PDA

Se full versjon : Refleks!

Speedy As A Bullet
27-08-2006, 15:37
Nå som høsten begynner å komme snikende igjen, kommer også mørket.
Vil bare minne alle på å huske refleks, og nok refleks.
Er så ufattelig viktig for både hest, rytter, bilførere og andre som ferdes på veiene!
Så tørk støvet av de, og ta de i bruk igjen :)

Maria
27-08-2006, 17:24
Ja, er du gal! :P
Hesten jeg rir må ha refleks på beina, og jeg skal ha refleksvest, og antageligvis kanskje dekken ;)

Torhild
27-08-2006, 18:37
Og i den mørke tiden priser jeg meg lykkelig for min arbeidstid som gjør at jeg kan ri på tur hele formiddagen om jeg vil, og selvsagt ri i ridehallen når regnet og snøen kommer =)

Marte+Quicky
27-08-2006, 19:55
Ja, såklart skal vi bruke refleks :P Skal finne de fram nå snart :wink:

Belinda
28-08-2006, 11:53
Jeg har brukt refleks lenge nå.Også i sommer da jeg rei sent om kvelden.
Synes det er helt idiotisk å ri uten refleks i mørket,og blir skikkelig "pissed" når jeg treffer ryttere uten refleks..
Hva tenker folk med!!
(Noen her har sikkert lest innlegget mitt på HM om refleks...Om meg og alle "juletrærne" på tur :D )

Så vær flinke i høst/vinter alle sammen.Så er det større sjans for at vi treffes her igjen til våren :D Men alle hestene i god behold!

Hilsen en litt oppgitt ponnis-eier :roll:

Labello
01-09-2006, 02:08
Refleks b

smulemor
01-09-2006, 02:40
her går det i...

refleksbeskyttere på forbein og straps bak

halerefleks

hjelmrefleks/lykt

refleks på hodelag og tøyler

fortøy

refleksdekken

tofargede stigbøylereflekser

reflekser rundt mine legger

og en genial refleksjakke jeg "arvet" fra gamlejobben type vegvesen.
denne jakken er supervinterforet og mye bedre en de ridejakkene som selges.

sommerstid så bruker jeg vest i stedet for jakke.

har jeg glemt noe ?

Belinda
01-09-2006, 11:59
Må le litt da...
Refleks kan tydeligvis være irriterende og forvirrende for noen..

Var på ridetime i går med gampen min.
Tok på han alt mulig av refleks da det kanskje var blitt mørkt før jeg kom meg hjem..
Vi gallopperte noen runder,da hesten min gjorde noe rart..Kryssgalopp regnte jeg med.Spurte ridelæreren om hun hadde sett det..
Svarte da:Er så forvirra av alle refleksene dine,så vet ikke hva hesten din gjør i det hele tatt! :shock:

Kanskje på tide å roe refleksbruken litt?? :roll:

Labello
01-09-2006, 15:17
Vi gallopperte noen runder,da hesten min gjorde noe rart..Kryssgalopp regnte jeg med.Spurte ridelæreren om hun hadde sett det..
Svarte da:Er så forvirra av alle refleksene dine,så vet ikke hva hesten din gjør i det hele tatt! :shock:

Kanskje på tide å roe refleksbruken litt?? :roll:

Hahaha :lol:

Tone
06-09-2006, 22:12
Jeg har brukt og kommer nok til å bruke det denne vinteren også :lol:
Hesten har:
fotrefleks på alle 4 beinan
y- refleks fortøy
tøyle refleks
blinkelys i pannereima
refleks el blinkelys i stigbøylene (blinkelys i venstre)

Kjører vi så pakker vi på reflekser på selen også :)

Rytter/kusk:
refleksvest
blinkelys på venstre arm
hodelykt

Noen som sa blinkende juletre :?: :idea:

Christina
25-11-2006, 20:15
Vi er veldig fattige på reflekser her oppe i stallen, men det er ikke så mange som rir på veien i kveldstid bortsett fra meg og Ida. Alt vi har er fire benreflekser og et fortøy som vi låner av Absira, også har jeg refleksvest. Så det blir to beinreflekser på hver når både jeg og Ida rir, fortøy på Nobello som pleier å gå først, og refleksvest på meg... Ida skal vel finne seg en vest hun og..? Men vi burde jo virkelig ha mer.. jeg brukte alle refleksene på Nobello da jeg red langs veien i går, og pappa kjørte forbi bakfra. Vi ble jo sett, alle bilistene sakket ned og sånn, men pappa sa senere at det var ikke lett å se oss. Så det er jo tydelig at vi trenger mye mer! Så for tiden, hvis vi rir langs veien, så rir vi ikke lange biten...

