PDA

Se full versjon : Genialt, eller...?

Mirabell
22-09-2008, 14:33
www.hit-air.org.uk

Hva synes dere?

Shadowfax
22-09-2008, 14:39
Hva blir neste? Fallskjerm? :lol:

Sikkert smart det der, misforstå meg rett.. ;)

Borkus
22-09-2008, 14:41
Haha! Kjempe smart altså!

mallilen
22-09-2008, 14:43
Innbiller meg at en sånn en kan skrenke inn bevegelsesfriheten når man trenger den som mest dersom den løser ut i et uheldig øyeblikk? Tanken er jo forsåvidt god, men kan gjøre vondt verre i en del tilfeller. Vil nå jeg tro....

Erika&hestene
22-09-2008, 22:23
Haha, syns jeg ser meg med den der på "rodeo" hesten min:p hadde løst seg ut ved første bukkesprang og så hadde jeg sittet som micheleng (eller hvordan det nå skrives) mannen oppå:p

StineJ
23-09-2008, 00:00
hehe, njaaa. kommer litt an på hvor lett den løser seg ut, hvor praktisk den egentlig er, ja.

Frøken
23-09-2008, 00:27
På tur kan den sikkert være fornuftig å bruke, vel..

Pernooh
23-09-2008, 00:35
Jeg skjønte ikke helt hvordan den fungerte, men den så faktisk litt kul ut.

Erika&hestene
23-09-2008, 01:27
Etter hva jeg har lest om den tidligere, så har den en "snor" som skal festes i salen, så idet du er på vei til å falle av blir det et rykk i snora som gjør at den blåser seg opp:p

Anniken
23-09-2008, 02:56
Etter hva jeg har lest om den tidligere, så har den en "snor" som skal festes i salen, så idet du er på vei til å falle av blir det et rykk i snora som gjør at den blåser seg opp:p
men da blir man vel hengende etter? :p

Christina
23-09-2008, 03:23
Nei nei, snora løsner selvfølgelig, og det er dette som utløser "air-bagen".
http://www.hit-air.de/images/stories/pferd_reiter.jpg

Pernooh
23-09-2008, 09:33
Men om hesten gjør et byks da, så løser den seg ut, og det er vel ikke alltid like praktisk :p

Bente & Etanec
23-09-2008, 09:38
Så en slik test på en tv-kanal for en stund siden. Fungerte ikke hundre prosent som den skulle da, men godt mulig den er forbedret etter det.
Men selv syntes jeg den ser helt idiotisk ut da ( i oppblåst tilstand ) :lol:
Neitakk, vanlig sikkerhetsvest er godt nok. Det er en risiko å ri, og noe støt får vi ryttere bare ta om vi faller av.

Heidi83
23-09-2008, 12:45
Så en video om vesten på en annen side: http://www.air-vest.com/

På videoen nederst på siden ser man hvordan den skal fungere. Han som kaster seg av hesten flere ganger bruker da denne vesten og det er jo greit nok, men han har ikke hjelm på. Syntes det bare ser så utrolig rart ut å kaste seg av hesten med vilje flere ganger og ikke priorietere å ha på seg hjelmen når han driver med dette.:rolleyes:

Shettis
23-09-2008, 18:57
Syntes den kragen var litt rar. Det ser jo ut som den kommer til å støte bortig hjelmen slik at du får hode kastet fram over på en måte.

Siiilje
23-09-2008, 19:15

På videoen nederst på siden ser man hvordan den skal fungere. Han som kaster seg av hesten flere ganger bruker da denne vesten og det er jo greit nok, men han har ikke hjelm på. Syntes det bare ser så utrolig rart ut å kaste seg av hesten med vilje flere ganger og ikke priorietere å ha på seg hjelmen når han driver med dette.:rolleyes:

akkurat det med hjelmen satt jeg og tenkte på også.. det er greit å ri med sånn vest, men hjelmen legger vi igjen hjemme dere.. :p :roll:

Sigrid
26-09-2008, 08:57
Uhm.. XD

Azawakh
26-09-2008, 15:31
For en fantastisk reklamefilm Hahahaha!

Tanken er god, men som hverdagsløsning tar det vel av.. Blir som å bruke hjelm hver gang man skal ut og gå på isen om vinteren - det kan være livreddende om man skulle være uheldig, men litt sjanser må man ta..

Men, om man skal være "stuntrytter" og ri en hest som virkelig går for å få folk av, så kan det jo hende at den er noe.

Pernooh
26-09-2008, 20:02

Haha :D

Gudhild
26-09-2008, 21:46
Kan tenke jeg meg om jeg hadde kjøpt sånn hadde jeg måtte kjøpt ,amge.da jeg sikkert hadde glemt å henge av den snora før jeg hoppet av:D

Solo
28-09-2008, 21:12
Gudhild: Akkurat det samme tenkte jeg.. Oops..

La også merke til at ha n fyren ikke hadde hjelm på seg!!