PDA

Se full versjon : Tur

Silver
29-08-2006, 13:46
Hvor langt rir du hver gang du rir tur og hvor rir du? Dersom du er konkurranserytter, rir du ofte på tur?

Silje og Tindra
29-08-2006, 14:32
Rir nok rundt 45 min - 2 timer. Rir der det er mulig å ri ;-)

Silver
29-08-2006, 15:51
Rir du i skogen, på stranden, lang veien, på fjellet???

Maja
29-08-2006, 16:10
Jeg rir enten bare 10 min eller 30-45 min... Rir ikke på tur så veldig ofte, rir så sjelden så vil ha litt mer ut av ridninga :D Men elsker å ri på tur også da.

Rir litt i skogen, litt på grusvei og litt langs veien.

Mandarinhest
29-08-2006, 16:16
Rir altid på tur jeg. Går for det meste etter veiene, og litt i skogen.
Oftest mellom 30 min til 2 timer.

Funa
29-08-2006, 16:18
Rir alltid på tur, på grusveier eller i fjellet
rundt 45 min er vell det vanligste også lengre turer e helgene o.l når jeg har god tid

Ina
29-08-2006, 16:19
Rir mest på tur jeg også. Følger da veien. Mellom 30 min og 1 og en halv time er mest vanlig.

Silje og Tindra
29-08-2006, 16:40
Rir du i skogen, på stranden, lang veien, på fjellet???

Det varierer. Jeg har ikke hatt egen hest før, så jeg har ridd i det terrenget som har vært der div. halvfôrhester har stått.

Jeg vil også ha ting ut av ridningen min, men det går finfint an å trene dressur o.l. ute på tur også. Dog, jeg rir ikke -bare- tur.

lillings
29-08-2006, 18:01
Rir som oftest mellom 45 min og 2 timer. Men ofte så blir det lengre turer også, og av og til rir vi runder som bare er på 30 min.

Marte+Quicky
29-08-2006, 21:20
Som regel så rir jeg turer på mellom 30min og 1 og 1/2 time. Rir nesten alltid i skogen, masse fine turstier rundt omkring :)

Labello
01-09-2006, 03:14
Ligger vel

+Falco+
02-09-2006, 16:24
Skikkelig ridetur: 1-1 1/2 time
Skrittetur: 15-20 min

Rir på grusvei i skogen :)

Wilisia
02-09-2006, 16:55
Rir ofte tur. Et 2-3 ganger i uka. Rir ofte to ganger om dagen og da er det greit at den ene økten er tur. Klarer ikke og ri skrittetur. Har gjort det et par ganger siden vinteren. Nei, jeg elsker og springe med Roxanne! Kan ri skritteturer også og det går helt rolig. Hun er ikke sånn som tar ut i full galopp fordi det er det hun er vannt til. Iallefall ikke med meg. Vet ikke hva som skjer når noen andre kommer oppå. Prøver og drøye det til en time selv om det tar ca 30 min opp og ned ;)

Lopke
02-09-2006, 17:00
Går mest i turer her og. Har ikke skikkelig bane eller ridehus. Kun en grusbane som er brukelig om jeg vil.. men blir mest tur. Kan jo trene en del øvelser likevel.

Hege
02-09-2006, 17:17
Jeg prioriterer å trene hesten min selv på banen, så har forrytter til å ri hesten min på tur. Hun går på tur 2 dager i uken, rundt 1 time.

Shadowfax
02-09-2006, 19:11
Det er vel tur, men som oftest på grusvei. Fine plasser å trene gangarter :) Skjelden man beveger seg vekk fra veien egentlig.
Lengden på turen varierer den, alt fra 10 min og oppover, men skjelden over en time..
Gloi viste en frustrerende side av seg selv i dag, så vi brukte ca 40 min på 3 km.. helsiken mann.. Heite djevel ;) hehe.. *sliten*

Kurre
02-09-2006, 19:28
Her er det ikke bane,så all trening gjøres på tur med mindre jeg er på kurs eller har reist avgårde for å trene noe spesielt.

Er ikke noen "kose-meg-på-lang-kaffe-og tusle-tur"menneske...når jeg rir er jeg "på jobb",så det blir heller relativt kort tid og høy intensitet.
Fra 20 min opp til 45 min er nok normalen.

Hender selvfølgelig at jeg tar en lenger tur sammen med noen,eller pusler ut i skogen på sopptur eller lignende med Kurretingen...men det blir noe annet og er nok ikke så ofte.

Ullsokken
03-09-2006, 16:51
Jeg rir minimum halvannen time hver dag. Nå har jeg nettopp flyttet til Bergen og skal til å utforske området når jeg har ordnet stallplass og fått hesten bortover. Gleder meg! :D

Edit: Jeg rir mest i skogen og på fjellet. Høyfjellet har noe eget ved seg. Så vilt og vakkert.

Silje og Tindra
03-09-2006, 17:35
OT: Velkommen, Ullsokken. :-D

Trallala
20-09-2006, 22:19
Har ikke hest eller hest på for eller noe sånt, så det blir ganske skjelden turer på meg. Rir en gang i uka på kurs, og da blir det ikke mye turer. Men før da jeg hadde hest på for, pleide jeg å ri ca 1 time +/-, avhengig av vær og hvor tidlig det ble mørkt og sånn. Liker ikke å ri alene i mørket. Da red jeg mest langs veien (grusvei), og kanskje litt innpå traktorveier og sånn.
Nå merker jeg at jeg savner de turene... :(

Victoria
27-09-2006, 15:40
Rir nesten aldri på tur, for Vinnie er ikke helt trygg, kan man si, med mindre andre hester er med. Men de gangene vi først har kommet oss ut rir vi vel ca. 30min, avhengig av hvor god tid vi har. Begge syns det er ekstra morsomt når vi kan ri i skogen :D

IdaO
06-11-2006, 14:14
Rir der jeg kan, langs veien, i skogen, begge? :P rir ca 30min-over en time.

