PDA

Se full versjon : 2 like sikkerhetsvester, den ene godkjent, den andre ikke?

bobobaby
30-05-2008, 14:13
jeg har veldig lyst på den sikkerhetsvesten som ser mer ut som en vest, glidelås foran og sånt. jeg har den andre men jeg virkelig hater å ri med den. poenget var... de har en sånn i hööks. til over 2000. men på horze.no har de en helt lik til 900kr, men den er ikke godkjent. jeg skjønner ikke helt tingen med det. de er jo helt like.

Ragnhild
30-05-2008, 15:12
Det har antagelig noe med materialet innvendig å gjøre kan jeg tenke meg.

Torhild
06-06-2008, 19:00
Har med materialet å gjøre, tykkelsen (ikke for tykk/tynn), støtdempingen osv.
Alpha Horse måtte trekke tilbake sin pga den ikke var godkjent, men nå har de kommet med ny som er godkjent og mye finere enn den gamle http://www.stallfrisk.no/hesteutstyr.php?kat=ukens%20tilbud

bobobaby
06-06-2008, 23:10
Har med materialet å gjøre, tykkelsen (ikke for tykk/tynn), støtdempingen osv.
Alpha Horse måtte trekke tilbake sin pga den ikke var godkjent, men nå har de kommet med ny som er godkjent og mye finere enn den gamle http://www.stallfrisk.no/hesteutstyr.php?kat=ukens%20tilbud

ahh.. tusen takk. nå er vesten bestilt. :)

Torhild
07-06-2008, 01:55
Hvilken ble det da? Racesafe, hööks eller Alpha horse?

Ingvild
07-06-2008, 02:04
Åh, den såg god ut! Har lurt litt på å kjøpe meg ein sikkerheitsvest, men klubben har som me får låne gratis så trur kanskje det er vekkasta. Viss eg ser eg treng ein vil ein sånn stå høgt på ønskjelista - den såg god ut.

IngvildK
07-06-2008, 11:23
Hm, kanskje man skulle overbevist foreldrene sine om at det er greit med sikkerhetsvest! :) Hvordan finner man sånn ca. ut hvilken str. man er?

Torhild
07-06-2008, 19:33
Hm, kanskje man skulle overbevist foreldrene sine om at det er greit med sikkerhetsvest! :) Hvordan finner man sånn ca. ut hvilken str. man er?

Skoies har noen brystmål osv på den på nettsiden sin, kanskje det hjelper? Men der er den flere hundre kroner dyrere enn hos Stall Frisk http://www.skoies.no/shop.asp?p=4829462

A&Eb
07-06-2008, 19:36
Hooks har jo sånn måletabell for feks Racesafe sikkerhetsvesten, og de fleste andre sikkerhetsvester er jo ca like store..
Jeg for min del foretrekker racesafe, har aldri hatt en bedre sikkerhetsvest, og er verdt de pengene den koster!

bobobaby
08-06-2008, 09:03
Hvilken ble det da? Racesafe, hööks eller Alpha horse?

det ble alpha horse. denne bør passe. nå målte vi både ryggen min og vesten. jeg er veldig kort i overkroppen så jeg var usikker på størrelsen. den andre jeg har viste seg å bli for lang, tar nedi salen når jeg rir og er samtidig for trang over brystet. skrev navn på den med en gang jeg hadde kjøpt en så jeg fikk ikke byttet den. he he..

bobobaby
08-06-2008, 09:06

ja jeg måtte nettopp overtale samboeren min til å kjøpe sikkerhetsvest til meg. jeg fortalte om mange som har knukket ryggen. og fikk han til å se for seg å falle av i stor fart og treffe med ryggen på en stein og sånt. det funket. he he

Pernooh
08-06-2008, 18:17
Dere som ikke har foreldre som maser om sikkerhetsvest, dere er heldige :p
Kan gå med på og ri med den på tur, men den ødelegger sitsen i dressur, og jeg er møkk lei.