PDA

Se full versjon : Handle fra USA, noen hjelpe?

DonPånnis
05-08-2008, 00:19
Ja det har vært mange tråder, blir bare mer vimsete i hodet som jeg leser :p

Skal altså kjøpe bittløs, aka hackamore (ikke hodelag) består av stål og lær. Varen koster $150.00 og skal betales med PayPal, når jeg skal registrere paypal kontoen med varen står det oppført at frakten kommer på $15.00 : Shipping and handling to Norway.
TOTALT $165.00 USD

SÅ, hva ekstra må jeg betale? Vil den kostnaden da bli trukket med en gang, sammen med beløpet fra varen og frakt, eller betaler jeg når jeg henter pakken?
Er det slik at man ikke trenger å betale noe ekstra (i mitt tilfelle kun 165.00) om butikken kan sende det som gave? Jeg kan vertfall spørre dem.

Birre
05-08-2008, 00:52
Beløpet du betaler over PayPal blir trukket fra kortet ditt når du klikker på fullfør betaling.

Du vil motta en pakkelapp når pakken kan hentes på postkontoret, hvor du må betale moms og tollbehandlingsgebyr.

DonPånnis
05-08-2008, 04:58
Beløpet du betaler over PayPal blir trukket fra kortet ditt når du klikker på fullfør betaling.

Du vil motta en pakkelapp når pakken kan hentes på postkontoret, hvor du må betale moms og tollbehandlingsgebyr.

Takk. Ligger moms og toll på en fast pris? Varierer ikke på vekt e.l?

Harneshaug
05-08-2008, 05:02
Toll og moms går på beløpet du har handlet for :)

Ingvild
05-08-2008, 05:19
Men du skal ikkje betale toll på hesteutstyr. Og eigentleg skal du ikkje betale mva til USA, kun til Noreg...

Gjer eg deg meir forvirra no? :D

DonPånnis
05-08-2008, 05:54
Men du skal ikkje betale toll på hesteutstyr. Og eigentleg skal du ikkje betale mva til USA, kun til Noreg...

Gjer eg deg meir forvirra no? :D

haha ja!! :lol:

Selve varen ligger på ca 770 NOK - skal jeg regne med en pris på tja noe rundt 1.500,-? Jeg har for tiden 2.000 uansett men vil gjene vite hva det kommer på. Men nå sier Ingvil at det ikke trengs å betale moms og toll?
Hvordan skal jeg få regnet ut dette nøyaktig, hvis jeg må betale ekstra? *veldig dum* synes å ha lest med at tollen/moms varierer med om det er lær / stål? Man slipper toll og moms om det er lærvarer på utstyr? Denne varen har stål, om det har noe å si.
haha, jeg innbiler meg vel bare å få en regning på flere tusen :lol:

Harneshaug
05-08-2008, 06:20
Jo det må du. Det heter seg at det tollfritt, sportsutstyr, men det er det ofte ikke...
Da skriver du i så fall eller ringer til tollvesenet og spør :)

Elisabeth E
05-08-2008, 09:55
På hesteutstyr/lærvarer er det IKKE toll, bare mva.

Når pakkelappen dukker opp i postkassen reiser du ned på postkontoret og betaler 25% MVA + et behandlingsgebyr på 100-200 kr. Så får du pakken utlevert og alt er greit.

Elphaba
05-08-2008, 10:01
Er det tilfeldigvis LG Bridle/ Happy Wheel du skal kjøpe? For da kan du få kjøpe min til en langt rimeligere pris :)

Harneshaug
05-08-2008, 13:14
På hesteutstyr/lærvarer er det IKKE toll, bare mva.

Når pakkelappen dukker opp i postkassen reiser du ned på postkontoret og betaler 25% MVA + et behandlingsgebyr på 100-200 kr. Så får du pakken utlevert og alt er greit.

Det kan dere si til dere blir blå i fjeset men det stemmer likevel ikke alltid, da de i tollen ofte ikke aner hva de gjør :lol:
Å få gjort om en slik tollavgift er et sant helvete skal jeg si deg :(

Therese
05-08-2008, 13:17
Det er ikke tolldeklareringsavgift du blander med Helen?

Harneshaug
05-08-2008, 13:19
Neinei, ikke forenklet tollbehandling nei, om det er den du mener?

Jeg måtte betale 750,- i toll på siste leveranse med utstyr, ringte tollkontoret og fikk en masse "eh... åh... eh.. uhm... nja... eh..." :rolleyes:

Måtte sende inn skriftlig klage og pakkeseddel og blablabla... :(
Hvem gidder? De ante jo ingenting...