Katinka
06-11-2006, 17:32
Jeg rir stort sett på tur, men mest for å trene. Vi har bare en pitteliten ridebane på stallen, og den egner det seg ikke til å trene noe som helst hurtigere enn skritt på. Da rir jeg i skogen, eller finner noen grusveier det går an å ri litt tempo på. Mye asfalt rundt om ved stallen, dessverre, så det blir en del skritting likevel. Rir sjelden mer enn 1 time. Rundt 30-40 minutter pleier vi å være ute, men det kommer an på hvordan hesten går.

JiviDream
11-12-2006, 12:17
Tur blir det mye av her, men mest kjøring. Da er det mest i løypen rundt travparken her, og på en rettbane som ligger forsiden av. Når jeg rir så prøver jeg meg gjerne inn i skogen, men de hestene jeg har er jo så helsikes redd for å bli våt på føttene sine!
Er ute med de min. 30min og så lenge jeg egentlig føler for det og så lenge hesten ikke er sliten. Turene er ikke nødvendigvis så lange innen kjøring, da jobber vi heller godt og hardt og tar en lang skrittetur, men når jeg rir så kan jeg være leeenge ute :-)

Anne&gneistene
24-12-2006, 01:50
Rir mest på tur, så jeg pleier til vanlig å ri mellom 45 min til 1 time.

Malinas
24-12-2006, 02:27
Rir på tur noen ganger i uka, men hvor jeg rir og hvor lenge varierer mye. Noen ganger er det bare liten skrittetur i boligfeltet, og da er det som regel 30 min ca. Andre ganger rir jeg på grusvei/skog og da blir det lengre, ofte 1-2 timer.
Elsker jo å ri i skogen da, det er det beste :smile:

Gjest-
24-12-2006, 03:22
Leier på tur jeg da, siden hesten min er halvannet år ;) Men like mye tur for det :-D
Pleier å leie ca halvtime når jeg tar henne med ut. Syns det er en grei tid :) Ikke for mye, ikke for lite :)

Anne_vanne1
24-05-2009, 15:34
Jeg rir mye på tur, mange ganger i uka som oftest. Bor i Oslo, men turmulighetene er utrolig mye bedre enn man skulle tro! Stallen ligger nær 7 ulike skogsområder (deriblandt to store skoger, med milevis med skogveier og stier. Vi kan ri langt inn i akershus dersom vi vil det!). Jeg rir som regel mellom 1,5 til 4 timers turer, både på grusvei, skogsvei og sti.

:)

Therese&Gro
24-05-2009, 15:38
Rir alt fra en liten korttur på en halvtime til en langtur på ca. 3 timer.

Rir da på grusveier og skogsstier.

IngvildK
24-05-2009, 15:41
Da jeg hadde hesten "hjemme" (altså like i nærheten av hvor jeg bor), red jeg kun på tur. Red mellom 20 minutter og to timer. Red på grusveier, langs asfaltvei, på stranda, på stier og traktorveier, og ofte var vi "offroad" og red også, mellom tuer og i lyng.

Da jeg flyttet hesten til en stall med bane red jeg tur 2-4 ganger i uka. Da langs gangvei, grusvei og traktorvei. Red mellom 20 minutter og én time.

Red i alle tre gangarter på tur, enkle dressurøvelser og hoppet litt grøfter og nedfalne trær innimellom.

Sol
24-05-2009, 15:54
Jeg rir på tur, både på grusveier og på stier, eller off-road. Veldig glad i å ri i terreng som krever av både meg og hesten min, hvor han må tenke seg om før han setter foten ned. Da er han den beste ridegampen i verden, stødig, trygg, sterk, og en meget, meget hyggelig turkompis. Nå som formen begynner å komme håper jeg vi kan få noen skikkelige heisaturer i brattene rundt her snart.. vi liker det:)

Silje&Fjellrosa
24-05-2009, 18:47
Vanligvis rir jeg turer på en time - halvannen, men det varierer. Rir over alt hvor jeg kan komme fram, dvs:
-Traffikert vei asfalt/grus (jeg må ri på asfalt uansett på grunn av stedet jeg bor, men prøver å holde meg unna mest mulig)
- Grusveier
- Skogsveier i kupert/ukupert terreng
- Stier
- Skog
- På fjellet
- Klatring
- Jorder

MYE bratt/ulendt terreng :)

Diamond
24-05-2009, 21:10
Jeg rir veldig mye på tur, omtrent 4-5 ganger i uka. Rir overalt, men skogsstier o.l. er vel det koseligste. Her vi står nå er det helt fantastisk turterreng, så regner med det blir maange og lange turer når gampen blir frisk. Vanligvis rir jeg fra 1/1,5-3 timer :)

Andrea
24-05-2009, 21:14
Jeg rir på tur 1-2 dager i uka til vanlig. Rir da ca. 45 min- 1 time som regel, men hender jeg rir kortere eller lengre turer også. Rir på traktorveier i skogen, eller på stier inni skogen.