PDA

Se full versjon : Og venne seg til skylappene.

Alice
23-06-2008, 12:54
Kjørte Lucy med skylapper for noen dager siden. Men hun er mer opptat av hva som skjer opp i skogen istede for på veien der hun skal gå. Pluttselig så stopper hun opp og vrir på hodet.
Skal jeg fortsette med skylappene og la henne berre venne seg til at hun ikke kan se opp i skogen,eller skal jeg bare kutte ut med skylapper?

anexiel
29-06-2008, 13:00
Hvis hun ikke er vannt med skylapper hadde jeg ikke spennt henne for vogn med de på med det første. Venn henne med de når du tømmekjører, og evt gjerne med løse drag for så å sette på vogn når du er trygg på att hesten er trygg på de.

Alice
29-06-2008, 14:29
Så det beste er og venne henne til det istede for og lukke det helt ute? Hun er ikke noe "skummel" og kjøre med di på, det er bare det at hun skal se andre plasser enn rett frem, og da snur hun på hele hodet..

anexiel
29-06-2008, 17:11
Er jo greit og ha en hest som er såpass allsidig att man KAN sette på skylapper om man vill.
Selv foretrekker jeg å ikke bruke det, for jeg vill faktisk att hesten skal kunne se hva som skjer rundt henne, framfor å gå med en svart vegg hvor ting plutselig kommer opp på siden av henne..