PDA

Se full versjon : Dyretolk?

Sæli
28-11-2008, 23:36
Ja! Dyretolk hadde vi i stallen for noen dager sia:P Eller i går.P kan man si!
Egentlig skulle jeg ikke ha det på ponnine men det var 1 som strøk seg så vi fikk lov å ta den ene plassen men vi fikk to:P Dyretolk kan man spørre forskjellige ting dyretolken kan spørre dyret om! Jeg fikk svar på det jeg ønsker å sånn i forhold til Horsemanship kan det være lurt eller til trix:)
Jeg stilte noen spørsmål å alt dette stemte med både meg hesten og alt annet! Jeg trodde egentlig ikke på det men nå er dyretolk noe jeg skal ah fremover 2 ganger i året ca?. ER veldig fornøyd! Noe som plager hesten? som du ikke finner ut av? Da kan dyretolk være bra for deg og hesten! Jeg spurte blandt annet om han var missfornøyd med noe å det var han ikke:D Så dte er jeg glad for. Han syntes det er dritkult å tulle med å løpe på jordet å gjøre det:P Haha det gikk som dte gikk:P Men det var gøy:P Bukka på stede å¨ja.PTror jeg ender det her! Men:P Dyretolk er noe bra!

Kaja&HP
28-11-2008, 23:40
Med mindre noen kan fortelle meg om ting kun jeg å dyret vet, så tror jeg ikke på noe av det de sier.
Alle kan fortelle at hesten din ikke er missfornøyd på beitet, eller liker/misliker å ri dressur f.eks

Men for all del, så lenge du mener det fungerer så.

jeg syns for min del det er viktigere å lese hesten selv ;) å lære seg å kunne språket dems..

FrkStine
28-11-2008, 23:43
Flott at du syns det funker, men hvorfor skal du ha det to ganger i året?

Torhild
28-11-2008, 23:47
Vår og høst slik at den si hvilken dekken den vil ha fra kommende kolleksjon!

Neida, fint for deg om du synes det virket, men selv er jeg noe skeptisk...

Rikke
28-11-2008, 23:50

Neida, fint for deg om du synes det virket, men selv er jeg noe skeptisk...Signerer.
Har selv sett dyretolk "in action"..men jeg ble ikke helt overbevisst av den grunn.

Pseudonym
29-11-2008, 00:16
Er litt skeptisk til det jeg og..
men så har jeg aldri prøvd det heller da.

Lopke
29-11-2008, 00:30
Det der har jeg liten tro på. Vil nesten kalle det svindel og bedrag.

Isadora
29-11-2008, 00:33
Neida, fint for deg om du synes det virket, men selv er jeg noe skeptisk...

Hahaha.....:):)

Ellers så vil jeg bare si at jeg er skeptisk jeg også...men det finnes nok mere mellom himmel og jord enn hva jeg tror og vet noe om:D

julnil
29-11-2008, 00:53
Med mindre noen kan fortelle meg om ting kun jeg å dyret vet, så tror jeg ikke på noe av det de sier.
Alle kan fortelle at hesten din ikke er missfornøyd på beitet, eller liker/misliker å ri dressur f.eks

jeg syns for min del det er viktigere å lese hesten selv ;) å lære seg å kunne språket dems..

kjempeenig!!!!

Silje og Tindra
29-11-2008, 07:08
Flott at dere som hadde det synes at det virker. :-) Jeg har derimot ikke positive erfaringe rmed det, og stiller meg svært skeptisk.

EliFi
29-11-2008, 08:57

Signerer deg her :)

Sol
29-11-2008, 09:28
Har aldri prøvd jeg.. men er ganske åpen for sånne ting, og tror at det fins noen som leser dyr bedre enn andre, men at mange tar seg godt betalt for å late som om de kan det.

