PDA

Se full versjon : Priser på Stalleie/boksleie

Speedy As A Bullet
26-08-2006, 22:52
Hei! Vi holder nå på å blåse nytt liv i Hestesentret her i kommunen, som har stått tomt det siste året,og da er det mye å tenke på.

Lurer blandt annet på stallpriser. Er både bokser og spilt.
Stalleien skal innkludere:
*Boksleie
*Flis/spon
*høy/silo
*kraftfôr

Stalleien skal også dekke forsikringer, strøm o.l

Er opplyst bane, låsbart salrom, egne skap med låser på, fine luftegårder, og fine turmuligheter. Fri tilgang på rundballe ute.

Hva mener dere er en vettig pris for dette i mnd?
Prisforskjell mellom boks-spilt? Prisforskjell ponni-hest?

Stallvaktene skal gå på rundgang.

Vi skal også leie inn instruktører, så det er muligheter for kurs og privattimer.

Hva ville dere betalt?

Torhild
26-08-2006, 23:54
Hos oss koster det 1800,- for ponny, 2000,- for hest. Spilt-pris vet jeg ikke, da det kun er skolehestene som står på spilt hos oss. Men vi må holde spon selv, så der kan dere jo legge på litt om det kommer i tillegg.

Jossa
27-08-2006, 10:44
Vi betaler 3500 men dette er i Bærum da! Men her gjøres alt,vi må bare møkke og fore siste måltid selv om hestene skal ha det. Vis vi skal ha annet for enn havre og bygg må vi kjøpe dette selv. Vi har skuffer og skap til tingene våre og alt annet er supert. Også har vi VERDENS beste miljø! Elsker stallen!

Hanniball
27-08-2006, 11:37
Der jeg står nå,betaler vi 4300kr for:
*Boks
*Flis
*Høy
*For(Det meste av Norgesfor+champion energi,champion komplett og champion gull
*Ingen foringer og stallarbeid selv(utenom møkking)
*annlegsleie(Stort ridehus på 28*68 og stor ridebane på 40*80.Nytt ridehus på 25*60 skal også bygges.)
*Flotte turmuligheter!!

Om man skal ha utslipp koster det 500kr ekstra.De fleste må ha det,om man har behov for at hestene står ute en del timer om dagen.Da blir de sluppet ut kl.halv ni,og om de skal ha lunsj,blir de tatt inn kl ett.Men man kan sleppe de ut på ettermiddagen så lenge man vil.Hestene står da i ganske store padocker,og min står i gress padock=D

Når jeg hadde hesten hjemme på stallen hos oss,hadde vi noen oppstalører,og de betalte 1100+høy.Da var boksen og flis med i prisen,+frokost alle dager,og lunsj foring i hverdagene.Ellers gikk stall arbeidet på rulering.Vi hadde mulighet til å leie rideanlegg,som ligger som nærmeste nabo.Og vi hadde ganske store gress padocker.Og ikke minst flotte turmuligheter.

Silje og Tindra
27-08-2006, 19:24
Jeg synes det som er mest avgjørende her er hvor i Norge dette er og hvor stor etterspørselen for stallplass er. Er etterspørselen høy, kan leien justeres opp, men ned dersom den er liten osv.

Vira
07-09-2006, 20:12
*Boks
*Flis
*Høy
*annlegsleie(Stort ridehus på 28*68 og stor ridebane på 40*80.Nytt ridehus på 25*60 skal også bygges.)
*Flotte turmuligheter!!

Om man skal ha utslipp koster det 500kr ekstra.De fleste må ha det,om man har behov for at hestene står ute en del timer om dagen.Da blir de sluppet ut kl.halv ni,og om de skal ha lunsj,blir de tatt inn kl ett.Men man kan sleppe de ut på ettermiddagen så lenge man vil.Hestene står da i ganske store padocker,og min står i gress padock=D

Når jeg hadde hesten hjemme på stallen hos oss,hadde vi noen oppstalører,og de betalte 1100+høy.Da var boksen og flis med i prisen,+frokost alle dager,og lunsj foring i hverdagene.Ellers gikk stall arbeidet på rulering.Vi hadde mulighet til å leie rideanlegg,som ligger som nærmeste nabo.Og vi hadde ganske store gress padocker.Og ikke minst flotte turmuligheter.

Jøss... 4300.. Er du galen.. (ikkje ta det personlig :) )Er ikkje det kjempe dyrt? Hadde ikkje e g hatt råd til..Har heldigvis gratis stallplass, kun betaler for høy og kraftfor. :D

Er enig med silje at det har veldig mykje å sei på kor en bur i landet når du skal avgjøre pris...

Wulfi
07-09-2006, 20:22
Hos oss (Haugesund Rideklubb) betaler vi 2750,-
Det inkluderer boks, skap til utstyr, 12 fôrenheter, en sponballe i uka, tilgang til to volter, pluss ridehall.

