PDA

Se full versjon : Westernryttere!

Silver
29-08-2006, 15:16
Hei likesinnede!

Tenkte jeg ville starte en tråd om emnet :D Hvor kommer du fra, hvilken gren rir du? Bare hobby eller konkurranse... Type hest?

Gjest-
02-12-2006, 18:36
Oj, denne har jeg ikke sett før... siden det er så lite liv i westernforumet.... ;)

Har hittil bare fått en time med westernriding, men mer skal jeg få til, må bare skaffe nr til denne westernlæreren ;)

Planene mine er å bruke Milla i western, vet ikke om jeg vil konkurrere enda, men uansett så vil jeg nok ha en western pleasure hest :)
Fundert litt om jeg vil prøve meg i reining eller trail, prøve meg litt frem først før jeg bestemmer meg! Har jo tross alt et par år på meg.......
Og Milla er da appaloosa uten prikker :)
Selv kommer jeg fra Ås i Norge, men bor i Haute Savoie i Frankrike, ser ut til at det er bra med western i området her :)

Enn deg selv?

Frida&Jameel
02-12-2006, 22:31
Jeg kommer fra Flisa som ligger midt i mellom Elverum og Kongsvinger, og jeg har en arabervallak som jeg trener western med. Det har bare blitt med treningen siden jeg ikke er så glad i å konkurrere, jeg blir så nervøs, hehe ;-) Men han burde så absolutt få vist seg fram litt, for han er veldig flink synes jeg, hehe ;-) Hadde det ikke vært for forkalkningene hadde han vært en hobby reining hest, men vi holder oss til pleasure og trail :smile:

Og så har jeg lille Nabih, en araber, som skal bli westernhest når han blir stor har han sagt ;-) Hadde vært veldig gøy å konkurrere i reining, trail og i pleasure :smile:

Mari
02-12-2006, 22:33
Jeg er fra Gudbrandsdalen, og jeg er intr. i western. Rir kun på tur, samt jeg har vært på westernleir og på ett kurs. Synes det er veldig moro, men ganske uvant.

Kristin og What
03-12-2006, 01:59
Jeg heter Kristin og er fra Enebakk.
Jeg har en Paint vallak på 3 år som heter Whatafrecklinpride ("What"), verdens herligste hest! :-D

Jeg sitter også som leder for NPHA, og er helt frelst på Paint (ja Quarter og da ;-) )

marcello
18-12-2006, 14:02
Jeg heter Linda og har Appaloosa hester.
For flere år siden hadde jeg en Araber blandings vallak som jeg starta litt.
Den var vel ganske så uegna ,men man tar hva man har...osv.

Så kjøpte jeg Appaloosa hoppa Rose Bright som er oppdretta i Canada.Indi som vi kaller henne er nok bedre egna som avlshoppe enn konkurranse hest ho er litt kvass og snakker i store bokstaver.Er 12 år nå og er blitt noe bedre.

Vi har 2 fine hopper på 2 og 3 år som er etter Indi og Mr Gentle Deduction:Har også en Appaloosa som er etter en fullblods hoppe den er 2 år og kjempemorsom.Disse skulle snart vært i gang alle sammen.Hingsten min blir 3 år og er vist i halter i både Danmark Sverige og Tyskland.

Men,jeg har ramla av lasset. :sad:
Kjenner få som driver med western og det er ikke mange her som er så keen på det.
Er medlem i Quarter foreninga men det blir med å lese bladene demmers som det da er blitt 2 av i år.
Hvordan er det der dere driver på?

Har blitt mor til 2 siden sist og driver mest med avl,men er nå sugen på å komme i gang igjen. :dusk: [/b]

Sparkling
09-04-2007, 14:54
Jeg har en paint som en grunninnridd i western i Canada. Ble brukt som showhest som åring (Showmanship at Halter) og ble innridd som to-åring. Ble da brukt til Western Pleasure i USA. Har også drevet litt med kveg ifølge gamleeier i USA, men ikke på noe høyt nivå, bare hobby ;-)

Ble sendt til Danmark på salgsstall og ble så solgt til Norge (Til Kristin med What ovenfor her) Jeg kjøpte henne i 2004 og var med på en del kurs med Christina Landewall både her i Bergen og i Stavanger. Der arrangerer RWK (Rogaland Western Klubb) kurs både med Christina og Helle.. eh.. (Nina, hva het hun???) Har også stått på stall tidligere med Nina/Silver, trådstarter ;-)

Var også med på NQHA's Camp i 2005, noe som var utroolig gøy! Skulle ønske det kunne gjentas til sommeren, men kræsjer med Spania-tur.. Blææh..

trineck
13-04-2007, 10:49
Bor i Bergen og rir på westernrideskolen der ;)

Mocca84
13-04-2007, 11:10
Etter som den andre hesten min ble sent tilbake, har jeg nå vært å kjøpt meg en blandings hoppe som blir 4år 24 april.:D
Hun er ikke innridd så her må vi starte fra bånn.
Jeg var med på min første konkuranse på flisa i fjor.
Jeg har tenkt å fortsjette i år med halter og videre til neste år med de konkuransene som måtte falle oss inn:p Bitt av basillen.
Jeg og mine venner er nystartet i et nytt western miljø i Nord-Trøndelag(steinkjer omeng).
Og vi skal bli større.hehe:vinner:
vi holder kurs minimum 1 gang i måneden og bytter på å ha Malue sandberg og Merehte Barlaug.

