PDA

Se full versjon : Hva er starterklæringsfrist?

Vilde
19-06-2008, 10:38
Ja, hva er dette? I reglementet står det:

Ved sykdom, skade eller offentlige restriksjoner som har rammet anmeldt hest eller rytter, skal startavgift, meetingavgift og NRYF-avgift tilbakebetales i sin hel-het dersom melding blir gitt til arrangøren før starterklæringsfristen for den aktuelle klasse.

Men når pleier dette være? jeg har jo hørt om negativ starterklæringsfrist, men er dette det samme? Det blir jo tullete for innen den fristen kan man jo melde seg av som man vil. Ville jo tro at dersom hesten blir syk og man har veterinærattest på det kan melde seg av stevne senere uten å måtte betale startavgift ol.

Ingvild
19-06-2008, 12:33
Eg trur det er fristen for negativ starterklæring, for om ein ikkje gir negativ starterklæring så er det jo positiv starterklæring.

Vilde
19-06-2008, 12:58
Ja, men hva er da vitsen at man skal kunne vise veterinærattest hvis hesten ikke kan delta. Hvis det er negativ starterklæring som er fristen så trenger man jo ikke vise noenting, da er det bare å melde seg av. Hvis hesten blir syk eller halt før et stevne er det vel vanlig at man kan vise vet. attest og slippe å betale full avgift.

Ingvild
19-06-2008, 13:47
Hmm... Kanskje det er fram til fristen for etteranmeldelse?

Vilde
19-06-2008, 14:59
Jeg får nok ringe Lucinda og høre :-) har ikke så lyst til å melde av Oliver i morgen (som er negativ starterklæring fo NM) siden jeg annser det for god sjanse at han blir fin i tide. men samtidig er det kjipt å måtte betale 2000 kroner for start og stall hvis vi ikke får startet pga skade.

Ingvild
19-06-2008, 15:02
Det forstår eg veldig godt. Lucinda veit det sikkert, ja! Men slik du seier det er det jo rart om det er fristen for negativ starterklæring, for då kan jo alle melde seg av..