PDA

Se full versjon : bygging av leskur=)

fabolos_willow
01-11-2008, 18:42
Jadda, da er man igang med å sette opp et skikkelig solid leskur.
Idag begynte vi med å finne den akturelle plassen. Broren min fikk oppgaven om å sage til med motorsag, sånn at vi kan bruke de største granene som påler. Heldigvis for oss, så var det en rad med digre trær som er plantet der for maaaaaange år siden, disse ble feldt ned bortsett fra 4 stykker. Så lagde han sånne groper øverst på disse 4 "stubbene"/pålene som sto igjen, for så å legge en diger tømmerstokk på toppen.

Taket skal gå skrått oppover mot åpningen.. idag fikk vi også satt opp 3 ekstra påler, som vi plasserte oppå lekablokker inni slike gamle betongrør som de brukte til å lede vann før. Betongrørene står halveis ned i bakken, også skal de fylles med stein når alle pålene står rette oppi dem.

også er det sånn at vi har en haug med gamle matrialer liggende nå også, siden vi driver å fornyer veggene på huset vårt.

Bilder kommer etterhvert.
Nå bare gleder jeg meg vilt til den dagen jeg kan rulle ut en deilig halmballe inni der=)

EliFi
01-11-2008, 18:53
Så utrolig gøy :) Gleder meg til å se bilder! Og det er noe helt spesielt med å få bestemmme hvordan det skal være selv :D

Liselotte
01-11-2008, 20:47
Gøy!
Og ja, du må legge ut bilder av resultatet :D

fabolos_willow
02-11-2008, 21:54
her er de første bildene.

siste bilde er vel sånn det ser ut nå ca, om dem ikke har klart å sette opp et vegg til også..

den ene bjelken som stikker ut er seff sagd av og endene på ene siden av taket er sagd av...

EliFi
02-11-2008, 21:58
Det der tror jeg blir bra altså, gleder meg til å se det ferdige resultatet :D Hvordan skal bunnen være?

fabolos_willow
02-11-2008, 22:03
halm.. rett på bakken;)

det er øverste del av beitet, og er så å si aldri bløtt der.. er veldig fin sannaktig jord der..

Linee
17-11-2008, 19:57
Så moro :) Vi kjøpte leskur vi, også har vi drenerende stein/sand + duk under.. Synes egentlig det er litt koseligere å bygge selv, men det var ikke jeg som bestemte!

Liselotte
18-11-2008, 08:35
Så fint det blir :-D

Konvaljen
19-01-2009, 00:09
Hadde vært gøy å sett det ferdige resultatet på denne!

EliFi
19-01-2009, 07:51
Enig! :)

fabolos_willow
19-01-2009, 08:48
hihi, skal ta bilder nå når jeg kommer hjem jg:D
den ble veldig fin, men er ikke heeeelt ferdig enda. det skal enda komme et lite skråtak forran som gjør at det beskytter litt mer mot vind osv og at det ikke snør inn. så blir det litt mer å stå under også:) men merkelig nok, blir det lite brukt altså...

Linoo
19-01-2009, 15:07
Kult :D

Siljepilje
19-02-2009, 15:14
halm.. rett på bakken;)

det er øverste del av beitet, og er så å si aldri bløtt der.. er veldig fin sannaktig jord der..

Har du tatt i bruk utestallen din?
Hvordan funker det med halmen?
Vi hadde halm på gulvet i utestallen vår. Det er sandgulv under, og det pleier å være tørt og fint. Men halmen muggna fort, og det blei ganske ekkelt. Så nå bruker vi flis.

fabolos_willow
22-02-2009, 13:33
den er i flittig bruk ja.
og halmen holder seg sørr og fin=)

og halmen mugner fort har vel kanskje noe med kvaliteten å gjøre samt om de driter der eller ikke.

Vi satta bare inn en hel balle vi, som fortsatt står der:p de spiser litt på den og sparker det litt utover.