Jeg elsker western og vill aldri bytte!!!:D

Frida&Jameel
13-04-2007, 12:32
Var du på stevne på Flisa? På den stallen har jeg holdt til i flere år, og Nabih står på nabostallen ;)

Mocca84
13-04-2007, 12:37
Jepp, Frida&Jameel, hvar på flisa i fjor sommer.. kjempe bra opplegg, og en nydelig stall :D
Håper på å få komme tilbake dit til neste år.. "Trønderbataljon slår til igjen" hehe;)

Frida&Jameel
13-04-2007, 12:40
Hehe ;) Ja, hestene trives godt der ;) Må jo nesten treffes hvis du skal dit en gang. Skal du dit i sommer, eller neste år?

Mocca84
13-04-2007, 12:59
JJJAAAA:D Da må vi jo treffes..!! Hmmm, jeg vet ikke hvordan det blir i sommer etter som jeg bare har halter som er aktuell.. men man vet jo aldrig..:p Jeg kan bare brøle ut hvis jeg tenker på å dra i år. Hvis ikke det blir i år, bli det garanter til neste år:lol:

Frida&Jameel
13-04-2007, 13:00
Bli med på showmanship at halter da, hehe ;)

Synnne
13-04-2007, 20:03
Bor i Bergen og rir på westernrideskolen der ;)
Litt OT, men er det den på Bønes? Har vært forrytter til Bellfast, som står der, i over 2 år:) ...Men sluttet der nede for ca et år siden..

trineck
13-04-2007, 23:03
Litt OT, men er det den på Bønes? Har vært forrytter til Bellfast, som står der, i over 2 år:) ...Men sluttet der nede for ca et år siden..

Japp, det er den på Bønes. Bellfast er søt han! http://hest.no/dbcf?magic=Ob2989d2113da2995139cef8290cfbffe97&s=brukere_bilder.bilde&pf=biid&pv=27469&ts=tstamp

Synnne
14-04-2007, 20:19
Japp, det er den på Bønes. Bellfast er søt han! http://hest.no/dbcf?magic=Ob2989d2113da2995139cef8290cfbffe97&s=brukere_bilder.bilde&pf=biid&pv=27469&ts=tstamp

Åkei:)

Bubble
18-04-2007, 00:23
Jeg rei masse western med den forrige hesten min. Men vi rakk aldri å konkurrere da..Synn for hun ble ganske så god.

Er det noen som driver med dette i Vestfold? Har ikke helt kommet meg inn i "hestemiljøet" her enda..

Helene D
20-04-2007, 23:52
Rir på time hver uke nå! Men både hesten og jeg er i innlæringsfasen, så vet ikke helt hvilken gren vi trives best med, men raining jobber vi med nå for tiden, og det er veldig artig:)

Holder til en plass mellom Hønefoss og Vikersund..

Line Christine
21-04-2007, 12:25
Jeg er veldig glad i western. Hestene mine liker det også. Roxette er den eneste av hestene jeg har nå som har startet konkurranser, og vi gjorde det ganske greit i Western Horsemanship og Trail. Hun foretrekker Trail, faktisk.
Det har ikke blitt noen starter på meg de siste åra siden jeg stort sett er med og arrangerer moroa.. Hehe..

Nikita
21-10-2007, 15:05
Litt gammel tråd så jeg.... men jeg får presentere meg jeg også :)

Bor i Skien, har hest på Porsgrunn Ridesenter. Jeg prøver så godt jeg kan å ri reining da med quartervallaken min Hollywood Gyrator. Han er 3 år og importert fra Sverige i sommer. Kjøpt han av Rick og Maybritt Lemay. Faren til hesten min er Dun It With Charm som igjen er etter Hollywood Dun It :)

Rir for hobby og konkurranse hvis man kan si det sånn :) Siden han bare er 3, og han er ganske stor, så trenger han litt tid til å bli sterkere. Så vi tar det med ro nå foreløpig. Målet er å starte litt, men her finnes det jo ikke noe kurs, så må jeg først avgårde på treninger. Går på sykepleien 3. året nå, så det blir nok ikke mye kursing før til sommeren.

Maya
21-10-2007, 17:12
Jeg bor også på Flisa (enn så lenge), er 29 år og har to hester.
Chexy er etter Nu Tivio Chex, og står i trening i Italia, og Holly er etter Hollywood Dun It og står i USA.

For øyeblikket så er jeg det som kalles fencerider, men har planer om å få kommet meg i salen igjen når jeg har en hest som er tilgjengelig. Reining er det som ligger mitt hjerte nærmest når det gjelder Western grener. Har dog prøvd Team Penning og det var morro:)

Kristin og What
21-10-2007, 17:49
Jeg har svart tidligere på denne tråden, men siden den gang har jeg solgt What, og kjøpt meg to nye hester.
Tootsie Rodder er ei 6 år gammel quarter hoppe e. Radical Rodder, og Shes The Chip er ei 2 år gammel quarter hoppe e. Blazing Hot. Begge står for tiden i USA, og kommer over til Norge til sommeren, drektige. Gleder meg! :)

Så for tiden er jeg også bare en fencerider, har bare en liten ponny nå som datteren min rir på.

Bælena
21-10-2007, 18:37
Jeg rir også western (prøver i hvertfall:p), og har Hollywood Gyrator på halvfor:) Syns det er veldig gøy og utfordrene å ri western, men kan vel ikke akkurat skryte på meg de helt store ferdighetene. Menmen, jeg jobber med saken;)