Therese
05-08-2008, 13:25
Det er den ja.

Men her i norge er det jo posten som behandler sendinger fra utlandet? Eller er det tilfeldig?

Harneshaug
05-08-2008, 13:36
Sukk, Gudene må vite... Jeg handler klær, kosmetikk, hesteustyr, datating, div div fra utlandet og det er forskjellig HVER j**** gang...
Egentlig bare gitt opp jeg :lol:
Så lenge jeg er sikker på at det blir billigre enn i Norge om jeg ganger med 2 så kjøper jeg det :D

Therese
05-08-2008, 13:40
:lol:

DonPånnis
06-08-2008, 00:44
Er det tilfeldigvis LG Bridle/ Happy Wheel du skal kjøpe? For da kan du få kjøpe min til en langt rimeligere pris :)

Tusen takk for hjelpen folkens!

JA! Det er LG, hvorfor selger du? Pris og bildet?

Elphaba
06-08-2008, 10:00
Jeg selger mitt fordi jeg ikke trenger det lenger. Jeg hadde en periode hvor hesten min hadde problemer med munnen, og hvis jeg skulle ri måtte jeg bruke bittløst. Jeg er derimot ingen fan av bittløst "til vanlig" - og kan derfor tenke meg å selge min LG. Den er for kostbar til å bare bli liggende, synes jeg. Min er sort og veldig lite brukt- lærkvalitet i topp. Den har ikke disse sidestengene - de må kjøpes ved siden hvis du trenger dem. Du kan få den for kr 500 + porto. Skal se om jeg kan få ordnet et bilde senere i dag, er på jobb nå :)

DonPånnis
06-08-2008, 11:22
Jeg selger mitt fordi jeg ikke trenger det lenger. Jeg hadde en periode hvor hesten min hadde problemer med munnen, og hvis jeg skulle ri måtte jeg bruke bittløst. Jeg er derimot ingen fan av bittløst "til vanlig" - og kan derfor tenke meg å selge min LG. Den er for kostbar til å bare bli liggende, synes jeg. Min er sort og veldig lite brukt- lærkvalitet i topp. Den har ikke disse sidestengene - de må kjøpes ved siden hvis du trenger dem. Du kan få den for kr 500 + porto. Skal se om jeg kan få ordnet et bilde senere i dag, er på jobb nå :)

Kjempe flott! Jepp jeg tar den jeg! Er det forresten lær eller kjetting under haka? Og de side stengene trenger jeg ikke så det går jo greit :)
Også var det fargen svart jeg skulle ha.
Kjøpte du din også fra utlandet, fra lg siden? Eller er det andre forhandlere i Norge? Bare spør, kjøper din uansett, lite brukt/ ingen skader og billigere, er jo helt det samme for meg :)

Å nå ble jeg glad altså! Takk!

linnda
06-08-2008, 11:40
dere kan høre pent med selger om de kan merke sendingen som gave så slipper dere å betale toll.... muahahaha

Tyzonsdoll
06-08-2008, 13:37
Jeg kjøpte en sal ifra usa, da ble alt trukket fra kortet mitt når salen ble sendt, bortsett fra mva som er på 25 % som jeg fikk tlf hos pg en reging jeg måtte betale. Så ble salen levert rett på døra uten noe som helst slags ekstra gebyrer;)

Elphaba
06-08-2008, 17:24
http://i232.photobucket.com/albums/ee88/siljelarssen/LG3.jpg?t=1218032211

Dårlige bilder da mitt mobilkamera måtte gjøre nytten.

Jeg kjøpte faktisk mitt hos hestesportcenteret i Skien den gang Espen Gundersen drev butikken. Den gangen kunne man finne mang en skatt hos han som ikke man fant andre steder. Nå har butikken blitt med i Horze-kjeden og er ikke den samme. Tror jeg betalte omtrent 900,- for den. Jeg kjenner ikke til andre forhandlere i Norge.

Det er kjetting på hakekjedet, men dette har jeg polstret når jeg har brukt den.

Sender deg PM ang. handel :)

http://i232.photobucket.com/albums/ee88/siljelarssen/LG1.jpg

Therese
06-08-2008, 18:21
dere kan høre pent med selger om de kan merke sendingen som gave så slipper dere å betale toll.... muahahaha

Det er ikke toll på hesteutstyr ;)

Man kan slippe unna mva hvis selger sender som gave, men det blir fortsatt tatt stikkprøver slik at det er sannsynlighet for å måtte betale uansett.