PDA

Se full versjon : værsky og sint

minikyvik
20-11-2008, 12:04
når jeg kom i stallen i går sto Golfy uten dekken, da fikk jeg panikk, for det hadde regne og blåst mye..
Han var helt stresset og var skikkelig amper, og når vi dro ut på tur så skulle han ikke gå der jeg ville, å han steilet å bare tullet, og sprang avgårde.. dette er en oppførsel han ikke har, så henger den ''slemme'' oppførselen sammen med at han var blitt våt?

Han blir veldig toskete når han blir våt, og derfor står han alltid med dekken, men noen hadde ikke tatt det på han=S

er det noen andre som har hester som oppfører seg tossent når de blir våte?

CecilieS
20-11-2008, 14:30
Jupp. Ikke når han blir våt, men om det regner, for det er ekkelt... Da vil han inn så fort som mulig, og vil ikke ut igjen.

trineck
20-11-2008, 14:52
JA!
Nesten litt godt at det ikke bare er min som er sånn...

Har en quartervallak som er tynnpelset og veldig lett blir våt til skinnet. Når han blir våt til skinnet er han helt elektrisk.. å sitte på han, legge utstyr på han, noe som helst over ryggen/rumpa hans når han er våt.. det er ren terror synes han. Han danser i ring, spenner hodet i været, en ørliten skjenkel = galopp, vil veldig hjem hjem hjem... Er i det hele tatt en helt annen hest enn den avslappede greie hesten han er til vanlig.
Er så ille at jeg spøker med at jeg har to hester, en finværshest og en våt hest, for han blir faktisk en helt annen.

Heldigvis finnes der dekken.. så lenge mellom hver gang den elektriske hesten kommer fram! :)

minikyvik
21-11-2008, 12:44
JA!
Nesten litt godt at det ikke bare er min som er sånn...

Har en quartervallak som er tynnpelset og veldig lett blir våt til skinnet. Når han blir våt til skinnet er han helt elektrisk.. å sitte på han, legge utstyr på han, noe som helst over ryggen/rumpa hans når han er våt.. det er ren terror synes han. Han danser i ring, spenner hodet i været, en ørliten skjenkel = galopp, vil veldig hjem hjem hjem... Er i det hele tatt en helt annen hest enn den avslappede greie hesten han er til vanlig.
Er så ille at jeg spøker med at jeg har to hester, en finværshest og en våt hest, for han blir faktisk en helt annen.

Heldigvis finnes der dekken.. så lenge mellom hver gang den elektriske hesten kommer fram! :)

Den beskrivelsen der er knæsj lik min, jeg også har to hester, eller en hest med scizofreni=P men som du og sier så finnes det heldigvis dekken, men av og til så dukker han opp når vi rir i regnvær, selv om han er helt tørr når vi ferer ut på tur..

siden det regner 90% av tiden her, så blir det mange rideturer i drittvær, og dette er et herk..