Filizity
29-11-2008, 10:06
Har aldri prøvd jeg.. men er ganske åpen for sånne ting, og tror at det fins noen som leser dyr bedre enn andre, men at mange tar seg godt betalt for å late som om de kan det.

veldig enig i denne. jeg har brukt flere forskjellige dyretolker og fått veldig varierende resultater. noen ganger har jeg tenkt at jaha? og dette tok du deg betalt for? mens andre ganger har det vært helt sykt mye som har stemt, som kunn jeg vet om... så enig med sol...

Tone
29-11-2008, 12:40
Bob bob sier jeg:D

Jeg var å litt skeptisk til dyretolk til jeg bestemte meg for å prøve, dog på avstand via et bilde av hesten. Nei jeg tror ikke på alt, men noe av det som kom frem stemte bra, så derfor bob bob:p

Det er sikkert noen lurendreiere her som likegodt kunne vært andre plasser..

Konvaljen
29-11-2008, 20:16
Det finnes dessverre mange som beskriver generelle ting som passer på alle, og det ødelegger inntrykket for de som faktisk er seriøse. Jeg og samboeren min var selv kjempeskeptiske, men valgte å prøve på hunden vår. (pga hun som beskrev samtalen med Bamse her på FH.) Vi fikk navn og tlfnr til hun som utførte den samtalen, og brukte samme tolk. Vi er begge overbevist. Hun fortalte sære ting som hun umulig kunne ha gjettet/googlet seg frem til. Hvor mange vet at vi er fosterhjem for dyrebeskyttelsen? Hvor mange hunder spiser frosne pølser i blått papir hver dag? Dette, sammen med alt annet, gjorde at vi ikke er skeptiske lenger. Det er rart, men det finnes mye mellom himmel og jord som vi ikke aner noe om. Skal prøve på hesten ved en senere anledning.

Sæli
29-11-2008, 22:28
Jeg syntes det funket bra jeg var også skeptisk men det er ikke dte nå! Syntes mange burd eprøve det spess om man han prb:P

Kaja&HP
29-11-2008, 22:43
Dyretolk er ikke det jeg hadde prøvd først om jeg hadde hatt problemer med hesten hvertfall. Å stole blint på det bør man hvertfall ikke gjøre.

jea
29-11-2008, 22:46
Har sett det live, og ble mer overbevist om at det stemte enn jeg var før... Mannen som leste hestene, kom en fredags kveld, og tok ikke betalt for det, men var glad for at han fikk komme, slik at han fikk mer erfaring med hester... (Leste mest hunder)
Hvem har vel interesse av å dra til noen en fredagskveld og bare snakke bullshit uten å få betalt for det.....??

Kaja&HP
29-11-2008, 22:49
Mange som mener de kan forutse fremtiden også da ;) folk tror mye rart.

Heidi&Chianti&Lauvinia
30-11-2008, 10:55
Jeg er generelt åpen til alt, og skeptisk til alt, og når det gjelder dette, har jeg opplevd veldig positivt, av en som skal ha kunnet dette *bestandig*, og ikke tar betalt for dette, samt for moro skyld prøvd flere som har kurset seg. Jeg har lest andre sine *lesninger* på hester jeg selv har hatt her og kjenner godt og også kjenner godt på nett, og man skal være klar over at vi forteller MYE mer om dyra våre enn vi kanskje er klar over selv ... jeg har flere ganger lest slike *lesninger* ute på nett, hvor eier gledesstrålende forteller at *det kan ikke den personen ha visst !!!!!' .. og jeg sitter og tenker at ... jammen JEG vet det ... og jeg har aldri møtt dere i virkeligheten engang ...Vi er veldig lette å lure, for vi tenker så fort når noe stemmer at det kan ikke personen vite ... man skal også være klar over at veldig mange av disse er utrolig flinke til å lese mennesker, altså deg !

man skal være veldig forsiktig når man bruker slike personer, ha et åpent sinn og ikke ta alt for god fisk. Det er fryktelig mange mennesker som har blitt helt fortvilet pga hesten har dødsønsker, eller andre tragiske ting som de aldri har sett tegn til selv .. og jeg selv er veldig kritisk når det kommer lange setninger om farger og navn og at hesten ELSKER sånn og sånn men hater sånn og sånn. Jeg tror faktisk ikke dyr tenker akkurat på den måten. Altfor mye av det som kommer er slikt som vi mennesker liker å høre.