For noen ekstra kroner kan man få F.eks daglig utslipp, solarium, sprang, og bakketrening med Morten Holm, ekstra sponballer... etc...

Minuset er at det bare er noen små paddocker å sette hestene i. Skulle ønske det fantes et stort beite liksom...

Lene og Diesel
19-10-2006, 11:57
Jeg har til nå betalt 1000kr mnd for en hest. Dette er bare for stallplass og beite,ikke noe annet. Vi er heldigvis flere i stallen,så vi deler på foringer. Har 2 per uke og hver 4 helg. I tillegg må vi kjøpe høy,spon og kraftfor. Bruker ca 2500kr mnd på en hest. Nå er den andre kommet tilbake,har til nå stått i spilt. Nå blir det en boks ledig,så han får flytte i den. Betaler 1250kr mnd for begge 2, mot at jeg Flytter Diesel tilbake til spiltet hvis det skulle komme en til hest på stallen. Vi forer med rundball ute,har minimale høyutgifter av den grunn.
Henter spon selv,så den er gratis. Jeg har regnet ut at for 2 hester betaler jeg ca 2600 imnd.
Legger til at jeg henter litt høy nå og da,for å fordele utgiftene litt mer..

Torhild
19-10-2006, 20:13
Hos oss koster det 1800,- for ponny, 2000,- for hest. Spilt-pris vet jeg ikke, da det kun er skolehestene som står på spilt hos oss. Men vi må holde spon selv, så der kan dere jo legge på litt om det kommer i tillegg.

Uups... Nå er ALT blitt dyrere hos oss. Nå betaler vi 1000,- for boksen. Denne er moms-fri. Ellers betaler vi 3,80 pr kg høy, 2,70 pr liter bygg eller havre, 3 kr pr liter norgesfor kraft, 4 kr literen gull + moms på foret. Og skal man da gi mye høy, så stiger fort stallregningen opp mot 3000,-!!! :x

Nettan
19-10-2006, 21:03
Wulfi; "Dansken" Morten Holm? Red for han før - dyktig, men STRENG trener.. Kunne godt tenkt meg å ridd for han igjen..:)

Jeg betaler mellom 4300-4000 i mnd alt ettersom hvor mye fòr hun får, dette er da inkl flis, bortkjøring av møkk, høy (Golden Grass) kraftfòr (Spillers for min del, derfor prisen) utslipp og fòringer alle ukedager, kveldsfòring og helger går på turnus hos oppstallører.
Isolert ridehus 20*40 (lite og deles med rideskole..) stor utebane, fin feltbane, men desverre elendige turmuligheter..

Hege
19-10-2006, 22:18
Jeg betaler fra ca 4000-4300 (avhengig om de forer med høy eller rundball, og hvor mye høy jeg skal ha). Grunnleia er iallefall på 3200(rundball)/3500(høy) og den inkluderer:

*7 kg høy
*Spon
*2 ridehaller på 20*40
*1 ridebane på 25*50
*Utslipp på hverdager (i egen fast luftegård, og det fores frokost og middag ute).
*Fasiliteter som 2 store salskap, 1 mindre skap, tørkerom, vaskespilt m/varmvann, varmekro, masse hindermateriale, gode turmuligheter osv.
*Slipper å fore, gjøre arbeid på gården osv (foruten vanlig dugnader)

Minuset er at det er rideskole på stedet (mandag til torsdag i den ene hallen, og mandag til onsdag i den andre). Husene og ridebanen er forsåvidt også i minste laget, og derfor arrangeres det aldri stevner der. Men vi har ukentlige treninger i både sprang og dressur.

Når man skal fastsette pris, må man jo nesten følge markedet. Men jeg lurer litt på om stallen min er litt overpriset i forhold til resten av byen.

Marte+Quicky
20-10-2006, 19:23
Vi betaler rundt 3000kr i måneden. Dette er da for:

-Fôr (høy/silo og kraftfôr)
-Flis
-Ut og inn fra luftegård
-Fôring
-(Stor) boks
-Luftegårder (med beitegress)
-Møkking
-Treningsløyper (flotte treningsmuligheter for travhester; rakbane, bakker, osv)
-Og masse fine turmuligheter, mange ridestier rundt om i skogen

absinthe
21-10-2006, 17:57
der jeg hadde hest før,betalte jeg 1800 fast hver måned, uten kraftfor...
nå har jeg og samboeren bygget stall, og har hester som leier.. men er enda usikker på prisene her...
hvor mye er det vanlig for selve boksleien? for han må jo ha litt for strøm, bygging, vedlikehold og diverse slikt, så ikke han går i tap..

MailinnogXena
25-10-2006, 22:08
Jeg står i en stall 10min fra sandnes og ca 20 fra Stavanger og betaler 2100,- i mnd...

