løp for Anlgo-Arabere. Lene! Kan jeg komme på sommerferie hos deg eller?

Knegg fra Matilda

JanneogTanha
03-01-2007, 21:27

æhh vil det si at jeg kan f.eks trave mens andre galopperer??

*hadde vel kommet på siste plass uansett da* :lol:

men hadde vært gøy !!

hehe,ja det kan du vel;)hihi.om du vil føle at du dummer deg litt ut.men det er jo bare gøy,hihi :lol: men du kan ikke galoppere mer en 2 eller 3 ganger når det er trav/monte løp

IngvildK
21-01-2007, 15:56
Jeg foretrekker galopp i et rolig, avbalansert tempo på flatmark, og kun full galopp i oppoverbakker ^^ Kommer kanskje av at jeg har noen dårlige erfaringer med full galopp, og en litt bukkete hest på flatmark. Men for all del, hadde vært moro å prøve :)

Rosita!
28-01-2007, 02:26
Ah...Stilig...Jeg også vil på galoppløp ;)

Astrid
29-01-2007, 00:05
Det hadde vært skikkelig gøyt å ha med hesten min på Øvrevoll og se om x-galopp hesten våkner til liv! hehe..
Han har fått gitt det han har med meg noen ganger, og det går FORT! Eller, han kunne sikkert løpt enda fortere, men jeg er litt pyse =P
Men det er skikkelig digg når hesten bare gir på skikkelig mye, og likevel kjenner du at den har mer å gi =D *fikk lyst å ri nå*

Idapidaa
24-02-2007, 01:24
jeg syns galopp er kjempe moro:)
holder ikke på med det akkurat men var på Øvrevoll på Derby dagen 06 og leide Al Dente rundt i visningspaddock før løpet. det var ganske kult må jeg innrømme!
skal også ha utplassering om litt over en uke hos galopp trener Rune Haugen, som jeg gleder meg veldig til!^^

Leirbakken
28-01-2008, 16:23
Skal man ikke galloppere med slakke tøyler?, bare la hesten få springe lissm?.. jeg har fått besked om å holde sånn at jeg har konakt med munnen fordi hvis jeg gallopperer på slakke tøyler ødelegger jeg gangarten:S er det sant eller,? venninda mi sa jeg skulle holde igjen henne på en måte og øve på venstre/høyre galopp:)

Intheflesh
28-01-2008, 21:00
Hei,
Så moro at folk er interessert i galopp!
Om man har lyst til å prøve det er det bare å bli med på NoARKs ridehest/ponnitreninger les mer på www.noark.info - vi legger ut terminliste til våren.

Og som svar på siste spørsmål her - NEI du skal ikke galoppere med slakke tøyler, man skal alltid holde en lett kontakt med hestens munn og holde den i balanse.

mvh
Camilla :-)

Leirbakken
28-01-2008, 22:06
Hei,
Så moro at folk er interessert i galopp!
Om man har lyst til å prøve det er det bare å bli med på NoARKs ridehest/ponnitreninger les mer på www.noark.info - vi legger ut terminliste til våren.

Og som svar på siste spørsmål her - NEI du skal ikke galoppere med slakke tøyler, man skal alltid holde en lett kontakt med hestens munn og holde den i balanse.

mvh
Camilla :-)

TUSEN takk for svar!<3 skal ikke galoppere med slakke tøyler mere, da hvet jeg det;D takker og bukker;)

tone_e
28-01-2008, 22:14
Galopp er g&#248;y n&#229;r man har en hest som er kontrollerbar. Hesten jeg hadde p&#229; f&#244;r for et par &#229;r siden kunne godt slippes l&#248;s i galopp. Og en gang sprang vi om kapp med rutebussen :) Jeg sprang p&#229; et jorde langs en sidevei bussen bruker &#229; kj&#248;re innom da jeg s&#229; bussen komme opp langs siden p&#229; oss. Ble g&#248;y b&#229;de for meg og de i bussen, mye klapping og vinking fra busspassasjerene :D hehe