Vi sprer utrolig mye informasjon rundt oss, og for en med god hukommelse og god evne til å trekke informasjon ut av situasjonen, kan de fort få utrolig mye til å stemme. Det mange ikke legger merke til når de gledesstrålende oppdager at *ååå det stemmer jo!!!!' er at ... av 10 ting som blir nevnt, stemmer kanskje to ... og når man tenker seg om... hvor mange hester på stallen ville ikke egentlig de to tingene stemme på ? Det man iallfall skal være forsiktig med, er å ta viktige valg ang hesten, basert på slike samtaler...

berit_kristine
13-12-2008, 10:16
Har selv vært på nybegynnerkurs med en av de mest kjente dyretolkene i Norge, og om jeg overhodet hadde noe skepsis til dette før kurset, har jeg det absolutt ikke nå! Når jeg får råd skal jeg faktisk gå hele dyretolkskolen og selv bli dyretolk:) Dyrekommunikasjon er utrolig spennende, og det er noe alle kan lære!:)
Det er dessverre mange useriøse aktører som kaller seg dyretolker, så man må være nøye med hvem man velger, slik at man unngår å føle seg lurt...

Wulfi
13-12-2008, 11:41
Jeg er skeptisk til ENKELTE dyretoler, men ikke dyretolking generelt.

Helenepia
14-12-2008, 21:34
Bob bob sier jeg:D

Jeg var å litt skeptisk til dyretolk til jeg bestemte meg for å prøve, dog på avstand via et bilde av hesten. Nei jeg tror ikke på alt, men noe av det som kom frem stemte bra, så derfor bob bob:p

Det er sikkert noen lurendreiere her som likegodt kunne vært andre plasser..

Hvilken dyretolk brukte du? Hva betalte du? Jeg kunne tenkt meg å prøve med bilde, for finnes ingen dyretolker i Trøndelag desverre... Send meg gjerne en PM :)

smulan
22-12-2008, 21:45
Jeg har hatt veldig gode erfaringer med dyretolk, har brukt hun på www.lotusgaarden.com jeg har gått kurs der også. Det har skjedd en endring i min hest sine atferdsproblemer, og har også fått svar på et fysisk problem. I tillegg så virker det som hesten har fått en bedre forståelse av min atferd også. Ganske utrolig det her synes jeg.

Helenepia
23-12-2008, 00:16
Okei! Takk :)

Wilisia
23-12-2008, 10:28
Jeg kjenner en som kan veldig godt, jeg tror på det ;) Har funnet mye mer ut om hestene mine etter det, og forstår bedre hvordan de reagerer i noen situasjoner.

Hva sa han om hesten din da Sæli?:)

RenateSJ
23-12-2008, 11:47
Jeg er veldig åpent for slikt, men også skeptisk til folk som driver med det. Desverre er det en del som utnytter slikt.
alikevel har jeg veldig lyst å få tolket både katt og hund i familien. Men det kommer ikke til å være i mitt navn, da jeg har lagt ut for mye om dem på nett.

Maiken k
27-12-2008, 14:08
jeg har hatt dyretolk to ganger på Chargo. Jeg tror pga de samtalene at NOEN kan ha evnen til å kommunisere med dyr(hester) men jeg tror ikke at det er like mange med den evnen som det er av dyretolkere. Det er desverre mange som ødelegger ryktet til de som faktisk har evnen. Det kommer jo veldig mange sånne generelle samtaler som kunne passet til hvem som helst men så er det noen som kommer med samtaler som IKKE kunne passet til hvem som helst og det er de som gjør at jeg tror at noen kan ha evnen.