IdaO
25-11-2006, 20:20
Vi er veldig fattige på reflekser her oppe i stallen, men det er ikke så mange som rir på veien i kveldstid bortsett fra meg og Ida. Alt vi har er fire benreflekser og et fortøy som vi låner av Absira, også har jeg refleksvest. Så det blir to beinreflekser på hver når både jeg og Ida rir, fortøy på Nobello som pleier å gå først, og refleksvest på meg... Ida skal vel finne seg en vest hun og..? Men vi burde jo virkelig ha mer.. jeg brukte alle refleksene på Nobello da jeg red langs veien i går, og pappa kjørte forbi bakfra. Vi ble jo sett, alle bilistene sakket ned og sånn, men pappa sa senere at det var ikke lett å se oss. Så det er jo tydelig at vi trenger mye mer! Så for tiden, hvis vi rir langs veien, så rir vi ikke lange biten...

Jeg har utrolig lite reflekser ja :???: Litt skummelt egentlig, men nå er refleksvest i boks i alle fall :-D Det hjelper jo på synligheten bakfra.

Andrea
25-11-2006, 22:51
Bruker refleksvest og beinreflerkser, men bare tre stk. da jeg ikke finner fler :/

Synne
25-11-2006, 22:57
Har:

*Refleks-fortøy
*Beinreflekser på alle 4 bein
*Refleksvest og litt anna dilldall på meg ;-)
*Iblant refleks-lendedekken...

IngvildK
22-12-2006, 18:00
På Hera bruker jeg refleksfortøy og 3 beinreflekser med borrelås. Den fjerde beinrefleksen mistet vi da vi red i fjæra og Hera plutselig plumsa ut i vannet :oops: Refleksdekken har hun ikke.

Jeg selv bruker refleksvest og av og til hodelykt. Skal få tak i blinkelys til å ha på venstre arm eller bein, og jeg har nå ønska meg hjelmtrekk til jul (:

Therese
22-12-2006, 19:35
Her har vi brukt reflekser lenge allerede.. Mørkt her oppe nesten hele døgnet uansett nå, så det er på med refleks uansett hva vi skal.

Marte+Quicky
23-12-2006, 22:54
Jeg bestilte den reflekspakka fra Hööks i år, så jeg rir med refleksdekken, på alle 4 beina, fortøy, pluss refleksvest og hodelykt++ ;-) Men har nesten ikke brukt det ennå da, for har ikke vært ute så mye i mørket ennå...

Tinnis
24-05-2007, 22:21
Man må ha MINST 7 reflekser tilsammen på seg om du skal få igjen noe på forsikring, HVIS det skulle skje noe! ;) så jeg rir alltid med over 7 reflekser :)

Astrid
24-05-2007, 22:33
Min siste investering innen refleks ;)

1435

Twin Joy
24-05-2007, 23:50
Jeg er også et lite juletre når jeg er ute å rir når det er mørkt om sommeren , eller hele vinteren... Reflekser på alle 4 bein, refleksridedekken, refleksfortøy, refleksvest på meg, reflekser på stigbøylene, og hvis jeg rir med kjeledress eller thermo rider støvler så er det reflekser på det og:P minimum 9 reflekser altså:P

smulemor
25-05-2007, 08:03
Min siste investering innen refleks ;)

1435

hvor fikk du tak i det ?

Astrid
25-05-2007, 10:24
hvor fikk du tak i det ?

Den er fra England :)

smulemor
25-05-2007, 11:05
vet du produsent ?

Astrid
25-05-2007, 12:32
WeatherBeeta såklart ;)

smulemor
25-05-2007, 12:37
takker :D

ponnitrollet
25-05-2007, 16:08
Rir ikke om vinteren jeg. Eller jo, bare om dagen. Men vet at refleks er viktig.

Rikke
26-05-2007, 00:28
Bruker alltid refleks på høsten/vinteren her :)

Trenger heldigvis ingenting fra ca mai til august siden det er lyst hele døgnet. Deeilig!

Astrid
26-05-2007, 00:34
Mai til August? :p Har ikke brukt refleks på ett par mnd jeg :lol: Det er jo ikke skikkelig mørkt ute nå en gang :)

Annette
26-05-2007, 00:36
Bruker nesten ikke refleks jeg, men rir ikke når det er mørkt ute, så fall så er det bare ute på utebanen

Rikke
26-05-2007, 12:37
Mai til August? :p Har ikke brukt refleks på ett par mnd jeg :lol: Det er jo ikke skikkelig mørkt ute nå en gang :)Midnattssol you know ;)

Astrid
26-05-2007, 12:54
Trodde det ble tidligere lyst om våren også jeg.. Men OT, OT! :lol: