PDA

Se full versjon : Irritert!

Takr91
04-11-2008, 03:24
Litt oppafor der jeg bor er det en til stall, de som har hestene sine der er rundt 18 årene, og det er en ting jeg lurer på; Hva gå igjennom hodene deres når de rir etter veien uten hjelm, refleks(verken på hest eller rytter) og ridesko når det er mørkt ute? De pleier å sitte to og to på hver hest, og har på seg helt mørke klær og hestene er også mørke.
Mamma har holdt på å kræsje i de opptil flere gange, pga at man ikke ser dem og de skal abolutt ri midt på veien når det kommer biler. Man prøver å fortelle de at det er farlig og at noen kommer til å bli skadet av det, men de ler det bare bort og kommer med "Jeg er så flink å ri at det ikke skjer noe med meg"
Greit nok, jeg gir blanke helvete i om de blir skadet, men de har faktisk ansvar for andre liv og med tanke på hesten og evt. bilførere som ikke har sjans å se de når de traver over veien.

Hva kan man si for å få dem til å høre? Vet det ikke helt er mitt bord, men når uskyldige kan bli involvert så er det ille. Og jeg blir så kraftig irritert!!!

Perlas
04-11-2008, 06:48
Det finnes desverre slike mennesker over alt. Vet ikke helt hva du kan gjøre med det , men det er iallefall helt klart at de setter seg selv og andre i fare.
Samtidig som de setter hestemiljøet der borte i et dårlig lys. Kanskje flere burde gå sammen for å snakke med de? Ellers, vet jeg ikke hvor mye man kan gjøre. Tror igrunnen det ikke er så mye..

Julie og Kamy
04-11-2008, 06:51
Fortell dem det du skrev her

Siiilje
04-11-2008, 07:12
Det er veldig mange som ikke hører på hva du sier, når man prøver å forklare ting på en ordentlig måte, desverre..
Jeg er også skikkelig irritert på sånne som på død og liv skal ri uten hjelm, gjerne når det er mørkt og glatt og sitter med mobilen i den ene hånden..
Skjønner at du er irritert...

Takr91
04-11-2008, 09:02
Har prøvd å si til de flere ganger, men da gir de meg enten fingern eller begynner å skjelle meg ut. Kan man bare ikke avlive de? :p ville vært lettest

Issa
04-11-2008, 10:41
Ta det opp med foreldrene deres?

Pernooh
04-11-2008, 17:39
Jeg tror nok det er lite du får gjort, dessverre. Eneste alternativ er å ta det opp med dem, eller be stalleier gjøre det. Man kan jo håpe at de får en lærepenge. Men ja, skjønner at du er irritert.

Knekten
11-11-2008, 17:08
Så dumme da.. uff! Kanskje det hjelper å snakke med stalleier? Det bruker å hjelpe på stallen hvor jeg står hvis det er noe spesielt. Eller foreldrene kanskje? De må jo bry seg om sikkerheten til ungene sine, kan ikke skjønne annet.. Håper det ordner seg da. Sånt er ekkelt!

MeretheHa
12-11-2008, 18:38
*skremme hestene deres så de faller og slår seg litt*....:shock:

De tenker da ikke på den stakkar sjåføren som må leve resten av livet sitt med samvittigheta for å ha kjørt hjel en hest eller en rytter???
Hvor er foreldra?... *ehh, oppdragelsen* ??

Takr91
12-11-2008, 23:37
Moren til hun ene har vi pratet med, hun har tydeligvis snakket med dattera sin, men ingen forbedring:(

Geronimo
05-12-2008, 22:40
Da kan de få se GPA hjelmen min etter en liten rideulykke i går. Først ble jeg most i veggen, deretter sparket hesten meg i hodet og knakk hjelmen min. Hadde jeg ikke hatt vest og hjelm da, ville jeg ikke vært her idag..:/

Torhild
05-12-2008, 22:45
Spørre om politiet har tid til å ta en liten patrulje-tur? Er jo i alles sikkerhet...

julnil
05-12-2008, 23:58
Spørre om politiet har tid til å ta en liten patrulje-tur? Er jo i alles sikkerhet...

Var AKKURAT det jeg også tenkte da jeg leste råden. Klag de inn til politiet hver gang dette skjer. Si dere har passert dem i bilen, og at de er en fare i trafikken. De er og regne som trafikkanter når de er med hestene på veien, så vil tro at politi kan gjøre noe med blant annet synligheten.

At de ter seg som noen idioter og ikke bruker hjelm, får være deres egen sak.

Isadora
06-12-2008, 00:19
Hvilke hester er det? Hva heter hestene:) Bare nyskjærrig..hehe:)

Takr91
06-12-2008, 01:13
Hvilke hester er det? Hva heter hestene:) Bare nyskjærrig..hehe:)

Er ikke sikker på hva hestene heter, men jeg tror det er mest kaldblodser der:P

Nå er det en liten stund siden sist vi har sett dem, og i jeg har møtt èn av dem med reflex:) Lurer på hvor lenge det varer.

Silje&Tenjar
06-12-2008, 23:48
Da kan de få se GPA hjelmen min etter en liten rideulykke i går. Først ble jeg most i veggen, deretter sparket hesten meg i hodet og knakk hjelmen min. Hadde jeg ikke hatt vest og hjelm da, ville jeg ikke vært her idag..:/

Er det mulig å få se et bilde og bruke som skrekk eksempel?

Geronimo
08-12-2008, 22:10
Er det mulig å få se et bilde og bruke som skrekk eksempel?

Har allerede kastet den...:S

Snofte
09-08-2010, 18:57
Trur ikke det hjelper med politiet, de er som regel for opptatt. Og håpe på at de blir kadet er jo litt slemt, derimot hadde det var i min krets hadde jeg gjort følgende.

Hent popcorn, saltet eller med smør hav du foretrekker. Sitt og se en stund, de komemr til og ri og kose seg. Og vent på at de finner riktig menneske som må brå stoppe for dem. riktig person vill be dem på en måte de ikke hadde forestilt seg og ha på hjelm. Finn riktig sinte bonde og de bruker hjelm. For en eller annen vill gjøre det, en eller annen vill snakke til dem på en serdeles udelikat måte så de forstår det.

Men forstår at du er brkymret, og det er jo en syk på kjenning for bilisten også. Ble nesten på kjørt en gang, og bilisten ble også svært redd. Syntes ikke de skal utsette andre for den på kjenningen og ha drept et emnenske, en hest elelr skdet menneske eller hest. det er ikke noe vakkers syn.

Silledille
09-08-2010, 19:45
UFF!! Som du sier må de bare ri seg i hjel om de ønsker å ta sjansen på det - men de setter faktisk andre liv i fare. Egoistisk innstilling.

Ikke så greit at de rir to på hestene i lengda heller :/ Stakkars hesterygger...

Tone
09-08-2010, 21:04
Tydeligvis bare kålhoder på toppen av de skuldrene:D

At de rir uten reflekser er farlig for bilister som da ikke ser de. Noen utenfor hestemiljøet ta de for seg etter bråstopp for de?

EliFi
09-08-2010, 21:07
Dette er en gammel tråd fra 2008, så vi får håpe det har blitt en ordning på problemet :)

Takr91
09-08-2010, 21:44
De byttet stall ifjor så jeg har ikke sett de på evigheter nå, tror også noen av de har sluttet med hest :)

IdaogNightwish
15-08-2010, 14:14
Litt oppafor der jeg bor er det en til stall, de som har hestene sine der er rundt 18 årene, og det er en ting jeg lurer på; Hva gå igjennom hodene deres når de rir etter veien uten hjelm, refleks(verken på hest eller rytter) og ridesko når det er mørkt ute? De pleier å sitte to og to på hver hest, og har på seg helt mørke klær og hestene er også mørke.
Mamma har holdt på å kræsje i de opptil flere gange, pga at man ikke ser dem og de skal abolutt ri midt på veien når det kommer biler. Man prøver å fortelle de at det er farlig og at noen kommer til å bli skadet av det, men de ler det bare bort og kommer med "Jeg er så flink å ri at det ikke skjer noe med meg"
Greit nok, jeg gir blanke helvete i om de blir skadet, men de har faktisk ansvar for andre liv og med tanke på hesten og evt. bilførere som ikke har sjans å se de når de traver over veien.

Hva kan man si for å få dem til å høre? Vet det ikke helt er mitt bord, men når uskyldige kan bli involvert så er det ille. Og jeg blir så kraftig irritert!!!
Jeg blir liker irritert som deg... du kan jo kontakte politiet??:p

Skjóna
17-08-2010, 13:40
Herregud, for noen idioter. Håper for hestenes skyld at de har sluttet med hest. Ser for meg oversminkede brunkremtryner med saler som ikke passer og tykt todelt pessoa i str 14,5.