Dette er ink:

- Boks
- Fri tilgang på grovfor (høy/høyensilage)
- 3 spon i mnd
- Morgen og middagsforing
- Utslipp
- 1Utstyrskap/ 1 varmerom(som ikke er så varmt)
- En liten ridebane(med lys)
- Flotte tur muligheter
- Do

- Helge vakter går på deling hver 11uke.
(da har vi ansvar for å holde stallområdet,luftegården og marka fri for
møkk i ei uke, foring og utslipp i helgen)

Vi har også tilgang til ridehus ved å betale anleggsleie hos Sandnes og Jæren rideklubb som er 10min skrittetur fra stallen.

Hanniball
26-10-2006, 14:48
*Boks
*Flis
*Høy
*Flotte turmuligheter!!

Jøss... 4300.. Er du galen.. (ikkje ta det personlig :) )Er ikkje det kjempe dyrt? Hadde ikkje e g hatt råd til..Har heldigvis gratis stallplass, kun betaler for høy og kraftfor. :D

Er enig med silje at det har veldig mykje å sei på kor en bur i landet når du skal avgjøre pris...

Jo,det er mye,vi betaler vel 4800,siden vi har utslipp..Men Melsom er vel en av de dyreste plassene i distriktet også.Men utrolig godt miljø,og fin stall da!!Veldig nytt alt sammen!!Desuten går jeg på skole der,og da må jeg nesten ha hesten der.

Wulfi
26-10-2006, 15:03
Wulfi; "Dansken" Morten Holm? Red for han før - dyktig, men STRENG trener.. Kunne godt tenkt meg å ridd for han igjen..:)

Jepp. Det er Morten. Han har treninger hver tirsdag og torsdag.

Lopke
27-10-2006, 00:54
er det en danske som underviser i Haugesund????

i hva?? dette var interessant!!!

Wulfi
27-10-2006, 08:44
er det en danske som underviser i Haugesund????

i hva?? dette var interessant!!!

Sprang/bakketrening.

ZK
28-10-2006, 16:10
der jeg jobber betaler man 5500, og da er dette inkl:
- fri tilgang på høy
- champion energi, havre og bygg, skal man ha noe annet må man skaffe det
- fri bruk av ridebane, med gummiunderlag
- fri bruk av ridehallen, begge banene er på 20*60
- utslipp hver dag, innslipp,
- av og på med dekken,belegg.

Oppstallørene forer annen hver helg, resten blir gjort.

og måking er inkludert, samt fri tilgang på flis..

lukas
28-10-2006, 19:13
Betaler 1400..
Da er innslipp\utslipp
spon
og at de forer for meg inkl.

må kjøpe høy og kraftfor selv

lillekira
28-10-2006, 21:17
På stallen rett ved der jeg bor tar de 2680.- pr.mnd
Inkludert alt.
Høy 3-4 ganger pr.dag
Kraftfor/vitaminer/tilskudd 2 ganger pr.dag
Inn-ut slipp hver dag.
Møkking hver dag.
Flis inkludert.

Ridebane,roundpenn og herlige turmuligheter.
Utegang fra morgen til kveld (litt væravhengig da)
Alle padocker er grusbelagt,og godt drenert så de er stort sett helt tørre til enhver tid.

Er tørkerom til dekken/utstyr
Vaskerom/toalett
Skap til utstyr og lagringsplass.

Elisabeth j
28-10-2006, 21:31
Jeg slipper billig unna, da det er søstern min som driver stallen jeg har hest på.

Jeg betaler 1700kr i mnd for:
*kraftfòr
*grovfòr
*ut og innslip
*foring ute midt på dagen med grovfor.
*flis

Stalleier fikser også med markekurer til alle sammen( mot tilegg i prisen) og ordner med veterinær en gang i året for vaksinering.
Vi får også ett lass med gulerøtter hver 14dag hvor vi på stallen deler på summen. Får ca 10 store vedsekker med gulerøtter ved hver levering.

Fra og med den 1nov så skal jeg betale to stallleier. Har ei drektig avlsmerr jeg skal begynne å betale på, da følet er adksilt nå. :wink:
¨
Så blir jo totalt 3400kr i mnd på meg. Er en del ting som må droppes for at det skal gå rundt. Men sånn er det når man vil ha både løpshest og føll på en gang.

Belinda
23-11-2006, 11:35
Jeg tar kun 500 for boksen jeg leier ut..Ser jo at det er altfor lite.. Vi henter jo flis sammen , så deler jo på jobben der.. Høy må hun ordne selv snart ,men til nå( 3 mnd) har hesten spist av mitt " gratis!
Men jeg fôrer alle morgener i ukedagene og slipper ut...

Burde vel tatt mer???

Big Mac
24-11-2006, 00:16
Jeg tar kun 500 for boksen jeg leier ut..Ser jo at det er altfor lite.. Vi henter jo flis sammen , så deler jo på jobben der.. Høy må hun ordne selv snart ,men til nå( 3 mnd) har hesten spist av mitt " gratis!
Men jeg fôrer alle morgener i ukedagene og slipper ut...

Burde vel tatt mer???

Hallo!
Spise på høy gratis for bare 500kr mnd!?? :eek: Det er å ta lite i ja...