PDA

Se full versjon : Hjelp til å finne riktig henger

*Jane*
06-06-2008, 12:37
Nå som vi endelig har skaffet en hestebil (Hilux - Drar vel opp til 2000 kg ?)
Så må vi skaffe henger også. Men er jo så mye å velge mellom så vi vet ikke helt hvor vi skal begynne. Det eneste jeg vet er at vi ikke vil ha Gaupen eller Brenderup. Skal ha en vanlig dobbelthenger med boggi. Vil egentlig ha frontutgang, utløsbar bom, luke bak som ikke vipes opp.

Noen som har noen hengere og erfaringer å komme med. Samt priser på diverse hengere. Her er noen av de jeg har tittet litt på.

http://www.le-transportfordon.se/default.asp#
http://www.boeckmann.no/Default.asp?CatID=1131
http://www.adi-tek.no/hengere/05/05.html

Hegepii
06-06-2008, 13:09
Jeg har nettopp kjøpt en Christ Champion, den er genial! Ikke frontutgang da, men er salskap og skap til å henge opp klær til inni, og 3 vindu, 1 stoooort et frammi.

sett på de derre iFor williams eller noe sånt?

Ragnhild
06-06-2008, 13:11
Ta en titt på Ifor Williams-hengere. Har vel omtrent alt det du ønsker tror jeg.

*Jane*
06-06-2008, 13:15
Ja, har tittet mye på de. Har en slik på stallen som vi har brukt endel. Av en eller annen grunn vil ikke min samboer ha en sånn. Men de nyeste har jo alle funksjoner. Liker også designet veldig godt. Eneste minuset syntes jeg at oppbindingsmulighetene er litt begrenset.

Men hva er egentlig pisen på disse?

Kurre
06-06-2008, 13:33
Tja,kjøp Böckmannen min?:D
Skal bytte den ut nå etter sommeren.
Duo,2003 mod,sveiset gummi i gulv,plastskillelem,rullegardin bak,ekstra sett bomfester(så man trygt kan transportere ponni) sommer og vinterhjul...

Nyoverhalt og byttet alt av bremser/demping/gjennomgang av alt elektrisk...fikset på for den nette sum av 10.000(*gråte litt*)

jeg skal ha meg med plass til 3 (el.4 hester) derfor selges den.For liten retten og sletten.

Ellers er vel alle de hengerene du har nevnt gode hengere,så hvem man velger...Tja,blir vel litt sånn "den har jeg sansen for den ikke"

Bryghaug
06-06-2008, 14:05
Jeg har akkurat kjøpt meg en ifor williams henger, den nye modellen (2008). Med frontutgang, utløsbare bommer fra utsiden, og en god del gode finesser. Vi er strålende fornøyde foreløpig:)

*Jane*
06-06-2008, 14:08
Jeg har akkurat kjøpt meg en ifor williams henger, den nye modellen (2008). Med frontutgang, utløsbare bommer fra utsiden, og en god del gode finesser. Vi er strålende fornøyde foreløpig:)

Hva ble ca pris på den da? Har ikke funnet noen priser på den hengeren jeg...

*Jane*
06-06-2008, 14:11
Tja,kjøp Böckmannen min?:D
Skal bytte den ut nå etter sommeren.
Duo,2003 mod,sveiset gummi i gulv,plastskillelem,rullegardin bak,ekstra sett bomfester(så man trygt kan transportere ponni) sommer og vinterhjul...

Nyoverhalt og byttet alt av bremser/demping/gjennomgang av alt elektrisk...fikset på for den nette sum av 10.000(*gråte litt*)

jeg skal ha meg med plass til 3 (el.4 hester) derfor selges den.For liten retten og sletten.

Ellers er vel alle de hengerene du har nevnt gode hengere,så hvem man velger...Tja,blir vel litt sånn "den har jeg sansen for den ikke"

Kanskje det ja...:p

Vi vet ikke hvordan det blir med finansiering og slikt enda.

Hvordan er det med utløsbar bom på den?

Kurre
06-06-2008, 14:14
Kanskje det ja...:p

Vi vet ikke hvordan det blir med finansiering og slikt enda.

Hvordan er det med utløsbar bom på den?

Standard på Böckeren med utløsbar fra utsiden.
men er ikke frontutlasting.
Rampa er dog lavere enn på andre hengere,så de er generelt greiere å laste hestene på.

