PDA

Se full versjon : Første stevne for hesten

Guuroo
10-11-2008, 12:44
Til helgen skal jeg starte stevne med hesten min. Starter klubbstevne, 60 cm for treningen sin del. Hun er bare 5 år, aldri startet før.

Hva bør jeg tenke på?
Hvordan forberede henne mest mulig?

Oppvarmingen foregår inne i hallen der stevnet er, så det hjelper kanskje litt.

Vil ikke at hennes første stevne skal bli en jævli opplevelse for henne. Er litt redd for at hun kommer til å stoppe opp å steile hvis hun ikke tør å gå forbi noe som er skummelt.

Kommer til å ta meg god tid, og har planlagt å legge inn to volter iallefall.

Tips?

Siiilje
10-11-2008, 12:48
Ha med deg en som kan snakke rolig til hesten om du er redd den kan bli stresset. (da gjerne en som kjenner hesten godt) :)

Guuroo
14-11-2008, 15:40
Ja, det skal jeg. Og jeg skal snakke til henne mens vi rir hvis hun blir stresset. Skal trave med en gang jeg kommer inn, og skal ta en runde i trav i ridehuset før jeg traver/ skritter mellom hindrene og lar henne se på om det er noen som er spesielt skummel. Publikum tror jeg ikke er noe problem, men må bare be de om å ikke klappe :) Og ingen musikk, iallefall på veldig lavt volum. Hehe, ønsk meg lykke til, tror jeg trenger det :D

Liselotte
14-11-2008, 15:48
Masse lykke til i hvert fall :D

Regner med at du oppdaterer oss og sier hvordan det gikk ^^,

Guuroo
14-11-2008, 21:56
Takk :)
Ja såklart skal jeg det. Hvis jeg overlever.

Guuroo
16-11-2008, 18:53
Superhest :D Det gikk kjempebra!!!! Over all forventning. Legger inn link til bloggen min når jeg er ferdig å skrive stevneblogg, også skal jeg legge inn film heeh :D