PDA

Se full versjon : Bruksridning?

Rotta
16-08-2008, 21:58
Vet ikke helt hvor jeg skulle plassere denne tråden hen, men den endte nå her! :D

Jo, vi har fått invitasjon til sør-norsk mesterskap for nordlandshester/lynghester. Og der er en av grenene bruksRIDNING.. Det har jeg faktisk aldri hørt om! Jeg har hørt om bruksKJØRING, men aldri bruksRIDNING!

Så.. Noen som vet mer om denne grenen?

Vestbø
17-08-2008, 09:12
Det går ut på det samme som kjøringa, bare at man rir ;)

Man kan få oppgaver som å ri slalom mellom porter med baller på toppen, uten å rive. Rygge i vinkel, stå i ro i mot- og unnabakke, gå over bommer, hoppe noen hinder, gå av hesten og opp på ei rampe og på hesten igjen (uten å være nær bakken), snu hesten i et trangt rom, flytte ting mens man sitter på hesten, gå over vann/presenning, ri på rettstrekk hvor linja du rir blir målt opp for å se hvor rett man faktisk rir på strekket, og det kan komme skumle lyder/ting hvor hesten ikke skal bli så skremt at den tråkker utfor oppmerka område.

Kan vel si at det er "Gymkhana advanced" ;) Kjempemoro er det!

Oda
17-08-2008, 10:50
Det kan vel muligens sammenlignes litt med en blanding av gymkhana og trail (western-gren)? :)

Rotta
18-08-2008, 14:29
Det kan vel muligens sammenlignes litt med en blanding av gymkhana og trail (western-gren)? :)

Var det jeg tenkte også når jeg fikk høre det hva det egentlig var! :D