VELDIG glad i Böckerene,men må ha større...

*Jane*
06-06-2008, 14:19
Standard på Böckeren med utløsbar fra utsiden.
men er ikke frontutlasting.
Rampa er dog lavere enn på andre hengere,så de er generelt greiere å laste hestene på.

VELDIG glad i Böckerene,men må ha større...

Skjønner, skjønner.

Hva skal du ha for den? Bare send meg en PM hvis du føler for det. Så kan jeg jo diskutere det med min kjære. Tror egentlig at han vil ha en ny, men vi har nok ikke råd til det.

Garth
06-06-2008, 17:39
Har ifor williams jeg og, er kjempe fornøyd. Kjøpte den i fjor, og da var prisen 54 000 + mva..

*Jane*
06-06-2008, 21:25
Har ifor williams jeg og, er kjempe fornøyd. Kjøpte den i fjor, og da var prisen 54 000 + mva..

Det var ikke så ille pris. Må nok sjekke ut den mere. Liker godt de lukene bak. Selvom jeg har hørt at festene kan være litt dårlige. Dog Iforen vi har på stallen er 10 år gammel og ingen fester som ødelagt på den...

Anne83
07-06-2008, 10:20
Jeg anbefaler Bøckmann på det varmeste. Vår har gått mange hundre mil hos oss, og er forstall like god. Stille og rolig inni hengeren er det også (har prøvd å stå inni). Den ligger godt på beien fordi den er litt lav i forhold til en del hengere, og derfor veldig komfortabel for hesten.

Spesielt hvis du reiser en del langt til løp/stevne så er man helt avhengig av en henger som går lett og er stille og rolig. Hestene er fullstendig avslappet når vi kommer frem til løp.

Jeg har hørt at Ifor Williams bråker en del. Noen som har den typen som har prøvd å stå inni?

anettex
09-06-2008, 13:43
Jeg har en Star trailer.
En Diamant 2000, ekstra bred, med frontutlastning og sikkerhetsbommer med utvendig utløser.
Kjekk henger med mange gode løsninger.
Man kan velge forskjellige bredder på spiltene inni med forskjellige bommer.
Gode muligheter for å regulere bommenene som er delte opp og ned.
Dette er den andre Star traileren vi har på 13 år, og jeg kan ikke tenke meg et annet merke.
Bakdelen er at prisen er noe høy.

http://www.le-transportfordon.se/hastslap/thule_star_diamant.asp

Lopke
09-06-2008, 13:51
Jeg har en Atec Olympialine XL. Kjempefornøyd med denne.
http://www.atec.nl

Silje
09-06-2008, 23:24
Vi har nettopp kjøpt oss en Bøckmann Comfort S og er strålende fornøyde. Lys pg fin, ligger godt på veien, lett å laste hester av/på. Ikke frontutlasting da riktignok...

Muzikaa
11-06-2008, 20:25
http://www.cheval-liberte.dk/

eller
http://www.autosupport.no/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=40

Jeg har god erfaring med Cheval Liberte hengerene iallefall! Det er god plass til hestene inni, og de koster ikke flesk!
Vi vurderer også å kjøpe en Humbaur Pegasus, da vi har fått et ganske godt tilbud på en.

Silje
11-06-2008, 20:29
Vi så også på Humbaur Pegasus, veldig fin henger!
Cheval Liberte er jeg mer skeptisk til, hørt de er gode å kjøre, men jeg synes de ser mer "slurvete" ut en mange andre hengere. Så på en, og det var mye skjøter og sånt som ikke så så bra ut. Fordelen med de er at du kan få frontutlastning med de og det koster ikke så mye mer.

Wulfi
11-06-2008, 20:34
Venter på vår Atec Starline Diamond XL. Håper vi blir fornøyd.

(Selv om drømmen er en svart Mustanbg henger.)

Lopke
11-06-2008, 20:39
Jeg synes det er stor forskjell å se på dem som er laget i tyskland/Dk/NL enn dem som er fra østeuropa og er "billig laget".

Silje
11-06-2008, 21:08
Venter på vår Atec Starline Diamond XL. Håper vi blir fornøyd.

(Selv om drømmen er en svart Mustang henger.)

Oi, oi, oi! Mustangen er bare lekker! :D
Er tysker-fan når det gjelder bil og, så jeg er vel litt miljøskada egentlig... :p