PDA

Se full versjon : Igangsetting

stine
28-08-2006, 22:03
Vet at dette er veldig individuelt, men hvor lang tid må man regne med hvis man setter bort hesten til igangsetting av gangarter?? tenkte på en mnd, men er dette uansett for lite? Hesten kan så langt å skritte og trave rent. Innslag av tølt også.

Kurre
29-08-2006, 01:49
En mnd er vel kort tid om jobben skal gjøres riktig,godt og uten å "overkjøre" hesten.
Det er noen der alt ligger så lett til at det vil holde,og form og forkunnskaper og alder vil også telle endel....
Tror nok jeg ville regne med et par mnd,så kan man heller bli positivt overrasket om ting skulle gå veldig greit.

Alt kan jo stresses frem og presses frem,så for all del...men bedre å kunne ta ting litt roligere.

stine
29-08-2006, 10:48
ja det er jeg enig i. Derfor har jeg lagt vekt på å skritte han i form i noen mnd nå, har akkurat begynt med travet nå. Men han kan ting begynner å bli lydig, kan halvparader, flytte seg for sjenkel, overganger skritt-trav, trav-skritt osv. Men det jeg for det meste har fokusert på til nå er miljøtrening og å skritte han i form. Som du sier med å overkjøre hesten så har jeg tenkt å passe på at han er i bra form før jeg setter han bort.

Vet du om noen flinke trenere i området hedemark/oppland/oslo osv? jeg bor like ved erik andersen, men siden jeg er student blir det litt mye med 6000kr i mnd... :wink:

Kurre
30-08-2006, 11:22
Det er mange som holder til rundt der...Hvem man velger blir litt opp til hver og enkelt,smak og behag vettu...
Det er trenere andre synes er "sendt av Gud" som jeg ikke ville drømme om å sette hesten min hos og nok motsatt også.

Selv har jeg veldig sansen for Christina (Lund) men vet hun har vært litt tricky å få tak i i vår og sommer.