PDA

Se full versjon : vedr distanseritt når og hvor?

ingvildw
28-07-2008, 14:48
Hei!

Jeg sitter og ser på rytter.no over lista for distanseritt i Norge.
Er det flere stevner som blir arrangert enn det som står der og evnt hvor?

Sikkert et litt teit spørsmål, men hadde liksom drømt om å starte en 2 - 4 mil på senhøsten. Den nye hesten min kommer på torsdag eller fredag:D
Det hadde vært så moro og prøvd et lite ritt før vinteren setter inn.
Hesten har erfaring, mens jeg er helt grønn.;)

JanneogTanha
28-07-2008, 19:01
hei! så spennende du har fått en erfaren hest:) hvilken er det(kansje jeg kjenner til den:) )
husk ingen spørsmål er dumme, så her er det bare å spør i vei;)
ifølge rytter .no er det 8 ritt til i norge. så du kan jo velge etter hvor du vil prøve deg hen:)

Ferrari & Miriam
28-07-2008, 19:02
hmm, tror de aller fleste ligger på rytter.no sin terminliste. Ellers må du sikkert høre med staller/klubber rundt om de arrangerer noe helt uoffisielt noe?

Men du er hjertelig velkommen til Gyland i september =)

ingvildw
29-07-2008, 00:04
Å, det hadde vært spennende å fått vært med!
Hesten heter Pilgrim og er fra kullatorp araberstutteri i Sverige. Han har vært trent og startet noen distanseritt i Sverige, men det er et par år siden nå.
Har etter det gått dressur og "koseridning".
Han er 11 år, ble vallak for 2 år siden. Han er bare helt nydelig i gemytt og utseendet. Har lett etter en passende distansehest veldig lenge uten helt å ha funnet hesten så dette var moro.
Men jeg mangler noe vesentlig, rideprøven til det grønne kortet:rolleyes:
Men man trenger ikke grønt kort for å starte 4 mil?
Pilgrim kommer fra Sverige enten torsdag eller fredag kveld. Kan legge ut noen bilder av han da;-)

Ferrari & Miriam
29-07-2008, 09:34
oi så spennende, gratulerer med ny hest =) Nei du trenger ikke grønt kort hvis du starter en fire mil som er clear round, men jeg anbefaler deg selvfølgelig å ta det kortet så fort anledningen byr seg. Nå husker jeg ikke hva vi skal ha i Gyland av alle klassene, hehe, men det står jo i proposisjonen. Du må gjerne komme!

Ser frem til bilder, vet du hva slags klasser hesten har gått i Sverige og hvem som har ridd han?

ingvildw
29-07-2008, 13:26
Tusen takk:-) Jeg har stor tro på at jeg funnet det jeg har lett etter.
Slik jeg er blitt fortalt, er det stutteriet som har eid han hele tiden. De har leid han bort til distanseritt til en rytter hvor, av ulike grunner, ikke ønsket å fortsette. Derfor kom han tilbake til de etter dette. Båder rytteren og stutteriet sa at han passet veldig bra til distanseritt og likte det godt. Etter dette har han blitt mest brukt på bane og "vanlig" turridning.
Noe mer ekstakt enn det vet jeg ikke. Jeg ba om å få ri han alene på tur da jeg prøvde han og han virket veldig fin. Men uansett er det spennende å se hvordan han oppfører seg når han kommer hit. Fått beskjed nå at han kommer fredag kveld. Så da står jeg klar med kamera rundt halsen:)

Jeg er veldig ivrig på å prøve meg på et lite ritt, men får først se hvordan formen hans er. Tror ikke han er ridd noe særlig i sommer. Også må vi jo bli kjent med hverandre også;-)

JanneogTanha
29-07-2008, 14:17
guri så spennende da!!:) tenk om dette virkelig er drømmehesten. ah, kjenner det kribbler i kroppen min for din skyld:D hihi

ingvildw
30-07-2008, 12:00
Ja, det er kjempespennende. Tida til fredag kveld går veeeeldig sakte,,,,,,,,,,